Je favoriete vondst

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik vraag gewoon om bewijs omdat het ongeloofwaardig overkomt. "Kritische geest" noemt dat. Dat niet iedereen hier op het forum met zo'n kritische geest begeven is was me al eerder opgevallen.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

MAN check die vondsten!
Waar zoeken jullie wel niet!? Het enigste dat ik tot nu toe heb gevonden zijn; 2 hulzen, rest van een .30 ammo box, sokken :P , en nog wat oude blikjes en een britse "3 mortierstaart.....
Ik wil wel een keer mee met een van jullie ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Tim schreef:Ik vraag gewoon om bewijs omdat het ongeloofwaardig overkomt. "Kritische geest" noemt dat. Dat niet iedereen hier op het forum met zo'n kritische geest begeven is was me al eerder opgevallen.
Dan mag je je 'kritische geest' maar eens oefenen in het uitdrukken, het kwam mij onbeschoft en aanvallend over.
Doe maar, die foto met MG. Neem er een foto van op je kamer met jou erbij en steek je duim omhoog
netjes hoor..

Tja..Misschien mis ik inderdaad mijn 'kritische geest'..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

:P dodo, denk nou eens heel even beetje realistisch na, dit kan toch nooit :| !! Een kind van 11 die een mg 42 even over de grens meeneemt! En die zomaar door het bos mag lopen waar overal geweergranaten liggen...
Eerst een foto en dan wil ik het best geloven 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

RelicHunter44 schreef::P dodo, denk nou eens heel even beetje realistisch na, dit kan toch nooit!! Een kind van 11 die een mg 42 even over de grens meeneemt! En die zomaar door het bos mag lopen waar overal geweergranaten liggen...
Ik vraag mij eerder af welke bevoegdheden zijn opa had..
Hij had trouwens toch een gids mee?
Wanneer begon jij met t graven?

Ik begin nu de verdedigende rol te spelen, ook niet de bedoeling :P

Of de zaak nu realistisch is of niet, t doet r mij niet toe. T gaat om de manier waarop sommigen reageren.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Diversen,maar eruit springen Stengun Bajonet, en een horloge van een gesneuveld bemanningslid van een Ärnhem"Stirling.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Tja, wat zal ik zeggen..... Het lijkt me niet echt een waargebeurd verhaal. Het is waar dat er in Oost Europa gebieden zijn waar je veel kan vinden en die als gevaarlijk te boek staan maar dit verhaal is zeer onwaarschijnlijk! Als 11 jarige bij een dergelijke vondst aanwezig zijn en dan met een MG naar huis gaan..... I don't think so! Desalniettemin vind ik wel dat als hij zijn verhaal met keiharde bewijzen kan staven hij een geweldige belevenis heeft meegemaakt! Maar ik vind het onwaarschijnlijk klinken, het getuigt m.i. niet van veel verantwoordelijkheidsgevoel van Opa's kant om een kleine jongen mee te nemen naar een dergelijk gevaarlijk gebied. Vraagje: waren de eerste pc scanners zwart/wit? Dát weet ik namelijk niet.... Ik wil hiermee de jongen zeker niet aanvallen, want mooi zijn zijn verhalen wel! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

t is twijfelachtig, geef ik direct toe :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Whehehe sjah, nu begin je terug te krabbelen he :lol: :evil:, en ik was 13 toen ik begon 8)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

RelicHunter44 schreef:Whehehe sjah, nu begin je terug te krabbelen he :lol: :evil:, en ik was 13 toen ik begon 8)
maar k heb iig geen duidelijk stelling ingenomen :P
afwachten! :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dodo schreef:
RelicHunter44 schreef:Whehehe sjah, nu begin je terug te krabbelen he :lol: :evil:, en ik was 13 toen ik begon 8)
maar k heb iig geen duidelijk stelling ingenomen :P
afwachten! :D
Idem. 8) Hoewel ik aan dat verhaal niet echt veel geloof hecht, wacht ik rustig af. Iemand spreekt de waarheid totdat het tegendeel is bewezen O-)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Mijn laatste vonds in het Argonne woud

Saxon pickelhaube plaat.

Afbeelding
CAN DO
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Simon schreef:om eerlijk te zijn geloof ik er niet veel van, hulzen etc oké.
maar dit is volgens mij zeeeeer zeldzaam dat je zoiets in Nederland of België tegenkomt.

het heeft wel iets weg van deze foto's:

http://images.google.be/imgres?imgurl=k ... oe%3DUTF-8


mvg
simon
wat ik eerder al zei ik blijf het raar vinden...
en dat van die .50's is ook nog niet duidelijk eerst was het zeker van .50, toen vonden we het raar dat die daar lagen...
en toen kon het ook duits zijn.
en zoals andere al aanhaalden wat een verantwoordelijkheidsgevoel seg (sarcasme aanwezig)
mijn opa zou bijna een hartinfarct krijgen als hij merkt dat een kogel met een nog werkend slaghoedje (zeeer weinig kruit:)) op mijn kast zou staan ofzo.

maarja inderdaad is dit een vrij land, dus ben je ook vrij om het te geloven of niet.

mischien wil de jongen het zichzelf wijs maken? mischien heeft hij gelijk? waarschijnlijk ook niet?

mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Waarom gaat iemand überhaupt graven in een gebied waar het merendeel van de slachtoffers niet is geborgen? Sorry hoor, maar ik heb alle respect voor mensen die zoeken naar overblijfselen van wapens e.d. maar als je in zo'n gebied gaat graven, pleeg je gewoon grove grafschennis.

Graven delven is professioneel werk dat op respectvolle wijze moet gebeuren. De foto's, die notabene gepost zijn in een topic met als titel 'je favoriete vondst', laten geen repectvolle en professionele aanpak zien.

Maar nogmaals: mensen die op serieuze wijze, op toegestane plaatsen waar het merendeel van de slachtoffers geborgen zijn, interessante dingen uit de grond halen, daarvoor heb ik respect. Mensen die erop uit trekken naar gebieden waar nog ontzettend veel stoffelijke overschotten in de grond zitten en dan zelfs foto's van deze menselijke resten op een forum plaatsen zijn simpelweg grafschenners!

Verder ben ik dan ook helemaal niet benieuwd naar of dit verhaal de waarheid is.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik weet wel dat wij iets van 5 tot 10 jaar geleden een pc kochten met scanner en dat was toen een scanner met kleuren. Kan me ook niet voorstellen dat er scanners zijn geweest die zwart wit waren. Daarvoor hebben we tenslotte de kopieermachines
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Plaats reactie