Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
D'r staan zat bordjes dat je niet van de paden af mag. Dus het is zeker verboden, tenzij je op het pad wil gaan zoeken...
Als ze je pakken ben je in ieder geval je vondsten kwijt, krijg je een boete en ben je wellicht je md kwijt.
Dacht ik hoor!
Nog even wachten op de mensen die wel zoeken en er wat vanaf weten
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Hoek van Holland kan je wel schudden, Saricon munitie explosieven onderzoek, heeft daar heel wat schoongemaakt, de grootste vond was dacht ik een .50.
verder aardig wat munitie, de vondsten zijn dacht ik naar de musea daar gegaan.
heb vroeger heel wat dagen in de bunkers daar doorgebracht echter nooit iets gevonden
Valkenburg is een militair vliegveld, en er omheen wordt druk gepatrouilleerd. Als je daar in de bosjes rondscharreld gaan ze je wel wat vragen stellen denk ik. Een paar jaar gelden heeft een storm een grote strook duinen weggeslagen, en toen kwamen er wel een paar landmijnen te voorschijn.
earlymb schreef:Valkenburg is een militair vliegveld, en er omheen wordt druk gepatrouilleerd. Als je daar in de bosjes rondscharreld gaan ze je wel wat vragen stellen denk ik. Een paar jaar gelden heeft een storm een grote strook duinen weggeslagen, en toen kwamen er wel een paar landmijnen te voorschijn.
Grtn
David
Valkenburg was een militar vliegveld, het is gesloten ze moeten alleen de Duitsers op leiden met onze orions en dan worden er (waarschijnlijk) huizen gebouwd...
en druk gepatrouilleerd??? ben nog nooit een militair daar tegengekomen
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Dean- schreef:Valkenburg was een militar vliegveld, het is gesloten ze moeten alleen de Duitsers op leiden met onze orions en dan worden er (waarschijnlijk) huizen gebouwd...
Vooralsnog is het een volledig operationeel vliegveld, zeker nog zoland de opleiding van die Duitsers nog niet is voltooid. Ik kom er regelmatig laat in de avond langs en dan zie ik regelmatig marechassee in de buurt. Ik denk dat ze ook rondrijden in ongemerkte auto's.
Dean- schreef:Valkenburg was een militar vliegveld, het is gesloten ze moeten alleen de Duitsers op leiden met onze orions en dan worden er (waarschijnlijk) huizen gebouwd...
Vooralsnog is het een volledig operationeel vliegveld, zeker nog zoland de opleiding van die Duitsers nog niet is voltooid. Ik kom er regelmatig laat in de avond langs en dan zie ik regelmatig marechassee in de buurt. Ik denk dat ze ook rondrijden in ongemerkte auto's.
Grtn
David
Het is maar wat je operationeel noemt, regeringsleiders en dergelijke landen er niet meer...
en dat er in de avond marechassee rondrijd verbaast me niet , maar denk dat je toch beter overdag kan rondkijken daarzo , als je zoiets in de avond doet trek je toch al gauw meer aandacht...
maar we raken beetje of-topic (sorry )
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Met een MD in de duinen gaan zoeken is inderdaad verboden. Bij de oude bunkers moet je helemaal uit de buurt blijven. Ik heb nog nooit in de duinen gezocht, ga altijd bij ons in de buurt bij de kazematten kijken en duik ook nog wel eens om de maand in internationale wateren in de noordzee haal ik ook nog wel eens wat boven. Laatst nog per toeval een oorlogschip tegengekomen, vond Duitse kogels (K S 1943) aan boord dus zal wel een Duits schip zijn geweest. Ben niet naar binnen geweest. Ik had geen Minotaurus draad bij me, ik ga er volgende maand nog eens een keer kijken. Waar heeft jou opa die binnenhelmen dan uit het water gevist?
In de duinen van Scheveningen ligt helemaal niks meer, zelfs niet in de bunkers. Misschien vind je wel wat kogels, knopen of oude kranten , maar verheug je maar niet op iets groters of interessanters.
Groeten R.