Waar kan ik verzamelgoederen vinden??

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Solid
Lid
Contacteer:

Waar kan ik verzamelgoederen vinden??

Bericht door Solid »

Srry dat ik misschien bij de verkeerde topic heb gepost :? maar ik ben nog maar net nieuw.
Ik ben van plan op ook een ''kleine'' WOII verzameling te maken ik ben nogal hard geïnteresseerd. maar ik kan nergens dingen vinden die echt van WOII zijn kan iemand mij hierbij helpen ik woon in België van de omgeving Leuven . Als iemand weet waar er ergens een beurs is of rommelmarkt waar je dingen kan vinden wil die dat mij dat aub laten weten?? :lol: het is niet echt dat de gevonden voorwerpen veel waarde moeten hebben. :roll:

Bedankt eh gasten :wink:
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Er bestaan veel beurzen, maar in de buurt van Leuven??? Dat weet ik niet :oops: . Ik heb even topic voor je opgezocht, waar we selectie van internetdealers neer gezet hebben, dat is ook leuk om eens door te bladeren http://www.forum.wo2.nl/viewtopic.php?t ... ht=dealers
junior
Lid
Contacteer:

Re: Waar kan ik verzamelgoederen vinden??

Bericht door junior »

Solid,

eerst en vooral wil ik je zeggen dat je moet vermelden dat je niet geinspireerd bent door computerspelletjes want het is hier stilletjesaan een rage aan het worden om de prijzen van objecten te vragen zoals een MP44, MP40, Luger, BAR-gun en weet ik veel om aan de muur te hangen in de "relax-ruimte".

Je hebt in deze hobby nogal wat centjes nodig (je kan nl. geen Mercedes innieuwstaat verkopen voor de prijs van een Citroen 2CV dat gevonden is in een bos) dus ik raad je aan om met een goedgevulde portemonnee naar een beurs te gaan, de eerste beurs zou ik materiaal bekijken, observeren, voelen, ruiken etc. en je een goed referentieboek aanschaffen want de reproductiemarkt is op beurzen sterk vertegenwoordigd...

Voor beurzen bij jou in de buurt kan ik Heist op den Berg aanraden in de Sonybel studios (voor data zie Beursagenda) en de beurs in Antwerpen (elke 1ste zondag vd. maand) in Hangaar 15. Binnenkort is er de grote beurs in Ciney in de veehallen, dit is de grootste in Belgie en wordt jaarlijks 2 keer gehouden (nu 24 april).

Vooral véél lezen op fora, in boeken etc. en je komt al een heel stuk verder zonder dat je namaak rommel koopt!

Succes,
Junior :wink:

Solid schreef:Srry dat ik misschien bij de verkeerde topic heb gepost :? maar ik ben nog maar net nieuw.
Ik ben van plan op ook een ''kleine'' WOII verzameling te maken ik ben nogal hard geïnteresseerd. maar ik kan nergens dingen vinden die echt van WOII zijn kan iemand mij hierbij helpen ik woon in België van de omgeving Leuven . Als iemand weet waar er ergens een beurs is of rommelmarkt waar je dingen kan vinden wil die dat mij dat aub laten weten?? :lol: het is niet echt dat de gevonden voorwerpen veel waarde moeten hebben. :roll:

Bedankt eh gasten :wink:
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Solid
Lid
Contacteer:

Bericht door Solid »

Het is ook niet mijn bedoeling om wapens te kopen ofzo . Nu niet dat ik er echt veel verstand van heb hoor kwil gwn een paar dingetjes van WO II
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Dat wil ik ook niet zeggen, het is maar om je te laten weten dat je hier niet met zo'n dingen moet afkomen, we krijgen de laatste tijd zo'n dingen in Marktplaats.wo2 dus...

Jr.

Solid schreef:Het is ook niet mijn bedoeling om wapens te kopen ofzo . Nu niet dat ik er echt veel verstand van heb hoor kwil gwn een paar dingetjes van WO II
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Simon
Lid

Bericht door Simon »

hej Junior, in het centrum van Leuven is er soms rommelmarkt hé? (zaterdag/zondag?)
daar zag ik laatst wel wat hulzen en een bajonet liggen, mischien daar eens een basisje proberen aan te leggen?

mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Zondag 24 april in Ciney is de mooiste militaria beurs van de lage landen.

Ga daar eens heen, om wat inspiratie op te doen.
CAN DO
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Solid schreef:Het is ook niet mijn bedoeling om wapens te kopen ofzo . Nu niet dat ik er echt veel verstand van heb hoor kwil gwn een paar dingetjes van WO II
Misschien is het een idee om te kijken welke soldaten er in je woonplaats gezeten hebben. Dan bedoel ik niet of t Amerikanen, Canadezen, Engelsen of (natuurlijk) Duitsers waren, maar meer welke divisie van het leger. Dan kan je bijv. een embleem aanschaffen. Sommigen zijn niet duur, en het is een leuk item omdat t 'van' je woonplaats is. Uiteindelijk kan je ook nog verder gaan (als je geld hebt) en dan kan je bijv. een hele soldaat verzamelen, of de uitrusting etc. etc.

Moet je maar even over nadenken, je kan dan in het WO2-vragen gedeelte je woonplaats noemen + de vraag dat je graag zou willen weten welke soldaten er in je omgeving zaten. Je zal dan tips en/of antwoorden krijgen. (als je het een beetje beleeft vraagt natuurlijk :P)

Succes ermee!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie