sander vw schreef:....ja, elk jaar de volle 5dagen

....

Was je daar dan de eerste keer met je zwangere moeder??
Nee, grapje,Sorry..!!
Sedert 1988, toen daar voor de 4e of 5e keer een beurs georganiseerd werd, ga ik jaarlijks naar Beltring (met uitzondering van 2001, toen ik op een beurs in de US was) .... Het aanbod was in 1988 miserabel en er waren een 30-tal voertuigen aanwezig....
De kwantiteit en kwaliteit steeg gestaag en het gebeuren bereikte een absolute top halverwege de jaren 90....
Prijzen vielen goed mee, het aanbod op de beurs was ongelooflijk groot en er was een superambiance...
In 2000 was de beurs voor het eerst 'officieel' 5 dagen.... en begon Beltring de gevolgen van z'n eigen succes te tonen: grof geld, er viel een dode, enkele tenten brandden af, er werd ook echt wat afgevochten,...enz..
Sedertdien gaat het aanbod op de beurs er alleen maar op achteruit, in zoverre dat er in 2004 bijna 1/4 kraampjes met bloemen, snoep en zelfs tuinmeubelen stonden...
Het is een groot plein, en er is veel volk (serieuze re-enactors en minstens evenveel clowns...)....
We waren er vorig jaar met 5 personen, elk met een eigen specialiteit: US, Brits, Duits, enz.... Enkel degene die Brits verzamelt was echt tevreden met het aanbod, en aangezien je dan in Engeland bent, lijkt me dat vanzelfspreken.....
Over Stuttgart kan ik niet meespreken, aangezien ik daar nog niet geweest ben; maar naar ik verneem vind je in Duitsland bitter weinig US op de tafels... Dat je daar meer Duits vindt, lijkt me logisch... Het grootste (maar daarom niet het interessantste..) aanbod US heb ik zowiezo ook op beurzen in de US gezien...
Nu ja, iedereen zal wel z'n favoriete beurs hebben....
Johan