Zou het het liefst ook in de familie houden, in mijn verzameling zitten zelfs familiestukken, zonde als die weg zouden gaan, maar beter weggeven dan verkopen.Stravers schreef:Hmm ik vind het allemaal zo makkelijk wat jullie doen... Verkopen..
Waarom heb je dan verzameld? Ik verzamel om de historie intact te houden zeg maar, dus ik zou het graag door geven aan iemand in de familie, nu is het nog niet veel maar over een jaar of 5/10 zal het wel iets moois zijn. En waarom zou je te oud zijn om te verzamelen? Als je niet meer kunt lopen tijdens beurzen dan ga je toch het internet op als je dat al niet deed? Misschien een museumpje beginnen oid. Zie het dan wel weer...
Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!
-
- Lid
Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
- John Rambo
- Lid
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
Maar als niemand het in je familie zou willen overnemen?
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- Narcolepticus
- Lid
Als ik ooit een grote verzameling zou hebben?
Ik zou het niet weten.
Mijn keuzes zouden zijn
- Museums
- Living History/Reenactment beweginen
- Familie
- Verkopen indien financiële moeilijkheden.
Maar dat zijn maar voorlopige keuzes. Ik heb er nog belange niet aangedacht (leeftijd+te kleine verzameling
)
Ik zou het niet weten.
Mijn keuzes zouden zijn
- Museums
- Living History/Reenactment beweginen
- Familie
- Verkopen indien financiële moeilijkheden.
Maar dat zijn maar voorlopige keuzes. Ik heb er nog belange niet aangedacht (leeftijd+te kleine verzameling

Ik zou het, als niemand het zou willen uit mn familie, nooit verkopen iig, maar aan een medeverzamelaar schenken of aan een museum waarvan ik weet dat ze het niet zouden verkopen, maja, dat is moeilijk te bepalen
.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Een deel mag verkocht worden, ander deel zou wel aan een museum geschonken mogen worden...............
Het liefst verkoop ik het aan iemand die net zo hart voor Airborne heeft als mij.
Het liefst verkoop ik het aan iemand die net zo hart voor Airborne heeft als mij.
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- willysproject
- Lid
- earlymb
- Moderator
- Ontvangen: 28 keer
- Contacteer:
Re: Wat zal er later met je collectie gebeuren...????!!
Ik was ook op die beurs en ik heb het ook allemaal gezien. Ikzelf zou het liefste hebben dat m'n verzameling bij elkaar blijft; onder wiens hoede zou ik nu nog niet weten.johan willaert schreef:Hebben jullie daar al eens over nagedacht....
Voor de meesten onder jullie is dit nog heel ver weg, voor sommigen (Ik dus) al iets minder ver......
Wat ga je doen met je collectie als je oud en 'versleten' bent..??..
Wat moet er met je verzameling gebeuren, als jou iets overkomt....??..
Een voorbeeldje: In 1994 overleed Wim GHIJS, een Antwerpse verzamelaar van Brits AB spul, aan een hartaderbreuk achter z'n tafel op de militariabeurs van Wilrijk....
Hij was twee weken daarvoor 30 geworden....
Wim had een serieuze collectie (een DropMand en ander materiaal in de kelder van Hartenstein komen van hem...) en hij was nog niet begraven en de 'lijkenpikkers' stonden reeds aan z'n deur....
Die dag ben ik begonnen met een inventaris van mijn collectie, eerst op een schrijfmachine, daarna in Word en nu in een Excel bladje.... met aankoopprijs en huidige (Ebay)waarde....
Als mij iets overkomt weten mijn vrouw en ouders wat er met het materiaal moet gebeuren....
Wat zijn de mogelijkheden?? Verkopen, schenking, voor de kinderen???
Ga je alles zelf verkopen als je 65 bent???
Graag enkele reacties.....
Johan
Grtn
David
- Maj.Cain
- Lid
- Contacteer:
Als ik deel van de collectie zou schenken gaat het wel naar een Brits museum toe!
De rest van de opbrengtsten is voor vrouwtje en de kroos(t).........
Alles op Ebay verkopen is ook een mooie optie, het doet nou eenmaal vreselijk pijn om met iet's te parten wat je geliefd is!!
Maar het spul wat wij nu bezitten is straks priceless!!
History costs big money!!
De rest van de opbrengtsten is voor vrouwtje en de kroos(t).........
Alles op Ebay verkopen is ook een mooie optie, het doet nou eenmaal vreselijk pijn om met iet's te parten wat je geliefd is!!
Maar het spul wat wij nu bezitten is straks priceless!!
History costs big money!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer: