verzameling overnemen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hee peter

ik ben het hier met iedereen eens ! echt waar het zou dood zonden zijn als ik mijn duitsertjes weg doe maar ik ben het gewoon zat
ik ga binnen kort ook bij de brandweer in mijn dorp als alles goed is en daar gaat ook veel tijd in zitten !
het is gewoon dat ik het moe ben om altijd maar naar de pijpen van de politie te dansen !
ik wil er gewoon vanaf die centjes in iets anders investeren waar ik al jaren van droom
ik heb immers een fijne collectie opgebouwd al zeg ik het zelf met een paar hele mooie items
ik kan slecht die zittende mof in mijn mustang zetten toch ?

niels
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

killingspree schreef:hee peter

ik ben het hier met iedereen eens ! echt waar het zou dood zonden zijn als ik mijn duitsertjes weg doe maar ik ben het gewoon zat
ik ga binnen kort ook bij de brandweer in mijn dorp als alles goed is en daar gaat ook veel tijd in zitten !
het is gewoon dat ik het moe ben om altijd maar naar de pijpen van de politie te dansen !
ik wil er gewoon vanaf die centjes in iets anders investeren waar ik al jaren van droom
ik heb immers een fijne collectie opgebouwd al zeg ik het zelf met een paar hele mooie items
ik kan slecht die zittende mof in mijn mustang zetten toch ?

niels
Het is inderdaad lastig die zittende mof in een Mustang te zetten :wink: wat je droom betreft: als je je collectie verkoopt kun je daarvan de Mustang zeker betalen, ik hoop dat je slaagt in het vinden van een Mustang! Het wordt er toch wel één uit de jaren '60? Na 1975 werden er geen auto's meer gemaakt vind ik.... :wink: :lol: Maar zonde blijft het....
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Overigens: Veel succes met je carriëre als brandweerman!
Daar is 'ie weer!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Hey Niels,

Ik weet nog 3 personen die gehele colelctie's opkopen. Beide uit Limburg en niet te beroerd om stukje te rijden. Wel vind ik het erg jammer maar die woute zijn idd diep triest (mij mijn buks af nemen *knip*).
En in een vergunning zie ik geen optie. Je moet een ruime collectie hebben (veel ruimer dan die ruime collectie van jouw) en vaak tentoonstellen wil je je vergunning behouden. En dan mag je ook nog maar een beperkt aantal wapens. (Zo zit dat in elkaar bij een kennis, hij mag er nu 15 oid). Die kennis vertelde me ook al, als hij nog een keer opnieuw mocht beginnen dat hij geen wapens meer ging verzamele. Echt jammer hier in Nederland. Maarja, bedenk je zeker wel goed (dat snapte je ook al)

Scheldwoorden weggeknipt, Michel.
Gebruikersavatar
Tim Y.
Lid
Berichten: 1202
Lid geworden op: 27 apr 2005, 14:42
Locatie: Kerkrade

Bericht door Tim Y. »

Het lijkt me toch wel zonde van zo'n mooie verzameling.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ben het ook geheel met je eens Niels, maar zou er eerst nog maar goed over nadenken. Want vaak kom je er pas achter hoe jammer het is nadat je het weg gedaan hebt. En wat betreft die wetten hier dat is ook kloten maar niets aan te doen. Denk als we ze niet hadden dat het onder een bepaalde groep van de bevolking een rotzooi zou worden.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Ik ben het helemaal met je eens (ondanks ik nog maar net verzamel). Politie is echt baggerzooi! Mijn maisschieter (PVC-buis met een ballon) werd een keer afgepakt! :x . Maar goed, het is idd slecht geregeld met die wapenwet. Maar je hebt het nog niet zo moeilijk als ik, ik moet nog elke koop met mijn ouders overleggen, en dan vooral met mijn moeder :r

Ik zou er wel goed over nadenken, want het ziet er wel geweldig uit in het museum...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Darryl schreef:Ik ben het helemaal met je eens (ondanks ik nog maar net verzamel). Politie is echt baggerzooi! Mijn maisschieter (PVC-buis met een ballon) werd een keer afgepakt! :x . Maar goed, het is idd slecht geregeld met die wapenwet. Maar je hebt het nog niet zo moeilijk als ik, ik moet nog elke koop met mijn ouders overleggen, en dan vooral met mijn moeder :r

Ik zou er wel goed over nadenken, want het ziet er wel geweldig uit in het museum...
Hahhaa, heb ik ook met mijn moeder :evil:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Jacco1
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 dec 2004, 17:24
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

Is lid worden van een schietvereniging geen interessanten optie ? Of toch juist weer niet omdat de wapens dan in een afgesloten kluis e.d. moeten liggen.
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

FELIX schreef:
Darryl schreef:Ik ben het helemaal met je eens (ondanks ik nog maar net verzamel). Politie is echt baggerzooi! Mijn maisschieter (PVC-buis met een ballon) werd een keer afgepakt! :x . Maar goed, het is idd slecht geregeld met die wapenwet. Maar je hebt het nog niet zo moeilijk als ik, ik moet nog elke koop met mijn ouders overleggen, en dan vooral met mijn moeder :r

Ik zou er wel goed over nadenken, want het ziet er wel geweldig uit in het museum...
Hahhaa, heb ik ook met mijn moeder :evil:
Jullie zijn niet de enige :lol:
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Aha, mooi dan ben ik dus niet de enige met dat probleem 8) .
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Thijs
Lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 10 jan 2005, 21:18
Locatie: Meise/Belgie

Bericht door Thijs »

vooral de beginners hebben last met dat verschijnsel(ik dus ook),volgens mij gaat het wel weer over(in het begin mocht ik nog geen 20e aan "die ouwe roestige brol" spenderen terewijl dat nu toch al beter is.
tot hiertoe het off topic

Niels ben je zeker dat je het wegdoet?ik ken er ook enekel die het wegdeden wegens tijdsgebrek en achteraf zoveel spijt hadden dat ze opnieuw begonne verzamelen.
Gebruikersavatar
Daniel
Lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 24 feb 2005, 21:23
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door Daniel »

killingspree schreef:ja maar dat is dan toch belachelijk

ik wil gewoon niet meer verzamelen maar een mustang kopen !
daar heb ik geen gezeik mee !

niels
Geen gezeik met een ouwe wagen, Niels??? Ik rij al jarenlang oldtimers, heb er 3 achter het huis staan. Het eerste gezeik begint al met de wagen zelf, ieder weekend sleutelen om hem een week te kunnen rijden. Tweede gezeik is constant als je op de weg zit, de mannen in blauw. Je mag idd niets in dit land, maar dat geldt voor alles wat maar leuk is, of dat nu verzamelen van militaria is, of oldtimer rijden. Ik heb een door de RDW omgekeurde Kadett-C met een 2,4 liter injectie (ik weet het, geen vergelijk met een muscle-car, maar goed hij weegt ook maar 850 kg.). Het complete chassis is doorgelast (bekend bij RDW), speciaal gemodificeerd onderstel, remmerij opgetrokken naar de 170 pk die hij nu heeft, die wagen is dik 100% in orde, zelfs veiliger dan voor het aantal PK´s zou hoeven. Als ik geparkeerd sta bij 2 andere wagens langs de weg, staat er binnen een mum van tjd politie bij. Dan begint het gezeik weer: papieren, ja agent, rijbewijs, ja agent, deze wagen is niet street-legal, jawel, agent, bewijs dat maar, zie papieren agent, hij gaat mee voor een technische keuring, nee agent, zie papieren, wagen is niet in orde, te laag, goedgekeurd door RDW, zie papieren, agent, uitlaat maakt teveel herrie, goedgekeurd door RDW, agent, knipperlichten mogen niet zwart zijn, jawel agent, RDW gekeurd etc etc etc. Zo kan ik nog wel een uurtje of wat doorgaan. Ben met deze wagen (die nu 3 jaar geleden omgebouwd, gespoten en goedgekeurd is) op de weg en heb al 12 technische keuringen gehad in Arnhem bij de RDW. Dus 12 vrije dagen op moeten nemen omdat ik in mijn recht sta!! Bij het RDW kennen ze mijn wagen en keuren ze hem niet, waarop oom agent op zijn pikkie is gestampt en zo lang door blijft zoeken tot hij iets gevonden heeft. De laatste boete die ik heb gekregen bijvoorbeeld was toen ik wegreed bij de zoveelste RDWkeuring en claxonneerde naar de monteurs aldaar, waarop ik met gillende sirenes achtervolgd ben opver de parkeerplaats van het RDW om mij een boete te kunnen geven. Het zijn een stelletje bij elkaar, ze zoeken net zo lang tot ze iets kunnen vinden!! Je wordt er knettergek van in dit land!!!! Op zich snap ik je topic best, ik vind een Mustang ook een te gekke wagen, maar verwacht niet dat je van het gezeik af bent als je een oldtimer gaat rijden! Same shit all over!!

Groeten, Daniel
peterb
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 01 mei 2005, 03:22
Locatie: Somewhere
Contacteer:

Bericht door peterb »

@ jacco1

ik ben ook lid geworden van een schietvereniging en heb nu een werkende M1A1(para karabijn) op m'n verlof ztaan. Hij staat dan wel in een kluis maar ik heb hem wel ;) daar komt nog bij dat ej dan als betrouwbaar word geschat door justitie, en voorla als je bijv. in het bestuur treed. Dan is het makkelijker een verzamelaarsverlof te krijgen(sneller) bij mij is de aanvraag al een tijd weg maar ik wacht rustig af. Ik kan tot 5 wekrende wapens nu dus ik kan nog ff vooruit :)
Op zoek naar T5 reserve chute.......
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

peterb schreef:@ jacco1

ik ben ook lid geworden van een schietvereniging en heb nu een werkende M1A1(para karabijn) op m'n verlof ztaan. Hij staat dan wel in een kluis maar ik heb hem wel ;) daar komt nog bij dat ej dan als betrouwbaar word geschat door justitie, en voorla als je bijv. in het bestuur treed. Dan is het makkelijker een verzamelaarsverlof te krijgen(sneller) bij mij is de aanvraag al een tijd weg maar ik wacht rustig af. Ik kan tot 5 wekrende wapens nu dus ik kan nog ff vooruit :)
Para Karabijn, is je klapkolf vastgelast?
Een wapen verzamelvergunning kan je wel vergeten, die krijg je niet!
Dat is alleen weggelegd voor musea en belangrijke collecties. :cry:
CAN DO
Plaats reactie