Wat is een goede detector?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

Met wat voor detector zoek jij?

White's
15
56%
Fisher
1
4%
Viking
2
7%
Garrett
1
4%
Titan XD
1
4%
XP
1
4%
Laser
0
Geen stemmen
C-scope
0
Geen stemmen
Anders
6
22%
 
Totaal aantal stemmen: 27

k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

n2 schreef:detectorshop..............geen aanrader als je het mij vraagt,
Zeker geen aanrader met zijn valse dieptes. Die Ds318B zou 30 cm op een munt gaan. Yeah wright! Stom genoeg ook nog gelooft en toen de gekocht.
Maarja bijna een viking 5 gekocht (op aanraden van kennis die SUPER vondsten met het oude model viking 1 heeft gedaan). Hoop dat het door gaat.


(ps: Pluspunt aan de oude viking modellen (weet niet of dat het nu nog geeft, op andere merken) Hij heeft een zogenaamd pulse signaal)
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Mij is verteld dat je ook geen detector moet kopen met een 'Discriminator' erop, want als je hem op de ene stand zet, schakelt hij bijv koperen hulzen uit, en weer op een andere stand schakelt hij ijzer uit.
Infanterie: Königin aller Waffen!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

ja maar je kan de discriminatie ook uitlaten toch?

Maarja, hoe minder functies hoe minder eraan kapot kan gaan. En voor militaria heb je denk ik geen disciminatie nodig. Dat is toch meer iets voor muntjes zoekers, net zoals pinpoint. Toch???
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Zelf heb ik de discriminatie meestal aan, op een lage stand.
Als ik dit niet doe graaf ik me de schompes voor verroeste zooi..
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik nooit, bij mijn stek liggen er behalve hulzen en granaatscherven weinig afval :) .
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ja op sommige kun je die uitzetten.
Ik heb hem altijd op de laagste stand staan, dan graaf ik miss wel wat meer maar dat maakt me niet zoveel uit.
Infanterie: Königin aller Waffen!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Heb hem eerlijk gezegd nog nooit aangehad mede omdat dit ook het signaal verwoeste. Als hij aan stond: De eerste zwaai kort positief signaal en daarna telkens zwakke en slechte signalen. Goede detectors dus, die DS - DM dingen! :(
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Dat is best bale ja. De mensen van de detectorshop zijn ook niet mijn favorieten...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Oberschütze
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 mei 2005, 15:12
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

ik heb altijd mn discr. ook op een lage stand staan vaak heb je op militaria plekken ook erg veel ijzer en afval liggen
Das Feuer liebt mich!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ligt eraan waar je zit uiteraard. Hier is een stuk bos waar eigenlijk nog nooit iemand is geweest (alleen soldaten uit wo2 en jagers)

En ander stuk bos kan je het niet echt weg filteren, want dan filter je ook de goede dingen weg.

Maarja, heb nu een aanbod van 165 euro voor een white's classic 2. Ben me aan het bedenken of ik hem zal kopen! Wat denken jullie?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Volgens een paar zoekmaten van me schijnt de Whites Classic serie zéér tegen te vallen... maar je moet het zelf weten natuurlijk, mij lijkt het een goede. :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Wat valt er tegen aan die detector?
Infanterie: Königin aller Waffen!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

RelicHunter44 schreef:Volgens een paar zoekmaten van me schijnt de Whites Classic serie zéér tegen te vallen... maar je moet het zelf weten natuurlijk, mij lijkt het een goede. :wink:
Ben ik ook wel benieuwd naar, want op een andere site van oa militaire bodemvondsten zijn ze juist super tevrede over de classics, maar niet over de prizms...
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Gewoon een xp kopen:)
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Heb een leuk aanbod gekregen: Een white's 3900

http://www.metaaldetectors.nl/detectoren/3900.html

Is dit iets? En tot hoeveel mag ik eraan spenderen?
Plaats reactie