Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb deze medaillon is van me opa gekregen, alleen hij weet zelf niet meer precies hoe die er aan komt.
Hij dacht dat hij het vlak na de oorlog heeft gekocht/gekregen, maar voor de rest weet hij er niks meer over.
Iemand enig idee ?
"Das gibt`s doch nicht, schnee im september, dass müssen Fallschirmjäger sein."
A German Officer on 17-09-`44 Tommy-Talk.com
Ik denk dat het gaat om een herdenkingsmunt van net na de oorlog, ter herinnering aan de bevrijding van Nederland.
Zelf heb ik ook zo'n dergelijke munt thuis liggen alleen deze is van de slag om Arnhem. Die van mij dateerd van 1946. Die van jou is hetzelfde van kleur en materiaal. Dus zou me niks verbazen als die van jou ook net na de oorlog dateerd.
Ik denk dat je zulke dingen moest kopen. Het zijn best dure dingen om weg te geven. Ik denk dat dergelijke dingen met winst werden verkocht zodat men de herdinkingen kon finacieren of het geld werd gebruikt voor de weder opbouw van Nederland.
Nico Roelofs schreef:Ik denk dat het gaat om een herdenkingsmunt van net na de oorlog, ter herinnering aan de bevrijding van Nederland.
Zelf heb ik ook zo'n dergelijke munt thuis liggen alleen deze is van de slag om Arnhem. Die van mij dateerd van 1946. Die van jou is hetzelfde van kleur en materiaal. Dus zou me niks verbazen als die van jou ook net na de oorlog dateerd.
Ik denk dat je zulke dingen moest kopen. Het zijn best dure dingen om weg te geven. Ik denk dat dergelijke dingen met winst werden verkocht zodat men de herdinkingen kon finacieren of het geld werd gebruikt voor de weder opbouw van Nederland.
Thanks Nico, ik heb wel is eerder zo een zelfde munt gezien, maar dan inderdaad met heel wat anders er op.
Ik denk dat je het bij het rechte eind heb over dat ie gekocht moest worden ter financiering van de weder opbouw.
Nogmaals bedankt.
"Dit is een herinneringspenning aan de bevrijding. Het is een algemene
legpenning die volgens mij bij een herdenking is uitgegeven. De penning is
volgens mij niet officieel, maar is zeker wel mooi uitgevoerd."
Dus de vermoedens van de meeste van ons zijn dus waar maar mijn vraag is in ieder geval beantwoordt.