Verzamelen van voorwerpen, foto's uit woII

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Deze is een manschappen pet,dat kun je zien aan de lederen stormriem(officieren hebben een koord als stormriem),maar de pet heeft wel de fijne kwaliteit van een officieren pet.
Prijskaartje was ongeveer 350 euro...


Adrian
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Hier mijn tot nu toe nog bescheiden collectie, in totaal heeft mij dit €280,50 gekost. Ik hoop in Ciney nog een wo2 Adriane helm te kunnen aanschaffen met originele verf.


http://members.lycos.nl/moelanspeter/al ... 02003).jpg


is nogal groot, ik was te tam om de foto te verkleinen en zo zie je alles beter
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Dat is al een mooie collectie Peter !.
Keep up the good work 8)

Adrian
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

mooie spullen peter, mag ik vragen wat je betaald hebt voor dat bajonet?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mijn 98k bajonet is toevallig één van mijn stokpaardjes :D Ik heb ze namelijk gekregen van een collega van mijn moeder wiens nonkel bij het verzet zat. Die bajonet is gestolen van een Duits soldaat en in september '44 gebruikt bij het opruimen van de laatste Duitse verzetshaarden in een industriegebied iets ten zuiden van antwerpen.

Andere voor mij bijzondere items:

portretfoto van mijn grootvader in het leger, maart '39 en een foto van zijn compagnie ook maart '39

foto van een Brits kapitein (luchtafweer, in het kader van Antwerpx, de geallieerde luchtafweergordel rond antwerpen tegen de V-bommen) , getrokken voor het ouderlijk huis van mijn grootmoeder in 1944

Doodsprentje van Louis Ecran, broer van mijn grootmoeder, lid van de Witte brigade, verraden,gefolterd en gefusilleerd in september 1943


te verwachten:
Werkpas van mijn grootvader die verplicht tewerkgesteld was aan de U-boot werven van Hamburg

Gevangenenpak van mijn andere grootvader die in één van de beruchte Reimahg-kampen heeft gezeten

Armband en vervalste identiteitskaart van mijn grootmoeder, net als haar broer lid van de witte brigade
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Peter.
Hier zijn twee Adriaanse helmen uit wo2 uit mijn collectie.
De eerste is een Belgische,de tweede Frans.


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Heerlijk! een echte streling voor het oog, naar mijn mening de mooiste helm ooit (in hoeverre je een helm mooi kunt vinden). Hoeveel heb je die Belgische betaald? Ik weet dat de gemiddelde prijs +/- €75 is, maar wat voor staat heb je daarvoor?
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Persoonlijk vind ik ook dat die adriaanse helmen gewoonweg prachtig of een streling voor het oog zijn.
Ik heb de mijne gekocht voor 25 euro en die franse voor 40 euro.
Maar voor 75 euro mag je wel een helm verwachten in goede staat (alles compleet en niet teveel tot geen roest etc)
Prijs ligt ongeveer tussen de 40/60 euro voor wo2 Adriaanse helmen .
Maar die prijs gaat de komende jaren wel stijgen vrees ik,dat is nu al zo.
De wo1 types zijn iets duurder geworden,daar mag je tegenwoordig prijskaartjes van 40 tot 100 en meer euro verwachten.

Adrian
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

verzamelingen

Bericht door tomNL »

Goedenavond, ik heb deze site net gevonden, en hij bevalt me wel :) , ik verzamel zelf ook al een aardige tijd, en ik zoek zelf soms ook (metaaldetector), ik zal binnenkort is proberen enkele fotos van items online te zetten. Mijn laatste aanwinst is trouwens een 40 cm lang bajonet (k98?), met op het lemmet de opdruk SS panzerdivision "das reich", en enkele versieringen. Ikzelf ben al een tijdje op zoek naar de mogelijke waarde van dit stuk, maar kan zelf niks vinden. Iemand een idee? ik hoop ook binnenkort hiervan een foto te plaatsen.

Groeten, tom
Verzamelaar
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi tom,

welkom, een bajonet met inscripties en versieringen is denk ik wel een leuk bedragje waard, mits origineel en in een goede staat.

post eens wat foto;s en dan kan ik het voor je navragen op een buitenlandse site.
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

foto bajo

Bericht door tomNL »

Verzamelaar
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

nee hij werkt niet, mail de foto eens naar rijksfoto@hotmail.com

dan plaats ik hem voor je
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

re:

Bericht door tomNL »

ik heb je er 2 gestuurd :D
Verzamelaar
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

ss bajonet

Bericht door tomNL »

http://www.geocities.com/bokje55/school/6783.JPG , misschien heeft iemand anders ook nog een idee!
Verzamelaar
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie