Mijn verzameling (+ update op pag. 6)
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Je bedoeld zeker ZONDER al die brokken roest.Nico Roelofs schreef:Jah dat is hem! Heb ook al me deksel van die 6 pdr kist erop liggen. Hij ziet er nu een stuk beter uit met al die grote brokken roest aan de buitenkant.SiNiStEr schreef:Owkay, leuk. Is het de kist waar die Duitse helm opligt of zie ik dat nu verkeerd? Kun je je voorstellen nu die van zand ontdaan is herken ik hem helemaal niet weer.Nico Roelofs schreef: Ja en niet alleen de bandolier. Je kist staat er ook al!Ik bracht die kist gister naar zolder en moest er eerst even rustig voor gaan zitten. Kon geen plek bedenken waar ik hem kwijt kon. Dus na een tijdje en flink wat zitten schuiven is het uiteindelijk wel gelukt.
![]()
![]()

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Tex
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Dank voor de leuke reacties!!

Ja doen we!Oke spreken we wel een keer iets af
Jah voor iedere pop ben ik 1 a 1,5 dag bezig met knutselen. Maar het is wel heel leuk om te doen. Voor de gene die ook zelf een pop willen make kunnen in dit topic een beschrijving vinden: http://www.forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6680&start=0Peter schreef:Zeer indrukwekkend Nico!! Kost veel tijd om die poppen te maken! Mooie collectie!!!!!!

- Jasper J
- Lid
Ik heb geluk gehad mijn begin verzameling koste nix.
Mijn opa was sloper en vond in een huis in een kelder een doos vol badges,ijzerenkruizen ,luftwaffe schuitje leren riem holster ik heb alles gehad.
1 ijzerenkruis 2e klasse ww2
1 ijzerenkruis 2e klasse ww1
infanterie badge
tank badge
sa sport badge
general aussault badge
luftwaffe schuitje
verwonde badge
flak badge
holster
kriegsverdienste kruis 2 klasse met zwaarden 2 x
kriegsverdienste kruis 2 klasse zonder zwaarden
luftschutzwarndienst medaille.
Aaridg begin toch? mvg schaarleider
Mijn opa was sloper en vond in een huis in een kelder een doos vol badges,ijzerenkruizen ,luftwaffe schuitje leren riem holster ik heb alles gehad.
1 ijzerenkruis 2e klasse ww2
1 ijzerenkruis 2e klasse ww1
infanterie badge
tank badge
sa sport badge
general aussault badge
luftwaffe schuitje
verwonde badge
flak badge
holster
kriegsverdienste kruis 2 klasse met zwaarden 2 x
kriegsverdienste kruis 2 klasse zonder zwaarden
luftschutzwarndienst medaille.
Aaridg begin toch? mvg schaarleider
Aude Audenda
- GliderRider
- Lid
- Contacteer:
dat is inderdaad een geweldig begin van je verzameling. Heb je foto's?
Greetz
Greetz
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."
http://www.tommy-talk.com
http://www.tommy-talk.com
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Heb hier nog een aantal foto van wat pappier werk. Dit is allemaal spul wat normaal in mappen ligt opgeslagen. Want lang niet alles kan ik in me collectie kwijt. Heb daar gewoon weg geen ruimte voor.
Dit zijn wat verzetskrantjes die allemaal betrekking hebben op Arnhem, Nijmegen en de Betuwe.

Dit zijn wat kranten die ook betrekking hebben op Arnhem, Nijmegen en Betuwe. Maar deze zijn of in het Duits of zijn in bezet Nederland uitgegeven.

Hier zijn 2 Duitse stafkaarten van vrijwel hetzelfde gebied. Alle 2 van de Betuwe. De hele grote is een ingetekende kaart waar veel eenheden op aangegeven staan. Aan de posities te zien waar ze zijn ingetekend gaat het om een kaart die eind april 1945 is ingetekend.

Dit zijn nog diverse dingen. Het meeste heeft ook weer betrekking op mijn omgeving.

Dit is een ingetekende Duitse vliegeniers kaart. Er staan allemaal vliegzones op. De naam en eenheid van deze majoor staan er ook nog op.

Hier nog wat foto's en anzichtkaarten. De meeste zijn allemaal weer van mijn omgeving. Van 3 is niet duidelijk waar ze gemaakt zijn.

Dit zijn nog een aantal bidprentjes van mensen die hier in mijn omgeving zijn omgekomen. Zitten ook een paar bekende families tussen uit mijn plaats.

Dit zijn wat verzetskrantjes die allemaal betrekking hebben op Arnhem, Nijmegen en de Betuwe.

Dit zijn wat kranten die ook betrekking hebben op Arnhem, Nijmegen en Betuwe. Maar deze zijn of in het Duits of zijn in bezet Nederland uitgegeven.

Hier zijn 2 Duitse stafkaarten van vrijwel hetzelfde gebied. Alle 2 van de Betuwe. De hele grote is een ingetekende kaart waar veel eenheden op aangegeven staan. Aan de posities te zien waar ze zijn ingetekend gaat het om een kaart die eind april 1945 is ingetekend.

Dit zijn nog diverse dingen. Het meeste heeft ook weer betrekking op mijn omgeving.

Dit is een ingetekende Duitse vliegeniers kaart. Er staan allemaal vliegzones op. De naam en eenheid van deze majoor staan er ook nog op.

Hier nog wat foto's en anzichtkaarten. De meeste zijn allemaal weer van mijn omgeving. Van 3 is niet duidelijk waar ze gemaakt zijn.

Dit zijn nog een aantal bidprentjes van mensen die hier in mijn omgeving zijn omgekomen. Zitten ook een paar bekende families tussen uit mijn plaats.