Dat ik tot nu toe nog niet dezelfde ben tegengekomen op internetSiNiStEr schreef:Dat zouden mijn woorden geweest kunnen zijn Pigy(welkom op het forum trouwens) en wat zou aan deze veldfles anders moeten zijn jwolsink?
Rommelmarktvondsten
-
- Lid
- jwolsink
- Lid
Ik heb het over het tasje er om heen. Qua vorm lijkt de veldfles heel veel op een engels model. Ik ben tot nu toe nog niet zo'n zelfde tegengekomen. Ben erg benieuwd wat voor een veldfles het is.SiNiStEr schreef:je hebt het over het tasje er om heen, of de kleur van de fles, of nog iets anders? Ik vat je namelijk niet echt.
-
- Lid
volgens mij lijkt hij wel op die van mij
http://img274.echo.cx/img274/9600/10044265bg.jpg
maar staat er niets meer op de hoes?
http://img274.echo.cx/img274/9600/10044265bg.jpg
maar staat er niets meer op de hoes?
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Het is gewoon een standaard Engelse/Canadese veldfles. Geloof dat de blauw geëmaileerde veldflessen gedragen werden door RAF personeel en de Canadezen. Maar volgens mij liepen er ook gewoon Britten mee.
Ook jou hoesje is gewoon een standaard Britse hoes. Alleen deze is geblancoëd. Ze hebben alleen een Brits riempje ingekort zodat je hem kan dragen.
Ook jou hoesje is gewoon een standaard Britse hoes. Alleen deze is geblancoëd. Ze hebben alleen een Brits riempje ingekort zodat je hem kan dragen.
- SiNiStEr
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
De Britten kende 2 standaard hoezen. De open hoes, deze had een paar simpele bandjes om de veldfles. En de dichte hoes zoals jij hebt. Alle 2 de hoezen zijn even makkelijk te vinden. Beide zijn ook gewoon oorlogse producties. Als je kijkt in het boek "Equipment of the WWII Tommy" dan zul je meer informatie tegen komen over de 2 hoezen en over nog wat andere modellen.
- earlymb
- Lid
- Ontvangen: 20 keer
- Contacteer:
Ik heb weinig dingen gevonden op een vlooienmarkt, maar het was wel leuk om een origineel Amerikaans M3 gevechtsmes met een originele (unmodified) M8 schede te vinden voor 30 oude guldens op een onderdelenbeurs voor oldtimers in Den Haag. Van rommelmarkten heb ik alleen een paar gasmaskers (Frans en Duits met trommels), en wat klein spul zoals verband etc.
Grtn
David

Grtn
David
- jwolsink
- Lid
Mijn veldfles heeft een open (aan de onderkant) hoes. Bedankt allemaal voor jullie reacties.Nico Roelofs schreef:De Britten kende 2 standaard hoezen. De open hoes, deze had een paar simpele bandjes om de veldfles. En de dichte hoes zoals jij hebt. Alle 2 de hoezen zijn even makkelijk te vinden. Beide zijn ook gewoon oorlogse producties. Als je kijkt in het boek "Equipment of the WWII Tommy" dan zul je meer informatie tegen komen over de 2 hoezen en over nog wat andere modellen.

- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Met een open hoes bedoel ik die is afgebeeld op de volgende foto: http://www.grantsmilitaria.com/gall/pix/images/11.jpgjwolsink schreef:Mijn veldfles heeft een open (aan de onderkant) hoes. Bedankt allemaal voor jullie reacties.Nico Roelofs schreef:De Britten kende 2 standaard hoezen. De open hoes, deze had een paar simpele bandjes om de veldfles. En de dichte hoes zoals jij hebt. Alle 2 de hoezen zijn even makkelijk te vinden. Beide zijn ook gewoon oorlogse producties. Als je kijkt in het boek "Equipment of the WWII Tommy" dan zul je meer informatie tegen komen over de 2 hoezen en over nog wat andere modellen.
Met een dichte hoes bedoel ik die jij hebt.