Taxeren van items

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Oberschütze
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 mei 2005, 15:12
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Oberschütze »

ik denk dat je gelijk hebt k98s ... :) :P
Das Feuer liebt mich!
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Tsja, Niemann is geen verzamelaar maar gewoon eenhandelaar. Iemand die geld verdient. Op zich niet zo vreemd dat een ondernemer ieta aanpakt om geld aan te verdienen. Kan je hem volgens mij niet kwalijk nemen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Wilco Vermeer schreef:Op zich niet zo vreemd dat een ondernemer ieta aanpakt om geld aan te verdienen. Kan je hem volgens mij niet kwalijk nemen.
Dat hoor je mij toch niet zeggen..... Die handelaar heeft gelijk....

Het gaat er mij om dat er verzamelaars zijn die
1. daarvoor geld geven......
2. denken dat het altijd OK is omdat er een briefje aanhangt.....

Ik vraag mij trouwens af wat de rechtsgeldigheid van zo'n briefje is......

Ik zie mij al staan voor een rechtbank.....

Rechter: 'Dus je hebt iets betaald, dat je in je handen had, en je was er tevreden mee?'
Verzamelaar: 'Ja, want er was een briefje bij waarop stond dat het geen replica was....'
Rechter: 'Je hebt dus twee maandweddes betaald voor iets waar je niet zeker van was en op het woord van de verkoper betrouwd... Vind je dat eigenlijk nog normaal dat je zo'n bedrag uitlegt voor een stuk kledij van een lijk??? Wie zegt er je nu dat het wel replica is???
Verzamelaar: 'Een kandidaat-koper....'
Rechter: 'Tja, als hij je vraagprijs niet wilt geven, moet je maar niet verkopen zeker.... Zegt de originele handelaar nog steeds dat het geen replica is???
Verzamelaar: 'Idd....!'
Rechter: 'Zoek een andere koper die hem gelooft... zaak gesloten..... Op naar belangrijker zaken!!'


Dat is toch om te gieren en te brullen... :lol: ... en ondertussen ben je een hoop gerechtskosten kwijt..... 8)

Degenen die een echtheidsattest willen voor US-items kunnen dit bij mij afhalen tegen een vergoeding van 200Euro... Ik aanvaard Paypal 8)


Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Voor degenen die nog een voobeeld willen....

Ga naar het legermuseum in Brussel en kijk naar de laatste aanwinsten....

Een Waffen SS helm in wintercamo..... van een 'gereputeerd huis' (HH) ......

Ondertussen zijn zowat allen die de helm gezien hebben en er iets van afweten ervan overtuigd dat'm fake is...... 8)

En nu???? Hij zal wel gewoon de vitrines ingaan.... :P


Johan
29th Let's Go!!!!!
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik zeg niet dta het dan altijd goed is overigens. Maar met zon certificaat heb je 10x meer kans dat het goed is.

En geld uitgeven ervoor, tuurlijk. Over 20 jaar ofzo zal veel kopie zijn en de verzamelaars die dan beginnen zien dan al bijna niet meer of het echt of nep is.

Maarja, ieder zijn eigen mening.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

k98s schreef:Over 20 jaar ofzo zal veel kopie zijn....
Er was in 1960 al veel kopie, dat zegden ze toen ook al, en nog eens in 1980....
90% van het originele materieel is bekend.... en er komt geen origineel spul meer bij.....
k98s schreef:Maarja, ieder zijn eigen mening.
Idd.....


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

johan willaert schreef:Maar daar gaat het mij niet om.....
Ik ken die Nieman niet en ik betwijfel z'n kennis ook helemaal niet....

Het gaat er mij om dat:

1. hij geld vraagt om iets te beoordelen en dat mensen bereid zijn om dat te betalen.....
2. de verzamelaar dus iets koopt waar hij helemaal niet zeker van is....

Als je niet weet wat je in je handen hebt.... ben je dan wel een verzamelaar???? Als je het advies van een kenner nodig hebt, ben je dan een belegger???

Er zijn van die handelaars die alleen wat ze zelf in de winkel hebben (verkocht) als origineel bestempelen....
Je kunt moeilijk van een handelaar verwachten dat hij z'n eigen koopwaar verloochent....

Mijn 2cts....

Johan
Johan, ik moet even hierop reageren , het gene wat mij stoort is de zin "als je niet weet wat je in handen hebt ....ben je dan wel een verzamelaar" Het verzamelen van Duitse militaria (in mijn geval medailles) is zoals je weet vergeven van replica's veel daarvan kun je met een beetje kennis wel als kopie herkennen, maar omdat er ook stukken zijn die zo goed zijn dat zelfs zeer ervaren verzamelaars hier in trappen is het handig dat een zeer gerespecteerde dealer deze service leverd (de expertise is niet meer dan de kostprijs, hij zal hier niet aan verdienen)
De knowhow die hij in huis heeft is ongelovelijk, maten gewichten en afmetingen van medailles en abzeichen van bijna alle bekende herstellers

Als je heden ten dage een duitse medaille of abzeichen wilt verkopen biedt zo'n expertise van Niemann, Klietmann enz. een goede garantie dat je een goed stuk koopt, ik vind het een beetje simpel om te stelen dat als je een item van je laat taxeren je geen verzamelaar bent.

Wie weet wordt US verzamelen binnenkort ook zo populair dat er ook goede replica's op de markt komen en sommige verzamelaars hun heil zoeken in een beetje garantie.


Kortom een beetje garantie "kopen"wil niet zeggen dat je geen verzamelaar bent.

Zo dat lucht op, groeten René.
COUNT YOUR BLESSINGS.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

kokstok schreef:Wie weet wordt US verzamelen binnenkort ook zo populair dat er ook goede replica's op de markt komen en sommige verzamelaars hun heil zoeken in een beetje garantie
Dat is nu al zo.....
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=744 ... =oplichten

( Terloops, de expertise van het EbayItem hierboven is gratis 8) )

En de expert verdient er altijd aan.... hij hoeft er niets extra voor te doen, noch kosten te maken....
Ik vind het knettergek dat je daar geld voor geeft..... als je het zelf niet weet, vraag het dan aan een bevriend verzamelaar die het wel weet en het gratis doet....
Als je het aan de verkopende handelaar moet vragen, dan ben je niet goed bezig.... Ik heb nog nooit een handelaar gezien die z'n eigen rommel afbreekt....

BTW Ik ben blij dat je opgelucht bent.... :P

Johan
Laatst gewijzigd door johan willaert op 02 jun 2005, 21:12, 3 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

kokstok schreef:Kortom een beetje garantie "kopen"wil niet zeggen dat je geen verzamelaar bent.
Neen, dat is waar.... maar het geeft wel aan dat je je materie niet 100% beheerst..... Dat doet waarschijnlijk niemand, en als je iets zelf niet voor 100% vertrouwt, dan laat je het gaan of je betaalt de prijs van een replica.....

Dat je een item dat je al hebt, 'gratis' laat taxeren, kan ik nog enigszins inkomen.... Dat je dat doet voor je het koopt bij de verkoper is belachelijk....

Als je garantie moet kopen, ben je dan wel goed bezig???
Zal je dan ooit wel geloven dat het goed is???

Of blijft de twijfel eeuwig sluimeren..... :?

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

kokstok schreef: Als je heden ten dage een duitse medaille of abzeichen wilt verkopen biedt zo'n expertise van Niemann, Klietmann enz. een goede garantie dat je een goed stuk koopt, ik vind het een beetje simpel om te stelen dat als je een item van je laat taxeren je geen verzamelaar bent.

Ah ja???

Wat zeg je daar dan van?? Een waardeloze kopie SS ehrenring wordt hier door Niemann getaxeerd als ofwel origineel, ofwel een zeer goede kopie... Geloof me vrij... Niemann weet wel beter hoor... :roll:
Dergelijke ring kost origineel 4000 à 5000 euro... Hoewel deze ook kopie is, wordt ze dankzij Niemann's documentje voor een openingsbod van 300 euro verkocht op Militariaweb.com
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elke verzamelaar die zichzelf en de hobby wat respecteert, bekijkt je materiaal gratis... Zo ken ik een aantal mensen in België en buitenland die dit gratis doen... En niet om iets wat ze zelf verkocht hebben 'op te waarderen...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het begrip 'Taxeren' is echt wel iets dat in NL leeft en in België niet of zelden wordt toegepast....
Ik merkte dit toen ik zo'n 10 jaar geleden mijn HD Liberator ging restaureren en drie maal per jaar naar de Vehikel beurs in Utrecht trok op zoek naar onderdelen.... Daar zag ik dan motoren te koop met taxatie-verslag....
Ik kwam echt niet meer bij van het lachen.... Ik zag daar pure replica-motoren getaxeerd voor het driedubbele van wat ze waard waren... gewoon omdat ze mooi oogden, of omdat ze door een collega-verkoper van de eigenaar getaxeerd waren......

De verkoopswaarde van een verzamelobject wordt bepaald door de koper en in mindere mate door de verkoper.....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

willysproject schreef:
kokstok schreef: Als je heden ten dage een duitse medaille of abzeichen wilt verkopen biedt zo'n expertise van Niemann, Klietmann enz. een goede garantie dat je een goed stuk koopt, ik vind het een beetje simpel om te stelen dat als je een item van je laat taxeren je geen verzamelaar bent.

Ah ja???

Wat zeg je daar dan van?? Een waardeloze kopie SS ehrenring wordt hier door Niemann getaxeerd als ofwel origineel, ofwel een zeer goede kopie... Geloof me vrij... Niemann weet wel beter hoor... :roll:
Dergelijke ring kost origineel 4000 à 5000 euro... Hoewel deze ook kopie is, wordt ze dankzij Niemann's documentje voor een openingsbod van 300 euro verkocht op Militariaweb.com
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elke verzamelaar die zichzelf en de hobby wat respecteert, bekijkt je materiaal gratis... Zo ken ik een aantal mensen in België en buitenland die dit gratis doen... En niet om iets wat ze zelf verkocht hebben 'op te waarderen...
Niemann en andere taxeren niet alleen hun eigen spullen maar ook wat je ze toezend, zoals je dmv de foto's ook laat zien, natuurlijk twijfelt iedereen wel eens en slippen er replica's doorheen, maar het siert hem wel dan hij zegt dat hij het niet weet.
En stel je dit eens voor: een bevriende verzamelaar zegt dat het O.K. is en als je het wilt verkopen blijkt het een kopie, wat doe je dan? verhaal halen bij je vriend?
Natuurlijk kan je het aan een bevriende verzamelaar laten zien (dat doen we hier toch op het forum) maar misschien moet je bijv. Niemann de handelaar los zien van Niemann de taxateur.
Ik zeg niet dat een taxatie van Niemann heilig is maar het is hoe dan ook best handig mocht je spullen verkopen of verzekeren. Trouwens bij veel aankopen krijg je de taxatie er gratis bij (vanaf euro 250,- vanaf dit bedrag beginnen de interessante madailles/abzeichen)
COUNT YOUR BLESSINGS.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

kokstok schreef:....maar het siert hem wel dan hij zegt dat hij het niet weet.....
Tuurlijk weet hij het niet.... Hij heeft deze ring waarschijnlijk zelf initieel verkocht :!:

Ik geef het op....

Soms krijg ik de indruk dat jullie willen belazerd worden....

Ik heb dit ( http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=645 ... +first+aid ) ooit gratis gepost op verschillende fora....
De replica's daar zijn gemaakt door een kameraad van mij in de USA....

Nadien kreeg ik tientallen reacties van mensen die gewoon niet wilden geloven dat ze honderden Euro's hadden uitgelegd voor een repro en mij probeerden te overtuigen van m'n ongelijk..... want ze hadden identieke exemplaren gezien in een expo....
Yeah right, waar denk je dat die bekende exposant z'n items gehaald had????

Man, man, man......
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

johan willaert schreef:
kokstok schreef:....maar het siert hem wel dan hij zegt dat hij het niet weet.....


Ik geef het op....


Man, man, man......
Nu al?
COUNT YOUR BLESSINGS.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Even de laatste post overgeplaatst:
johan willaert schreef:
kokstok schreef:
johan willaert schreef:

Ik geef het op....


Man, man, man......
Nu al?
Ja, ik ga wat bij mijn vrouw 'zitten' 8)
Tevens enkele berichten verwijderd, voor taalfouten gaarne eerst een passend soort woordenboek consulteren :wink: .
Plaats reactie