Taxeren van items

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

antwerpx schreef:Tevens enkele berichten verwijderd, voor taalfouten gaarne eerst een passend soort woordenboek consulteren :wink: .
Van mij???
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

johan willaert schreef:
antwerpx schreef:Tevens enkele berichten verwijderd, voor taalfouten gaarne eerst een passend soort woordenboek consulteren :wink: .
Van mij???
Berichten over die taalkwestie, van verschillende mensen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

antwerpx schreef:Berichten over die taalkwestie, van verschillende mensen.
Oh, ja..... Zeggen, Zegde, Gezegd....Dat was ik al vergeten..... :lol:

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

johan willaert schreef:....
Ik ken die Nieman niet en ik betwijfel z'n kennis ook helemaal niet....

Maar als die idd zo betrouwbaar is.... waarom vind ik dan op verschillende fora complete lijsten van fake items die hij als goed verkoopt???? :?

http://www.militariacollecting.com/inde ... wforum=178

De titel van dat topic is: Detlev Nieman's blunder box!!!

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

johan willaert schreef:
johan willaert schreef:....
Ik ken die Nieman niet en ik betwijfel z'n kennis ook helemaal niet....

Maar als die idd zo betrouwbaar is.... waarom vind ik dan op verschillende fora complete lijsten van fake items die hij als goed verkoopt???? :?

http://www.militariacollecting.com/inde ... wforum=178

De titel van dat topic is: Detlev Nieman's blunder box!!!

Johan
Aha ..... :lol: :lol:
Toch ene heeft ze gevonden ....
:evil:
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mja, Niemann maakt er gebruik van, jonge verkopers afzetten omdat hij als een eerlijke man word beschouwd...
Zo komt het over...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

johan willaert schreef:
k98s schreef:Bij Niemann kan je voor 30 of 55 euro je jasje of iets anders laten controleren. Hij heeft een heel team die dat controleren.
Dit lijkt me wel lucratief..... Moet ik ook gaan doen..... :P

Da's toch belachelijk.... je wordt eerst opgelicht om een kopietje te kopen..., daarna ben je nog eens 50 Euro kwijt om te horen dat het kopie is.....
En ik durf wedden dat hij dan nog niet altijd geloofd wordt....


Man, Man, Man, waar zijn we mee bezig....

Johan
Zaken hè ;) . Ik denk als je dat ook gaat doen, dat je daar een aardig zakcentje mee verdiend ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

johan willaert schreef:
johan willaert schreef:....
Ik ken die Nieman niet en ik betwijfel z'n kennis ook helemaal niet....

Maar als die idd zo betrouwbaar is.... waarom vind ik dan op verschillende fora complete lijsten van fake items die hij als goed verkoopt???? :?

http://www.militariacollecting.com/inde ... wforum=178

De titel van dat topic is: Detlev Nieman's blunder box!!!

Johan
Johan , het is prima als je naar bewijzen zoekt om je gelijk aan te tonen maar dit is wel een beetje makkelijk, dit is een eenzijdige vergelijking.
Ik kan nl. ook vragen hoeveel items, die men als orginaal heeft gekocht, na taxatie vals bleken, en hoeveel taxaties heeft hij in de loop der jaren gedaan? misschien zijn deze fouten bij elkaar opgeteld maar een paar procent.
Dus Johan als je met vergelijkingen komt doe het dan goed en zoek alles eens goed uit.

René.
COUNT YOUR BLESSINGS.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Het gaat hier niet om gelijk of ongelijk...

De verzamelaar die die handelaar 100% vertrouwt heeft het recht te weten dat die ook niet (bewust of onbewust??) onfeilbaar is.
Het gaat er mij niet om die Detlev Niemann af te breken...

Het gaat om het principe dat iets met certificaat GEEN ENKELE garantie biedt, en je je dus de vraag moet stellen of het die extra kost wel waard is...


Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:
k98s schreef:Bij Niemann kan je voor 30 of 55 euro je jasje of iets anders laten controleren. Hij heeft een heel team die dat controleren.
Dit lijkt me wel lucratief..... Moet ik ook gaan doen..... :P

Da's toch belachelijk.... je wordt eerst opgelicht om een kopietje te kopen..., daarna ben je nog eens 50 Euro kwijt om te horen dat het kopie is.....
En ik durf wedden dat hij dan nog niet altijd geloofd wordt....


Man, Man, Man, waar zijn we mee bezig....

Johan
Inderdaad Johan, zullen we een dergelijke zaak samen ondernemen?, doe jij het Geallieerde deel en ik het Duitse.
En natuurlijk is dan, volgens ons, ieder zijn of haar item origineel om tevreden klanten te houden, want tevreden klanten komen natuurlijk weer :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Maar voor een taxatie waarde, dient de taxatie door een erkende taxateur te worden uitgevoerd.
een rapport van DN zal voor vele verzekeringen, maar ook bij verkoop een borg zijn. Ik denk niet dat zomaar iedereen dezelfde
toegevoegde waarde zal hebben, ongeacht de kennis.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Mooyman schreef:
johan willaert schreef:
k98s schreef:Bij Niemann kan je voor 30 of 55 euro je jasje of iets anders laten controleren. Hij heeft een heel team die dat controleren.
Dit lijkt me wel lucratief..... Moet ik ook gaan doen..... :P

Da's toch belachelijk.... je wordt eerst opgelicht om een kopietje te kopen..., daarna ben je nog eens 50 Euro kwijt om te horen dat het kopie is.....
En ik durf wedden dat hij dan nog niet altijd geloofd wordt....


Man, Man, Man, waar zijn we mee bezig....

Johan

Inderdaad Johan, zullen we een dergelijke zaak samen ondernemen?, doe jij het Geallieerde deel en ik het Duitse.
En natuurlijk is dan, volgens ons, ieder zijn of haar item origineel om tevreden klanten te houden, want tevreden klanten komen natuurlijk weer :wink: .

Ja das goed, kan ik alle slechte items op ebay kopen, en door jullie laten keuren en snel rijk worden... :lol: :lol: :lol: :evil: :wink:
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

Tja,als het verschil tussen repro en echt niet meer te onderscheiden is ,wat maakt het dan nog uit.Wat de waarde van iets is,is wat het je waard is en of je dat er ooit voor terug krijgt is alleen interesant als je een belegger bent en niet als verzamelaar.En als je het kaf van het koren niet kan scheiden en een briefje nodig hebt om je van de echtheid van een voorwerp te overtuigen,koop het dan niet.Straks heb je dan ook weer een briefje nodig om je te overtuigen dat het briefje bij het voorwerp echt is.Over 60 jaar een heel boekwerk bij een aankoop,wat dacht je van de verzendkosten.Just my 2 cents..Mvg Johan
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

jmc baan schreef:Tja,als het verschil tussen repro en echt niet meer te onderscheiden is ,wat maakt het dan nog uit.Wat de waarde van iets is,is wat het je waard is en of je dat er ooit voor terug krijgt is alleen interesant als je een belegger bent en niet als verzamelaar.En als je het kaf van het koren niet kan scheiden en een briefje nodig hebt om je van de echtheid van een voorwerp te overtuigen,koop het dan niet.Straks heb je dan ook weer een briefje nodig om je te overtuigen dat het briefje bij het voorwerp echt is.Over 60 jaar een heel boekwerk bij een aankoop,wat dacht je van de verzendkosten.Just my 2 cents..Mvg Johan
Tja Johan,

daar heb je ook gelijk in!! Maar het is wel fijn als je er niet in waarde in achteruit gaat. Voor mij hoeft zn "waardebepaling" ook niet.

Jeroen
Laatst gewijzigd door jeroen1944 op 09 jun 2005, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kokstok
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 feb 2004, 20:00
Locatie: Amstelveen

Bericht door kokstok »

jmc baan schreef:Tja,als het verschil tussen repro en echt niet meer te onderscheiden is ,wat maakt het dan nog uit.Wat de waarde van iets is,is wat het je waard is en of je dat er ooit voor terug krijgt is alleen interesant als je een belegger bent en niet als verzamelaar.En als je het kaf van het koren niet kan scheiden en een briefje nodig hebt om je van de echtheid van een voorwerp te overtuigen,koop het dan niet.Straks heb je dan ook weer een briefje nodig om je te overtuigen dat het briefje bij het voorwerp echt is.Over 60 jaar een heel boekwerk bij een aankoop,wat dacht je van de verzendkosten.Just my 2 cents..Mvg Johan

Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt :?
COUNT YOUR BLESSINGS.
Plaats reactie