Je nieuwste aankoop - deel 1

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Mijn nieuwste aankoop was een chanske:

2 verschillende waterproof kits voor US M1 gasmasker + Duitse wo2 verrekijker in lederen etui (S.W nog duidelijk zichtbaar, bandjes nog in orde, verrekijker van Spindler & Hoyer, 6x30 dienstglas, 2 kleine adelaartjes op de verbindingsstukken tussen de 2 lenzen)...

...voor 20EUR!!!!

Ik dacht: ik loop ook eens een antiekwinkeltje binnen...
Er waren ook nog boeken van Stijn streuvels uit 1942 en 1943 maar ik had maar 20EUR bij, helaas. Vanaf ik terug wat geld heb ga ik terug naar de winkel, dat weet ik wel zeker.
Glenn Janssens
Lid

Bericht door Glenn Janssens »

Amaai Peter,dat is zeker niet slecht gedaan voor die prijs. :)

Adrian.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Maar nu zit ik weer met Amerikaanse rommel, juist nu ik wat plaats (en geld) wou vrijmaken met mijn Amerikaans te verkopen!

Maarja, er bestaan ergere dingen, niewaar? :lol:
Glenn Janssens
Lid

Verkoop die Amerikaanse "rommel" Peter !!!
Dan heb je weer wat geld voor iets anders te kopen. :)
Misschien een adrian helm. :lol:

Adrian.
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Peter echt mooi koopje! vooral na dat ik de fotos heb gezien op msn! echt mooi man! gefeliciteerd met je goede aankoop!
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik heb het eindelijk binnegekregen. Diverse verordnungsblattjes, 2 opeisingsbevelen, krant van de Duitse luchtafweer en vooral: armband van de NKB!!!!!
dit alles (+ nog een Belgisch korea baretinsigne als extraatje waar ik ook zeer blij mee ben) voor 45 euro.

http://members.lycos.nl/moelanspeter/nieuw.jpg
Glenn Janssens
Lid

Mooie aanwinst Peter.
Je verzameling gaat er snel op vooruit aan dit tempo. 8)

Adrian.
Thomas
Lid

Bericht door Thomas »

Knap, die armband van de NKB. Heb je 'n digitale kamera, Peter? De geschiedenis van de NKB is eigenlijk nogal triest, het was een zeer brave verzetsbeweging, eigenlijk een soort vereniging van Belgicisten die als troost mekaar terug opzochten. Moorddadige verzetsdaden hebben zij nooit geleegd, maar omdat de Duitsers natuurlijk maar al te goed wisten waar zij zaten werden zij het eerste slachtoffer van een tegenreactie. De echte moordenaars waren de PA's, de "gewapende partisanen". Na een moordaanslag lieten die zich niet zien. De NKB moest dan maar hun tol betalen, en velen kwamen niet meer terug uit de KZ.

In m'n stad heb ik onlangs een standbeeld, in het stadspark, ondekt opgedragen aan de slachtoffers van Dachau, Mauthausen en Flossenburg die uit m'n stad afkomstig waren. Het zijn er gelukkig niet veel (zo'n 20 hooguit) en ik ben geen belgicist, maar toch kom ik er vaak langs.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik heb beschikking tot de digitale camera van mijn ouders, laat het ons zo zeggen :)

Weet er eigelijk iemand van monument specifiek voor de NKB? In Brussel, aan de zijgevel van het paleis voor schone kunsten hangt een gedenkplaat voor een 5-tal doodgeschoten NKB'ers.

In de Jodenbuurt hier in Antwerpen staat naar verluid een immens monument voor de Antwerpse joden die zijn omgekomen in de KZ. Ik heb eigelijk nog nooit de tijd genomen om ernaar te gaan zien... :oops:
Maar in welk stadspark staat het monument waar jij op doelde? Mag ook in Pb.
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

Mijn nieuwste aanwinsten zijn een Oostblokland helm (Duits model), repro Sturmvulk armband, 2 van die je mantiendrai patches, een Nederlandse officierspet (80 tot 100 jaar oud) en nog een naoorlogs gasmasker met blik. Die vond ik ook wel leuk :)
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Nou Peter,
dan hebt ge weer geluk gehad! Maar eerlijk is eerlijk; waar ge die spullen vandaan hebt, betaalt ge nooit te veel en is het altijd origineel; ik heb daarvan ook al menig stuk gekocht!
En Adrian heeft gelijk; op die manier zal Uw verzameling rap groter worden!

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Inderdaad, ik dank god op mijn blote kniekes dat ik hem ken, en op beurzen is hij ook altijd bereid te helpen of info te geven.

Ik ben nu moeite aan het doen nog een ander koopje in de wacht te slepen, maar daar zwijg ik nog even over, het is nog lang niet verkocht... :)
paulstolk
Lid
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Afbeelding

Een armband voor een SS uitgaanstenue in perfecte staat. Lijkt zelfs een beetje te nieuw :?
Glenn Janssens
Lid

Mijn aanwinst voor vandaag bestaat uit :

Drie wo1 Adrian helmen van Belgie.
De middelste is iets zeldzamer,het is een officieren helm in kurk. 8)

Adrian.

Afbeelding
Gesloten