Hoe oud was jij toen je begon met verzamelen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Michael_Wittmann
Lid

Hoe oud was jij toen je begon met verzamelen?

Bericht door Michael_Wittmann »

Op de hoeveelste ben jij begonnen met verzamelen?

Ik ben op mijn 13,5 begonnen met echt verzamelen en van te voren gewoon een beetje kopen op mn 13.5 is het begonnen door nick...

Mvg Michael Wittmann
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

16.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Narcolepticus
Lid

Bericht door Narcolepticus »

18 b-)
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Ik moet 15 à 16 geweest zijn toen ik ermee begon. Maar een juiste grens vind ik nogal moeilijk te trekken.
Jurryt
Lid

Bericht door Jurryt »

10 begon interesse 11 eerste items, 13-14 echt met Brits begonnen. Dus 11.

/Edit: Met 9 begon zelfs al mijn interesse
Michael_Wittmann
Lid

Bericht door Michael_Wittmann »

:O Van mij weet ik ook niet 100% zeker hoor!
Mehr Sein Als Scheinen!
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

1ste week van juli 5 jaar actief verzamelaar, ik was maar 8 dus ze hebben me veel opgelegd.... die tijden zijn over :lol:
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

11 interesse, 12,5 verzamelen :)
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

14 echt verzamelen, zoeken al op 12/13.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Interesses waren er al 8)
Maar ben nu ongeveer 2 jaar geleden begonnen met verzamelen, 1,5 jaar actief Duits.
Infanterie: Königin aller Waffen!
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

11/12 jaar begonnen met verzamelen. Interesses in wo2 was al wat eerder :P
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik was 11 toen ik begon met verzamelen. In de eerste jaren kwam er natuurlijk niet zoveel spul binnen. Maar naarmate je steeds meer contacten kreeg kwam dat vanzelf wel. Verzamel nu dan 10 jaar. Nu is het een totaal uit de hand gelopen hobby waar ik maar al te graag mee bezig ben. :)
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 04 jun 2005, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
Lid

Bericht door Jan »

Ik was 11 toen ik ben begonnen. Eerst verzamelde ik echt alles dus ook jaren '60 en '70 Maar ik ben nu echt 3 a 4 jaar alleen maar bezig met Brits en het laatste jaar richt ik me echt op de 11de Pantserdivisie.

Jan
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 51 keer
Ontvangen: 93 keer

Bericht door asjemenou »

Interesse voor soldaten en de 2e wereldoorlog heb ik altijd al gehad. Ik had nogal wat familieleden die iets met de oorlog hadden, waren actief in het verzet, waren ondergedoken etc. Ook familieleden die beroepsmilitair waren. Omstreeks mijn 10e jaar ben ik begonnen met verzamelen. Heel onschuldig met het onderling ruilen van emblemen met vriendjes. Daar kwam dan eens een koppelriem bij, een helm of een veldfles. Rond mijn 18e begon ik met de eerste WOII voorwerpen te kopen. Dit waren dan hoofdzakelijk Britse en Amerikaanse spullen. Vooral de dingen van Market Garden waren interessant.Tot aan 1990 is het altijd slechts WOII verzamelen gebleven.
Doordat ik min of meer de val van de Muur zelf heb meegemaakt kwam er een verzameling bij; De DDR Grenztruppen. De 2e wereldoorlog is iets wat ik alleen ken van horen zeggen en wat boeken/films mij hierover vertellen. De DDR Grenztruppen is iets van mijn eigen tijd. Ik ben geboren en opgegroeid in de Koude Oorlog periode. Voor 1989 was ik al wel eens in West Berlijn geweest en vond je de situatie daar spannend maar “heel normaal”. NAVO en Warschau Pact landen, het was niet anders. Men had toen immers de leuze; Liever een kruisraket in de tuin dan een Rus in de keuken! Wie had het toen ooit gedacht dat dat nog eens veranderen zou.
Inmiddels door het wegvallen van het IJzeren Gordijn is het ook mogelijk geworden om militaria uit die landen te verzamelen. Ik heb inmiddels ook een Russisch WOII uniform. Zie elders op dit forum. Het militaria verzamelen is inmiddels wel anders geworden dan bijv. 10 jaar geleden. Vandaag de dag kan je je spullen wereldwijd kopen via Internet, toen had je alleen nog maar de militariabeurzen.
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Nu zo'n 2,5 jaar geleden, maar pas ongeveer 1 jaar ECHT serieus.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Plaats reactie