Hoe oud was jij toen je begon met verzamelen?
- Michael_Wittmann
- Lid
Hoe oud was jij toen je begon met verzamelen?
Op de hoeveelste ben jij begonnen met verzamelen?
Ik ben op mijn 13,5 begonnen met echt verzamelen en van te voren gewoon een beetje kopen op mn 13.5 is het begonnen door nick...
Mvg Michael Wittmann
Ik ben op mijn 13,5 begonnen met echt verzamelen en van te voren gewoon een beetje kopen op mn 13.5 is het begonnen door nick...
Mvg Michael Wittmann
- Narcolepticus
- Lid
- Michael_Wittmann
- Lid
- robin.h
- Lid
- Contacteer:
11/12 jaar begonnen met verzamelen. Interesses in wo2 was al wat eerder 

Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Ik was 11 toen ik begon met verzamelen. In de eerste jaren kwam er natuurlijk niet zoveel spul binnen. Maar naarmate je steeds meer contacten kreeg kwam dat vanzelf wel. Verzamel nu dan 10 jaar. Nu is het een totaal uit de hand gelopen hobby waar ik maar al te graag mee bezig ben. 

Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 04 jun 2005, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Interesse voor soldaten en de 2e wereldoorlog heb ik altijd al gehad. Ik had nogal wat familieleden die iets met de oorlog hadden, waren actief in het verzet, waren ondergedoken etc. Ook familieleden die beroepsmilitair waren. Omstreeks mijn 10e jaar ben ik begonnen met verzamelen. Heel onschuldig met het onderling ruilen van emblemen met vriendjes. Daar kwam dan eens een koppelriem bij, een helm of een veldfles. Rond mijn 18e begon ik met de eerste WOII voorwerpen te kopen. Dit waren dan hoofdzakelijk Britse en Amerikaanse spullen. Vooral de dingen van Market Garden waren interessant.Tot aan 1990 is het altijd slechts WOII verzamelen gebleven.
Doordat ik min of meer de val van de Muur zelf heb meegemaakt kwam er een verzameling bij; De DDR Grenztruppen. De 2e wereldoorlog is iets wat ik alleen ken van horen zeggen en wat boeken/films mij hierover vertellen. De DDR Grenztruppen is iets van mijn eigen tijd. Ik ben geboren en opgegroeid in de Koude Oorlog periode. Voor 1989 was ik al wel eens in West Berlijn geweest en vond je de situatie daar spannend maar “heel normaal”. NAVO en Warschau Pact landen, het was niet anders. Men had toen immers de leuze; Liever een kruisraket in de tuin dan een Rus in de keuken! Wie had het toen ooit gedacht dat dat nog eens veranderen zou.
Inmiddels door het wegvallen van het IJzeren Gordijn is het ook mogelijk geworden om militaria uit die landen te verzamelen. Ik heb inmiddels ook een Russisch WOII uniform. Zie elders op dit forum. Het militaria verzamelen is inmiddels wel anders geworden dan bijv. 10 jaar geleden. Vandaag de dag kan je je spullen wereldwijd kopen via Internet, toen had je alleen nog maar de militariabeurzen.
Doordat ik min of meer de val van de Muur zelf heb meegemaakt kwam er een verzameling bij; De DDR Grenztruppen. De 2e wereldoorlog is iets wat ik alleen ken van horen zeggen en wat boeken/films mij hierover vertellen. De DDR Grenztruppen is iets van mijn eigen tijd. Ik ben geboren en opgegroeid in de Koude Oorlog periode. Voor 1989 was ik al wel eens in West Berlijn geweest en vond je de situatie daar spannend maar “heel normaal”. NAVO en Warschau Pact landen, het was niet anders. Men had toen immers de leuze; Liever een kruisraket in de tuin dan een Rus in de keuken! Wie had het toen ooit gedacht dat dat nog eens veranderen zou.
Inmiddels door het wegvallen van het IJzeren Gordijn is het ook mogelijk geworden om militaria uit die landen te verzamelen. Ik heb inmiddels ook een Russisch WOII uniform. Zie elders op dit forum. Het militaria verzamelen is inmiddels wel anders geworden dan bijv. 10 jaar geleden. Vandaag de dag kan je je spullen wereldwijd kopen via Internet, toen had je alleen nog maar de militariabeurzen.