Hoe oud was jij toen je begon met verzamelen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Intresse op men 7de, eerste items (zeg maar hulzen enzo....) op meun 8ste en ongeveer vorig jaar eerste beurs, daarvoor ging ik naar het stockhuis inkopen doen 8)

btw de echte wo2 wereld komt dankzij Antwerpx waarbij ik ook deze keer mijn bedanking wil betonen :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

ik kreeg op mijn 11e interesse en vanaf ong mijn 14e echt wo2 spul gaan verzamelen.... het begint al wat te worden die verzameling van me :)
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

intresse ongeveer 11 jaar (van alles) 13/14 echt verzamelen
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Valt me trouwens op dat er erg veel jonge verzamelaars zijn... (waaronder ik), misschien kunnen we eens een topic openen over hoe je WO II bent gaan sparen... en waarom :).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Interesse overgekregen van vader, waarmee ik vroeger zo'n 10 keer per jaar naar het legermuseum te Brussel ging
Ben nu bijna 2 jaar aan het verzamelen (16-2=14 jaar begonnen dus... :wink: )
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

van mn 12de (ergens ver weg vorige eeuw:-p )
Ik kom uit een familie van militairen, mijn grootvader verzamelde al, mijn vader ook, en jah, dan rol je er iet of wat vanzelf in hé.

marc
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Reca
Lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 04 mei 2005, 11:32
Locatie: de beste provinincie

Bericht door Reca »

nou ik heb al vanaf jongs af aan er al interesse voor gehad en mijn vader had nog wat items maar ik ben vanaf mijn 13 de ongeveer actief zelf ook verder gaan verzamelen, maar nu komt het wrange mijn vader had ook
een luftwaffe en WH gasmasker bus in perfecte staat en een amerikaanse en engelse en nog wat helmen compleet en al met binnenwerk en nog wat spullen die hij gewoonafgaf voor mijn geboorte en nu weet ik wel aan wie (nl. een of ander streekmuseum in maasbree)maar nu kan ik die natuurlijk niet meer terug krijgen.Met name het wrange is dat er ook een Engelse doodgravershelm bij zat en die ben ik verder nog nergens tegengekomen dus die zal wel heeel duur zij om nu opnieuw aan te schaffen met binnenwerk en al :cry: :( :x WAAROM!!!!!!
nu moet ik weer een fortuin betalen om zo'n collectie opnieuw te krijgen
mvg
Rémy
----
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik heb altijd al interesse gehad in legerspul; een paar van de eerste dingen die ik kreeg waren een koppelriem en een Amerikaans munitietasje van de locale dump te ere van de geboorte van m'n zus. Ik was toen 5 jaar. Daar kwam al heel snel een Nederlandse buitenhelm van een rommelmarkt bij, en zo ging het verder. Ik heb een tijdje alleen legerhelmen verzameld, tot ik een jaar of 12 geleden overstapte op US WO2 Infanterie, waar ik nog steeds mee bezig ben. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

14 jaar, ong 5 maanden geleden.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Nu al zo'n 6 jaar (vanaf m'n 11e ), maar vroeger kocht ik nagenoeg nooit iets.
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

Tis begonnen met een paar rommelmarkt vondsten en m'n groeiende interesse voor militaria.. Na het bekijken van de film De Langste Dag was ik helemaal verkocht..
Ik ben begonnen op m'n 16 met verzamelen, ondertussen toch ook weeral 8 jaar geleden..
Gebruikersavatar
MT
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 apr 2005, 12:32
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MT »

101st Michiel schreef:14 jaar, ong 5 maanden geleden.
Lol :P

Vanaf mn 13 actief gaan verzamelen.
Deceive, then attack.

Looking for a good avatar
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

eerste objecten op 8e, maar 4 jaar later begon het verzamelen pas echt. Daar voor af en toe wat gekocht (alles wat groen was!)
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Haha... ik eerst ook toen ik 10 ofzo was... Maarja :)
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

ik had altijd al intresse in oorlog en zo gehad maar naarmate ik ouder werd kende ik iemand die had wat wo2 jeeps hier in mijn eigen dorp. en daar ben ik gaan vragen of ik een keer mee mocht. en dat mocht maar ik moes een uniform hebben en dat had ik niet . dus toen werd dat eerst gekocht en toen is het een beetje gekomen toen was ik 13. ben nu 14.
en het loopt eigenlijk best goed met 1jaar verzamel bijna 3 poppen helemaal orgineel af te hebben. dus ik was 13 toen ik ging verzamelen

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Plaats reactie