A-sociaal gedrag

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 37 keer
Ontvangen: 80 keer

A-sociaal gedrag

Bericht door asjemenou »

Goed een week geleden heb ik het hoogste bod uitgebracht op een WOII Roemsorde op Ebay.de. Ik heb dus na afloop de verkoper volgens de regels benaderd of hoe we de betaling zouden gaan afhandelen. Na 3 e-mailtjes en goed een week later heeft de verkoper nog steeds niet gereageerd. Volgens de “Kundenservice” van E-bay.de moest ik nog maar een keer reageren. Als de verkoper dan nog niet reageert rest mij alleen nog om hem een negatieve feedback te geven.
Ik heb z’n feedbacks achteraf eens gelezen en ik schijn niet de enige te zijn die dergelijke ervaringen heb met hem. Kunnen ze deze persoon niet weren van Ebay? Zijn er nog meer mensen die ook dergelijke ervaringen hebben?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Altijd even de feedback chekken. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
k98s
Lid

Bericht door k98s »

Haha, hoe vaak heb ik dat al niet mee gemaakt. Zelfs al eens iets betaald en niet ontvangen (3 keer ofzo). Die domme mensjes hou je toch altijd.
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Nee, helaas! Ebay wil alleen maar verkopen. Ben ook ooit flink genept en ben nu al 3/4 jaar bezig met een gedeelte van mn geld terug te krijgen. Via fraud van ebay. De verkoper mag ondertussen lustig kopen en verkopen!! Wat dat betreft is ebay een zeer slechte verkoopsite!
asjemenou
Gegeven: 37 keer
Ontvangen: 80 keer

Bericht door asjemenou »

Als ik jullie reactie's zo eens lees ben ik niet de enige die dit soort ervaringen heeft. Is mij eerlijk gezegd ook nog nooit eerder gebeurt. Maar goed een gewaarschuwd mens...
Het heeft mij gelukkig nog geen geld gekost.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jeroen2
Lid

Bericht door Jeroen2 »

ik denk dat iedereen wel zo iets heeft meegemaakt, er zijn altijd zo van die mensen..
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

Ik kijk altijd de feedback voordat ik wat koop
earlymb
Lid
Ontvangen: 20 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik heb zoiets ook wel eens gehad (geen reacties op m'n mails), en toen heb ik de verkoper een berichtje gestuurd via de "stel een vraag aan de verkoper" mogelijkheid die op elke pagina staat. Het bleek dat mijn mailtjes bleven hangen in het spamfilter van de verkoper, en zo kon ik toch in contact komen met hem. Probeer het eens zo zou ik zeggen. :wink:

Grtn

David
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

gebeurt vaker, ik heb al 2x gehad dat er itmes verloren gegaan in de post
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Ik heb al zo'n 15 - 20 keer iets gekocht in Duitsland, en Canada, en nog nooit problemen gehad, met bijv. de post. Gelukkig.
Wat doen jullie eigenlijk precies wanneer jullie wel iets betalen, en niets ontvangen? Geld terugkrijgen ofzo...? :?
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Dit is het risico van Veilingsites zonder publicatie van adressen. Je kan niets verhalen. Als je het adres hebt kan je altijd aangifte doen wegens diefstal of heling.
Maar eerlijk is eerlijk, dit is het risico dat je neemt als je via veilingsites koopt. Moet je als verzamelaar gewoon incalculeren.

ALs ik wel betaald heb maar niets ontvangen, ben je afhankelijk van wat de verkoper zegt. Als ik zelf iets verkoop zeg ik altijd versturen per post is voor eigen risico, als je dat wil voorkomen moet je het verzekerd of aangetekend laten verzenden. Sommige verkopers of als ik het vergeet te vragen aan kopers, delen we meestal het verlies 50:50. Maar nogmaals dat doet niet iedere verkoper/koper
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Kepie
Lid
Contacteer:

Bericht door Kepie »

IK check altijd de naam en dergelijk binnen verzamelaarswereld en gooi de naam door een zoekmachine. Daarbij vraag ik ook zoveel mogelijk gegevens. Mocht toch fout gaan, dan heb ik van uit mijn baan toch wel wat meer bevoegdheden.

Een tip als je het overkomt, doe aangifte van oplichting. Kan zijn dat de politie zegt"Ja is civiel", toch aangifte doen oplichting, je hebt het over valse voorwendselen
Ik verzamel de zwarte en grijs/groene kepies van voor 1940. Tevens de kolbakken en andere ceremoniële hoofddeksels. Kijk ook eens naar mijn site:
www.kepie.nl
Plaats reactie