Militariabeurs Schaarsbergen(Arnhem)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mm ik ga er ook eens een kijkje nemen denk ik :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Maar hoe zit dat op zoon beurs?
staat er dan gewoon een bordje ofzo iets bij bijvoorbeeld een duits jasje
waar de prijs op staat en als het repro is of niet?
Of probeeren ze je wat aan te smeeren en zeggen dat het echt is
terwijl het repro is?

Misschien wat domme vraagen maar het wordt mijn eerste beurs vandaar.
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Bericht door RLS »

Bij sommige stands staan er prijsjes bij de artikelen, bij andere stands weer niet.
Er staat verder niet bij of een artikel echt of repro is. Dat zul je zelf moeten beoordelen. Er wordt ook wel repro voor echt verkocht.
Succes met je eerste beurs.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Beurzen zijn erg leuk, maar pijnlijk voor de portomonnee.. :(
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dodo schreef:Beurzen zijn erg leuk, maar pijnlijk voor de portomonnee.. :(
Breek me de bek niet open... La Gleize doet financiëel gezien nog steeds zeer, maar de aankoop verzacht de pijn aanzienlijk! :P
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Dodo schreef:Beurzen zijn erg leuk, maar pijnlijk voor de portomonnee.. :(
Dat hoeft natuurlijk niet, het is nu net de kunst om juist voor die items te gaan waar je echt interesse in hebt.
Zo bezoek ik regelmatig een beurs en het wil dan wel eens voorkomen dat ik met weinig of zelfs niets thuis kom.
Ik ga meestal voor bepaalde items en vind ik die niet dan koop ik meestal niets.
Zo voorkom je dat je een collectie een allergaartje wordt zonder dat je echt iets compleet krijgt.

Ook is een beurs een goede mogelijkheid om contacten te leggen en via die kanalen vergaar je soms interessantere spullen dan op een beurs zelf.
Ook kan je op een beur kennis vergaren zonder eerst een cent uit te hoeven geven door spullen goed te bekijken.

Succes,
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Bedankt voor de info ik ga waarschijnlijk op zaterdag.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Sorry Mooyman ik zal deze keer niet aanwezig zijn in Schaarsbergen. Ik ga naar Ursel! Ga daar re-enacten en daar me geld uitgeven op de beurs.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

RoBBy schreef:Bedankt voor de info ik ga waarschijnlijk op zaterdag.
Een juiste beslissing daar dat de meest interessante dag is.



Nico Roelofs schreef:Sorry Mooyman ik zal deze keer niet aanwezig zijn in Schaarsbergen. Ik ga naar Ursel! Ga daar re-enacten en daar me geld uitgeven op de beurs.
Het gras lijkt ergens anders altijd groener :wink: :) , geef jij je geld daar maar uit terwijl de interessante spullen zo dicht bij huis liggen :lol: .

Succes in België Nico, misschien zie ik je de zondags daar ik misschien op die dag ook een kijkje neem.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Hier enkele links naar musea in de buurt van waar de beurs zich bevind, mogelijk de moeite van het vermelden waard.


http://www.arnhemsoorlogsmuseum.com/

http://www.museumvlbdeelen.nl/index-1.html

http://www.airbornemuseum.com/

http://www.betuwsoorlogsmuseum.nl/
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:Sorry Mooyman ik zal deze keer niet aanwezig zijn in Schaarsbergen. Ik ga naar Ursel! Ga daar re-enacten en daar me geld uitgeven op de beurs.
Het gras lijkt ergens anders altijd groener :wink: :) , geef jij je geld daar maar uit terwijl de interessante spullen zo dicht bij huis liggen :lol: .

Succes in België Nico, misschien zie ik je de zondags daar ik misschien op die dag ook een kijkje neem.
Ik ga lekker een weekendje naar België om daar me geld uit te geven. Die beurs is daar ook een stuk groter dus meer kans dat ik wat moois kan vinden. Op de beurs in Schaarsbergen heb ik nog nooit echt iets heel speciaals gevonden. S'avonds lekker bier drinken met onze buren. :)
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:Sorry Mooyman ik zal deze keer niet aanwezig zijn in Schaarsbergen. Ik ga naar Ursel! Ga daar re-enacten en daar me geld uitgeven op de beurs.
Het gras lijkt ergens anders altijd groener :wink: :) , geef jij je geld daar maar uit terwijl de interessante spullen zo dicht bij huis liggen :lol: .

Succes in België Nico, misschien zie ik je de zondags daar ik misschien op die dag ook een kijkje neem.
Ik ga lekker een weekendje naar België om daar me geld uit te geven. Die beurs is daar ook een stuk groter dus meer kans dat ik wat moois kan vinden. Op de beurs in Schaarsbergen heb ik nog nooit echt iets heel speciaals gevonden. S'avonds lekker bier drinken met onze buren. :)
Proost :wink: , laat ons zaterdag avond maar even lekker BBQen :P :wink: :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Weer even onder de aandacht, schrijf desnoods even op in de agenda :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hmm, 13 en 14 augustus zit ik in de buurd. Me oom is ook wel een btje geïnteresseerd in militaria, en ik zit dan bij hem.. Wellicht is er een kansje dat ik er ben.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik zal er zijn (HOOGSTWAARSCHIJNLIJK) samen met 2 andere verzamelaars en een jongen die het spul allemaal wel mooi vind (maar het dus volgens mij niet echt verzameld :) )
Tenminste, dat is het plan! Er kan natuurlijk altijd nog iets onverwacht tussen komen. :wink: :!: :)
Plaats reactie