Wie bepaald het dat militaria duurder word?
- Michael_Wittmann
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Dan moet je toch eens een keer naar een beurs gaan.Michael_Wittmann schreef:owittmann schreef:dan betaal jij duur voor een zeltbahn
op ciney liggen ze voor 50 euri in goede staat.
wel zonder riemen en stokken maar toch.
Dit word mij niet verteld Ben eerlijk gezegt ook nog nooit op een beurs geweest

Plus ik vind het is veel mooier om dingen te zoeken op een beurs dan dingen te kopen vanaf een foto die je op internet ziet. Het is veel mooier om die dingen eerst vast te hebben en van alle kanten te bekijken en controleren op echtheid en kwaliteit. En het is ook erg gezellig met al die andere verzamelaars. Je doet er leuke contacten op.

- Michael_Wittmann
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Omdat er101st Michiel schreef:Ik vraag me ook wel eens af, hoe komt het in zulke grote getallen op de markt!?
1. vele duizenden en duizenden items van gemaakt zijn
2. er vele duizenden aan andere legers werden geleverd en opgeslaan
3. er nu vele items uit investaris worden gehaald wegens het inkrimpen van de strijdmachten
JOhan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Ook veel verkopers doen hier aan mee, kijk maar eens bij bekende forums. eerst een vraagprijs om te lokken, en binnen een halve dag een lagere prijs, en weer lager. Dat zijn dan verzamelaars, die geen winst voor ogen hebben. Door deze manier van aanbieden, werken forums, inclusief dit forum ook mee aan de prijsstijging. Immers de beginneling hapt toe, en koopt direct. Zodra je dit weer weet, en wie dat doet, moet je natuurlijk nooit de vraagprijs bieden. En als je dan soms weet waarvoor het item eerst is gekocht, dan is winst bij velen het eerste doel, daarna een tevreden verzamelaar. Binnen dit forum zijn gelukkig een aantal mensen nog leuk bezig, door te ruilen, of eerlijk te zijn. Maar van het andere soort, zitten er ook genoeg tussen.
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Tsja, de kip of het ei.
Niemand is immers verplicht om een item voor een bepaalde prijs te kopen. Als niemand koopt en de verkoper wil het toch kwijt, zal hij met de prijs moeten zakken en zijn het dus wel degelijk de "verzamelaars/kopers" die de prijs uiteindelijk en dus ook de prijsstijgingen bepalen.
Niemand is immers verplicht om een item voor een bepaalde prijs te kopen. Als niemand koopt en de verkoper wil het toch kwijt, zal hij met de prijs moeten zakken en zijn het dus wel degelijk de "verzamelaars/kopers" die de prijs uiteindelijk en dus ook de prijsstijgingen bepalen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Ja ok, dat snap ik. Maar hoe komen ze dan bij particulieren? Via beurzen ofzo?johan willaert schreef:Omdat er101st Michiel schreef:Ik vraag me ook wel eens af, hoe komt het in zulke grote getallen op de markt!?
1. vele duizenden en duizenden items van gemaakt zijn
2. er vele duizenden aan andere legers werden geleverd en opgeslaan
3. er nu vele items uit investaris worden gehaald wegens het inkrimpen van de strijdmachten
JOhan
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer: