Vond deze boekjes, de man die ze verkocht had al een 20-tal keer Normandië bezocht en verkocht ze nu dus..
5 euro betaald ervoor, zijn interessant aangezien ik op 9 juli voor een week naar Normandië vertrek met m'n vriendin! Vooral het boekje van de museums van Normandië zullen daarbij van pas komen!

Tevens was er om de hoek ook een antiek verkoop ten voordele van het daar gevestigde rusthuis. Alle objecten waren geschonken door de bewoners en kennissen..
Na vrijwel enkele stappen vielen deze 2 telefoontoestellen me op.. 2 Duitse veldtelefoons, allebei uit 1943 en van 2 verschillende fabrikanten. Beide in vrij goede staat en met allebei nog de batterij erin (op E-bay vind je Feldfernsprecher-batterijen voor zo'n 15 euro het stuk), ik heb al enkele jaren zelf een Hagenuk Feldfernsprecher M33 uit 1944 dus wist ik wel wat de prijs van deze toestellen waren. De man die achter de tafel stond verkocht er 1 voor 25 euro, beide gingen weg voor 40. Een toch vrij scherpe prijs vond ik al, na nog een keertje rond geweest te zijn ging ik nog eens een blik werpen en eens van dichterbij te bekijken, na een 20-tal seconden zei ie tegen me 35 voor beide! VERKOCHT! Vooral als je weet dat deze toestellen op beurzen en ik zelf de mijne heb aangekocht voor 100 euro het stuk! Dus een echt goede koop gedaan voor deze toestellen in echt prima staat!

De rechtse is de Feldfernsprecher die ik al enkele jaren heb, de 2 linkse de aangekochte...

Heb ook nog een "mint" foto-boekje gevonden met prentkaarten van de stad Leipzig, denk periode Interbellum want op 1 van de kaarten zie je een Duitse Swastika-vlag wapperen.. Vraagprijs 2,5 euro en betaald 1,5 euro. Foto's post ik ervan morgen.
greetz, Tim