Mint unisseud of isseud and battleworn?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik deel dezelfde mening als de meesten hier, dat als een item echt practisch onvindbaar is, het vervangd mag en kan worden door repro.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Mint, used and abused!

Bericht door asjemenou »

Het ligt er maar net aan wat ik precies voor voorwerp zoek en wat ik tegen kom. Dan maak ik de overweging of dat ik het koop of niet. Mint of used ik heb het allebei in m'n verzameling. Ik koop alleen geen bodemvondsten.
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Met mijn verzameling probeer ik de geschiedenis te laten voortleven, en respect te tonen aan de vets die wij zoveel verschuldigd zijn.
Ik probeer dan ook zo goed mogelijk om dit met bijna 100% historische accuratie te doen, alleen met een paar items is dit praktisch niet te doen of financieel niet omdat ze tot de Holy Grail items van mijn verzamelgebied horen.
Maar toch zou en moet ik dan iets hebben wat er in de buurt komt, voor de uitstraling zo origineel mogelijk te houden.
Kijk je kunt een Britse paratrooper wel een originele p40 bd trousers geven, hebben de meeste van mijn ook, maar ik vindt de parabroek zo mooi dat ik gewoon er 1 of nu dan 2 in mijn verzameling heb gedaan.
Zelfde geldt voor de legbag, mocht ik deze 2 items tegen komen en het geld hebben dan vervang ik de repro's voor origineel, maar tot die tijd wil ik het dus zo uitbeelden.
Unisued is en blijft origineel, alleen zal ik geen PT vinden en geen legbag unisued dus........
Ik vermeld liever eerlijk dat ik repro stukken in me collectie heb zitten dan dat ik zeg dat het origineel is!!
What goes around comes around!!!
Het idee dat je iet's tastbaars hebt uit het verleden, is voor mij een porthole back in time, en het idee dat het item door iemand is gedragen en of gebruikt vindt ik helemaal indrukwekkend!!
Those soldiers will live on in our collections and hearts!!

Cain out
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

Giel schreef:Ik hou ervan dat mijn Duitse decoraties in uitstekende staat verkeren, maar toch dat tikkeltje been there hebben. Heb ook een paar stoneminte stukken, gewoon omdat ik ze ook mooi vind :D
Inderdaad, hoe minder mankementen hoe beter. En een héél oud ereteken (IJzeren Medaille of IJzeren Kruis 1833, Vrijwilligerskruis 1830, Arabische Veldtocht 1895, 1ste model van een orde,...) in uitstekende staat is een pronkstuk, maar een Pruisisch IJzeren Kruis 1813 dat mag van mij een beetje geleden hebben hoor;)
Bij Duitse abzeichen ligt dat iets anders hé Giel, die werden dag in dag uit gedragen en kunnen dus wel een deukje hier of daar vertonen gezien de omstandigheden; een stone mint exemplaar heeft dat alles niet "gezien"...
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Doe mij maar battleworn, daar zit tenminste een verhaal achter, daar verzamel ik dan ook voor, voor het verhaal erachter.
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Dus als ik je zometeen een repro helm aanbied waar ik een paar keer op heb geslagen en twee nachten buiten heb laten liggen en dan zeg tegen jou dat die uit een schuur komt in Normandie, geloof je dat dan en kop je de helm dan ook?
MvG,
Junior
aKoni schreef:Doe mij maar battleworn, daar zit tenminste een verhaal achter, daar verzamel ik dan ook voor, voor het verhaal erachter.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En de verhalen zijn 99,999% van de keren verzonnen...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

junior schreef:Dus als ik je zometeen een repro helm aanbied waar ik een paar keer op heb geslagen en twee nachten buiten heb laten liggen en dan zeg tegen jou dat die uit een schuur komt in Normandie, geloof je dat dan en kop je de helm dan ook?
MvG,
Junior
aKoni schreef:Doe mij maar battleworn, daar zit tenminste een verhaal achter, daar verzamel ik dan ook voor, voor het verhaal erachter.

Vat het niet letterlijk op. Alles wat ik heb en origineel is, heeft een verhaal, niet specifiek dat die daar is geweest, die is door hem gedragen, maar het is er geweest. Hij stamt uit die tijd. Dat is al een verhaal op zich. Bij repro items heb je dat niet. Die zijn nieuw, dus daar zit geen verhaal achter.

Daarom heb ik meestal ook liever items dat gebruikt is, want dan zit er een 'verhaal' achter.
Gebruikersavatar
aKoni
Lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 20 nov 2003, 19:36
Locatie: Tilburg
Ontvangen: 1 keer

Bericht door aKoni »

Wat ik bedoelde is dat achter een battleworn item een verhaal zit, je weet misschien niet wat voor verhaal, maar er zit er 1 achter.

Ik koop mn militaria altijd bij erkende dealers of bijv. van boeren die de helm als drinkbak gebruikt voor de honden (waargebeurt :P) dus een repro waar je op hebt geslagen en buiten hebt laten liggen zal niet snel in mn collectie terechtkomen..
Plaats reactie