Wel of geen repro in de verzameling?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Klopt. Liever heb ik natuurlijk een volledige pop staand met zelfs origineel ondergoed. Maar bijvoorbeeld bij een soldaat met een lange jas. Je ziet niets van de BD en de broek krijg je amper te zien, dus waarom in totaal 400/500 euro uitgeven aan 2 dingen wat je toch echt niet ziet.

Maar zoals gezegd, toch liever alles origineel. Bewust verzamelen van repro items noem ik geen WO2 verzamelaar
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

SiNiStEr schreef:
Nick schreef:Ik heb ook geen repro spullen nodig in mijn verzameling.
Ik zal het nooit bewust kopen!!
Als ik iets zoek, en het is te duur dan wacht ik er gewoon mee, of ik laat het achterwege (ligt eraan of het echt noodzakelijk is).

Bijvoorbeeld het A-Frame.
Zo'n ding loopt al tegen de 400 euro aan!!
De soldaat heeft dit op zijn rug, je ziet er dus niets van. Dus een goede reden om zoiets achterwege te laten.

mvg Nick
Of om repro te kopen daar je de orginele uitrusting ziet en niet het repro frame wat er alleen maar toe dient het orginele spul op zijn plek te houden en wat je toch niet ziet. Dat is nou zoiets wat ik niet perse orgineel hoef te hebben en waar ik met een repro uit de voeten kan. Zogauw het goed zichtbaar is wil ik het orgineel hebben.
Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Je zou het ook de eetblik en zeltbahn anders kunnen bevestigen, ipv aan het frame.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: Wel of geen repro in de verzameling?

Bericht door Michael_Wittmann »

Nico Roelofs schreef:Naar aanleiding van dit topic, http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=8755, leek het mij wel leuk om ook een topic te open over het wel of niet repro spullen in de verzameling te hebben.

Vind jij het geen probleem om repro spullen in de verzameling te hebben? Of ben je tegen het verzamelen van repro materiaal?

Dan wil ik wel het spul dat gebruikt voor re-enactment buiten beschouwing laten. Dus echt puur voor het verzamelen.
Ik heb ook wel wat repro in mn verzameling zitten .. En ik ben er op tegen en wil het zo snel mogenlijk kwijt meestal..

Mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Heb alleen een normandie klikker die repro is en voor de rest wil ik alles orgineel:)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

n2 schreef:Heb alleen een normandie klikker die repro is
En is dit voor jou een verzamelitem of een toeristisch souvenir???

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Zoveel mogelijk origineel qua militaria, met de meeste gekopiëerde documenten en foto's zit ik daarentegen weinig in.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

In mijn verzameling is slechts één item repro, dat is een D-Day klikker, maar dat is meer als souvenier ipv een verzamelaars item.

Ikzelf vind repro erg goed voor re-enactment, of voor (tijdelijke) vervanging bij een uniform voor stukken die onbetaalbaar zijn enz.

Zelf zou ik nooit repro kopen voor mijn verzameling. Wel voor re-enactment.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Ik heb wat kleine repro spulletjes, ligt ook wel tussen de verzameling odmat ik er geen plaats voor heb :wink:
maar dat is voornamelijk voor reenactement over een paar jaar
verder heb ik een repro m42 jump coat gebruikt in band of brothers
dusja, die doe je dan ook niet direkt weg hé...

verder wil ik het natuurlijk orgineel hebben é, zegt veel meer dan repro....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik heb zover ik weet geen repro.. ga het ook nooit kopen als ik het weet dat het repro is, als ik het niet weet is wat anders natuurlijk :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

NEE! Geen replica's. Ben vaak zo stom geweest om zoiets te kopen. Heeft totaal geen geschiedenis erachter en word ook niet meer waard vind ik. En je voelt je veel beter als je origineel in je verzameling hebt dan namaak. Gegen replica!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

In mijn collectie géén replica, het is me te doen om de historische waarde. Ik wacht liever met een aankoop om stevig te sparen zodat ik een orgineel kan kopen! Replica is uitstekend voor re-enactment, of voor filmprop verzamelaars ( die zijn er ook ) replica als echt presenteren vind ik zelfbedrog..
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

ja ik heb ook wat repro in mijn verzameling zitten maar dat is eigenlijk tegen mijn wil. want een engelse broek gedateerd is voor mij de centen nog niet waard en er zit nu dus een nederlandse broek op. want anders staat de pop met een bloote kont :D
en ik heb wat hangen maar dat is voor re enacment

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Jah ik heb er voor gekozen om zo veel mogelijk historisch accuraat te zijn kwa items maar ook kwa uitbeelding!
Dus nogmaals, in mijn verzamelgebied heb ik te maken met items die zo schaars en duur zijn dat er bijna niet aan te komen is.
Ok dan kan ik wel zeggen dan niet in me collectie, maar ik heb gezegd we hebben alles al zo gelijkend mogelijk en origineel gedateerd de hele mik mak, en toch wou ik die items hebben die dus zo schaars zijn!!
Niet aan te komen, en tot dan heb ik er voor gekozen om idd 2 repro Parabroeken in me collectie te tonen.
De legbag is door een goede bekende van me gemaakt, deze heeft zo veel mogelijk origineel Brits spul hier voor gebruikt.
Ik hoop natuurlijk dat ik ooit de originele items tegen kom, dan zal ik deze items ook vervangen, maar voor mezelf ben ik voor als nog tevreden!
Ik durf te wedden dat 80% die het voor het 1st ziet niet eens zal door hebben dat er 3 repro stukken inzitten.

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
jmc baan
Lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 22 mar 2005, 00:00
Locatie: ridderkerk

Bericht door jmc baan »

sommige stukken zijn echt onvindbaar of onbetaalbaar,deze vervangen door hoog kwaliteit repro of naoorlogs gedateerd is dan een optie om toch zo een accuraat beeld te geven,zoals de parabroek,deze werden nu eenmaal gedragen.Dit gebeurt in alle musea waar door middel van dioramas een tijdsbeeld gegeven word.Ook in het airbornmuseum is dit het geval.
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

jmc baan schreef:sommige stukken zijn echt onvindbaar of onbetaalbaar,deze vervangen door hoog kwaliteit repro of naoorlogs gedateerd is dan een optie om toch zo een accuraat beeld te geven,zoals de parabroek,deze werden nu eenmaal gedragen.Dit gebeurt in alle musea waar door middel van dioramas een tijdsbeeld gegeven word.Ook in het airbornmuseum is dit het geval.
Ja dat klopt, maar in het geval van 1st CPB werd de parabroek en een gewone BD broek gedragen dus heb ik gekozen voor een normale echte WW2. Ben nog aan het twijfelen over een repro parabroek voor mn 6th Airborne.
Plaats reactie