Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Robin Vercammen schreef:Twee weken geleden een kolenvondst (!) FN1900 gekregen. Was in bezit van persoon, maar heeft het pistool tijdens een van beide oorlogen in de kolenkelder verstopt. Na 60 jaar is het pistool in verrassend goede staat.
foto
Ik kreeg onlangs een FN 1910 ,een schuurvondst die de laatste jaren in de olie lag. Het staat wel volledig vast.Geen nummers meer te zien. Wel dat het hout in goeie staat is, met het FN logo erin
Am Ende steht der Sieg Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
101st Michiel schreef:Nou Peter, zo komt er ook nog eens iets anders dan US in je verzameling
Mooi spul!
Dank je! Deze dingen heb ik al langer, het US spul is tamelijk kort in mijn bezit. Het zijn zeker leuke spullen, en ik heb nog wat in dozen zitten! ( Jasjes en zo... )
Robin Vercammen schreef:Twee weken geleden een kolenvondst (!) FN1900 gekregen. Was in bezit van persoon, maar heeft het pistool tijdens een van beide oorlogen in de kolenkelder verstopt. Na 60 jaar is het pistool in verrassend goede staat.
foto
Ik kreeg onlangs een FN 1910 ,een schuurvondst die de laatste jaren in de olie lag. Het staat wel volledig vast.Geen nummers meer te zien. Wel dat het hout in goeie staat is, met het FN logo erin
ik moet nog foto maken van de iewat propere staat, hier dus een foto toen ik hem pas gekregen had;ik moet er wel bij zeggen omdat ik die mens redelijk goed ken ik hem een fles rode wijn cadeau gaf (aja Peter die WOI helm te duur voor verzenden naar Belgie?)
Ik heb die man wel veel aan zijn belofte moeten helpen herinneren,twas steed van: "mja, waar heb ik dat nu gelegd" of "ik ben nog steeds aan het zoeken".
Het betrof een boerderij die hij renoveerde, die in de oorlog een deel uitmaakte van een vliegveld. Hij gaf eerder al een bajonet en een volle duitse munitie kist weg aan vrienden.
Drie dozen vol met relics van Waco-glider die neerstortte te Mariekerke.
De eigenaar is jammer genoeg twee weken geleden overleden en daarmee ook een getuige van de crash minder.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Jeeper704 schreef:Drie dozen vol met relics van Waco-glider die neerstortte te Mariekerke.
De eigenaar is jammer genoeg twee weken geleden overleden en daarmee ook een getuige van de crash minder.
Wow Jeeper, dat is erg bijzonder om te hebben! Als je ooit onderdelen verkoopt, laat het me weten!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.