Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb geen idee wat voor een schep het is, geen verstand van . Maar ik vind de staat nog best meevallen of zie ik dit verkeerd? Hij is wat roestig en de verf is er op veel plaatsen af, maar het hout lijkt me prima in orde.
Het is voorzover ik zie geen US schep. De steel van deze schep heeft een ronde knop, wat bij een US schep meer taps toeloopt. Ook is de schroef anders dan bij een US schep. Overigens: -even offtopic- ik heb nog een m34 met plaat en binnenwerk liggen, echter het kinbandje ontbreekt. Ruilen tegen US is zeker bespreekbaar.
Als hij uit WO2 is zal op het blad de letters "US", de maker en het jaar zijn geslagen. Vergeet niet dat je deze schepjes nog steeds bij elk tuincentrum kunt kopen, en waarschijnlijk is dit er eentje uit de laatste categorie.
RelicHunter44 schreef:Lijkt me een Nederlandse naoorlogse...
Wacht even; de hoes is zeker Nederlands na-oorlogs maar het NL leger heeft een enorme hoeveelheid US M1943 schepjes in gebruik gehad. Deze kun je nog steeds op de dump vinden, dus kijk hem eerst even na op de stempels voordat je hem weg doet.