Wat verzamel je(welk land)?
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Mijn verzameling bestaat voor het grootste deel uit Canadees en Brits materiaal. Maar beschik ook over Duits en burger materiaal.
Verzamel over mijn omgeving. En daar hebben meer eenheden gezeten dan alleen Canadezen en Britten. Vandaar dat ik ook een stukje Duits en Burger heb.
Heb dus ook voor een combinatie gekozen.
Verzamel over mijn omgeving. En daar hebben meer eenheden gezeten dan alleen Canadezen en Britten. Vandaar dat ik ook een stukje Duits en Burger heb.
Heb dus ook voor een combinatie gekozen.
- posse
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Een combinatie van
Heb eigenlijk van alles wat. Brits WOII para uniform, US WOII (101e) para uniform, USAAF uniform en Russisch WOII uniform. Heb verder nog de complete Duitse WOII uitrusting met helm maar zonder uniform. Losse dingen zoals, stel Duitse Feldfernsprecher 33's, Engelse en Amerikaanse veldtelefoons, Nederlandse dingen van voor 1940, Engelse, US, Duitse en Russische medailles uit WOII.
-
- Lid
Ik verzamel eigenlijk alles mbt Groningen Wo2...Duits, burger, Canadees.
Ook vind ik de Duitse Marine artillerie zoals ze hier in de provincie aanwezig waren wel erg interessant
Dus eigenlijk burger, Duits en Canadees '40-'45...qua burger vooral papierwerk, en Duits en Canadees uirustingsstukken e.d., maar geen medailles.
Ook vind ik de Duitse Marine artillerie zoals ze hier in de provincie aanwezig waren wel erg interessant

Dus eigenlijk burger, Duits en Canadees '40-'45...qua burger vooral papierwerk, en Duits en Canadees uirustingsstukken e.d., maar geen medailles.
- Dodo
- Lid
Ai, lastige vraag...
Amerikaans heb ik, Canadees heb ik een beetje en dan zit ik mij nu toch echt af te vragen wat ik verder ga verzamelen. Canadees is lastig ivm het budget (goh..
) en brits lijkt mij ook mooi, maar daar weet ik nog niets van af. En met Amerikaans wil ik eigenlijk ook wel verder. (zou graag zo'n A2 jacket willen hebben
)
Dus, "een combinatie" gekozen..
Amerikaans heb ik, Canadees heb ik een beetje en dan zit ik mij nu toch echt af te vragen wat ik verder ga verzamelen. Canadees is lastig ivm het budget (goh..

Dus, "een combinatie" gekozen..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 37 keer
- Ontvangen: 80 keer
Enquette
In de enquette zie ik dat er het meeste Duits wordt verzameld. Als ik de optie Combinatie niet meetel dan staat Amerikaans op een tweede plaats en ver achterblijvend op de derde plaats Brits. Waarom is voor de meeste mensen hier het Duits zo interessant en niet bijvoorbeeld Brits. Wat is jou beweegreden om dan liever Duits te verzamelen?
- Peter M
- Lid
Re: Enquette
Het is heel moeilijk om smaak te verklarenasjemenou schreef:Wat is jou beweegreden om dan liever Duits te verzamelen?

Ikzelf combineer Duitse gecamoufleerde (winter)kledij met Belgisch militair materiaal van voor 1940 en de Belgische (vnl Vlaamse) weerstand...de mindere interesses buiten beschouwing gelaten.
-
- Lid
Waarom?asjemenou schreef:In de enquette zie ik dat er het meeste Duits wordt verzameld. Als ik de optie Combinatie niet meetel dan staat Amerikaans op een tweede plaats en ver achterblijvend op de derde plaats Brits. Waarom is voor de meeste mensen hier het Duits zo interessant en niet bijvoorbeeld Brits. Wat is jou beweegreden om dan liever Duits te verzamelen?

Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
- Dodo
- Lid
Roep dat niet te vaak in het openbaar... Gaan ze je raar aankijken.FELIX schreef:...hakenkruis vind ik een bijzonder symbool.
Mensen denken sneller aan de 'achtergrond' van het kruis dan aan het kruis zelf.
Moest zelf ook even denken wat je nou precies bedoelde..

"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
Ja, ja ik snap het. Had er ook al moeite mee de juiste woorden te kiezen. Ik vind het een mooi symbool, het is strak en herkenbaar, dat betekend niet dat ik mee ga in alles waar dit symbool voor staat.Dodo schreef:Roep dat niet te vaak in het openbaar... Gaan ze je raar aankijken.FELIX schreef:...hakenkruis vind ik een bijzonder symbool.
Mensen denken sneller aan de 'achtergrond' van het kruis dan aan het kruis zelf.
Moest zelf ook even denken wat je nou precies bedoelde..
Ik roep trouwens meestal niet in het openbaar maar verhef mijn stem

Groeten R.