Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb nog snel snel een rommelmarktje gedaan, de meeste waren trouwens al aan het opruimen..
Zag dit gasmasker staan van België uit 1939 maar totaal anders dan de 3 die ik tot nu toe al heb! Je vind er veel van die in lichtgrijze maar dit is een ander. Vond het vrij klein en denk dat het er eentje is voor kinderen! Nog nooit gezien dit type ook trouwens.. Jammer van het deksel wat wat doorgeroest is maar het masker en filter zijn in onberispelijke staat en met de stempels nog op! 1 euro kostte het me na afbieden..
Hij had ook nog een poncho liggen, Engels zei ie maar ik dacht maar aan Belgische ABL, vond er nergens een stempel op ook trouwens. (vond het maar raar dat ie zo gewoon op het troittor gegooid lag als het dan een echte zou WO2 zou zijn!) Dus iemand foto van een Engelse poncho aub??
Kan ik vergelijken..
Laatst gewijzigd door thrill me op 10 sep 2006, 22:11, 4 keer totaal gewijzigd.
Dit zijn de andere Belgische die ik heb, van het linkse heb ik er laatst nog eentje cadeau gekregen van collega en het zijn die die je regelmatig op rommelmarkten te koop aangeboden vindt. Rechtse is het Duitse soldatenmasker..
Zoals je zit is bovenstaande van nog ander type, dus nu al 3 verschillende Belgische gasmaskers burgerbevolking WO2 op de kop getikt met de jaren..
Nieuwe vondst gedaan vandaag bij een schroothoop!!
Echt wel gered kun je het zo stellen...
En heb er zo ook nog geen in m'n collectie en totaal gratis dan nog!
Iemand idee WO1 of WO2?
Ik denk WO1 aangezien de staat van de schede..
Oja, thill me, moest je toevallig naar ciney gaan, laat het weten dan breng ik wel een nieuw dekseltje voor je mee (in goede staat) gratis wel te verstaan
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace