Hoi Marc,Marc 82 Recon schreef:jah jeroen dat is niet meten met twee maten.
Re-enactment en verzamelen is niet hetzelfde.
buiten die dagen dat wij die hobby doen zit dat wapen ook achter slot en grendel in een dikke kluis.
Jij doet hier juist of wij elke dag maar rondlopen met een wapen in onze handen zomaar overstraat en beetje soldaten liggen te spelen ofzo.
Ik denk dat het verkeerd op je overgekomen is wat ik bedoel, het is niet kwaad gemeend hoor, ik heb alle respect voor serieus reenactment.
Maar ik moet soms wel lachen met sommige reenacters, en je snapt dan ook wel wat ik bedoel.

Maar het is wel meten met 2 maten door de Nederlandse overheid, ds hiet in NL onderhand gemeengoed geworden.
Als ik het goed begrijp mogen jullie ook met blankfiring lopen?
Wat als een gek nu een wapen in een onbewaakt moment grijpt en ermee verdwijnt en die kans is 100 maal groter dan als ik het op een pop in een afgesloten kamer bewaar! Snap je hoe dubbel dat is, voor een verzamelaar is het nog steeds veeeeel moeilijker om een vergunning voor wapens te verkrijgen dan voor een reenacter en dan zitten er nog steeds veel haken en ogen aan. Ik heb puur een lee enfield(onklaar volgen NL natuurlijk) voor decoratie van een pop, wat heb ik aan een sten die ik in een kluis moet opbergen ookal heb ik verzamelverlof dan moet ie nog steeds in een kluis.
Dat je geen handgranaat mag hebben dat snap ik, maar een onklare mp40 or whatever, zou ik volgens de overheid kunnen gebruiken voor te dreigen.