private verkopers op EBAY
-
- Lid
private verkopers op EBAY
Ik was aan het bieden op een object, en de biedingen waren private, dus je kon niet zien wie je tegen had. Het opject ging daarna voor 207,5 euro weg. en niet naar mij. Een paar dagen later krijg ik het bericht dat het object opnieuw te koop wordt aangeboden voor............. 205 euro, mijn laatste bod. Dit is dus een voorbeeld van shill bidding, de verkoper drijft de prijs op, en probeert dan het object zo te verkopen. Heb hem/haar een bericht gestuurd, dat ik wel interesse heb, maar voor een lagere prijs, wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door dutchknive op 13 aug 2005, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- willysproject
- Lid
Re: private verkopers op EBAY
dutchknive schreef:Ik was aan het bieden op een object, en de biedingen waren private, dus je kon niet zien wie je tegen had. Het opject ging daarna voor 207,5 euro weg. en niet naar mij. Een paar dagen later krijg ik het bericht dat het object opnieuw te koop wordt aangeboden voor............. 205 euro, mijn laatste bod. Dit is dus een voorbeeld van chil bidding, de verkoper drijft de prijs op, en probeert dan het object zo te verkopen. Heb hem/haar een bericht gestuurd, dat ik wel interesse heb, maar voor een lagere prijs, wordt vervolgd.
shill bidding
Gerd
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 4 keer
- Contacteer:
Re: private verkopers op EBAY
Dit kan volgens de Ebay Policy...dutchknive schreef:Ik was aan het bieden op een object, en de biedingen waren private, dus je kon niet zien wie je tegen had. Het opject ging daarna voor 207,5 euro weg. en niet naar mij. Een paar dagen later krijg ik het bericht dat het object opnieuw te koop wordt aangeboden voor............. 205 euro, mijn laatste bod.
http://pages.ebay.com/help/sell/second_ ... offer.html
Johan
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Johan, maar nu komt het vervolg. Ikhad een PM gestuurd, geen reactie, en zowaar binnen 5 minuten stond het item opeens weer op EBAY.be. Ik doe mijn maximal bod, en ja hoor, binnen 5 minuten start het weer opnieuw, ik vermoed nu dat niet alle zuiderburen zo eerlijk zijn. en ja, er wordt gehandeld binnen de regels, maar je moet toch heel goed van vertrouwen zijn, dat je dit niet als opzet kan zien. Ik kijk het nog even aan, en zal dan hier de verkoper plaatsen.