private verkopers op EBAY

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

private verkopers op EBAY

Bericht door dutchknive »

Ik was aan het bieden op een object, en de biedingen waren private, dus je kon niet zien wie je tegen had. Het opject ging daarna voor 207,5 euro weg. en niet naar mij. Een paar dagen later krijg ik het bericht dat het object opnieuw te koop wordt aangeboden voor............. 205 euro, mijn laatste bod. Dit is dus een voorbeeld van shill bidding, de verkoper drijft de prijs op, en probeert dan het object zo te verkopen. Heb hem/haar een bericht gestuurd, dat ik wel interesse heb, maar voor een lagere prijs, wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door dutchknive op 13 aug 2005, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: private verkopers op EBAY

Bericht door willysproject »

dutchknive schreef:Ik was aan het bieden op een object, en de biedingen waren private, dus je kon niet zien wie je tegen had. Het opject ging daarna voor 207,5 euro weg. en niet naar mij. Een paar dagen later krijg ik het bericht dat het object opnieuw te koop wordt aangeboden voor............. 205 euro, mijn laatste bod. Dit is dus een voorbeeld van chil bidding, de verkoper drijft de prijs op, en probeert dan het object zo te verkopen. Heb hem/haar een bericht gestuurd, dat ik wel interesse heb, maar voor een lagere prijs, wordt vervolgd.

shill bidding :wink:

Gerd
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Smeerhonden zijn het..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Nog meer met die ervaring? Wie weet is het wel dezelfde handelaar die dit keer op keer doet, mocht ik nu als antwoord op mijn voorstel een K*T verhaal krijgen, zal ik hier de verkoper aan de schandpaal nagelen, goed idee?
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik hoop dat die verkoper van eBay gebanned word met zulke wanpraktijken.. Die gast zit gewoon met meerdere usernames te kloten op eBay. Licht gewoon eBay in en zorg dat hij/zij gebanned wordt. Daarna moet je contact opnemen met de verkoper en een goedkope prijs afdingen ;)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: private verkopers op EBAY

Bericht door johan willaert »

dutchknive schreef:Ik was aan het bieden op een object, en de biedingen waren private, dus je kon niet zien wie je tegen had. Het opject ging daarna voor 207,5 euro weg. en niet naar mij. Een paar dagen later krijg ik het bericht dat het object opnieuw te koop wordt aangeboden voor............. 205 euro, mijn laatste bod.
Dit kan volgens de Ebay Policy...

http://pages.ebay.com/help/sell/second_ ... offer.html


Johan
29th Let's Go!!!!!
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Johan, maar nu komt het vervolg. Ikhad een PM gestuurd, geen reactie, en zowaar binnen 5 minuten stond het item opeens weer op EBAY.be. Ik doe mijn maximal bod, en ja hoor, binnen 5 minuten start het weer opnieuw, ik vermoed nu dat niet alle zuiderburen zo eerlijk zijn. en ja, er wordt gehandeld binnen de regels, maar je moet toch heel goed van vertrouwen zijn, dat je dit niet als opzet kan zien. Ik kijk het nog even aan, en zal dan hier de verkoper plaatsen.
Plaats reactie