teloorgang van oorlogsmuseum

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Als je wilt dat het daar beter wordt:

Wordt dan vrijwilliger in het museum of doneer geld (en niet een tientje per jaar ofzo).

Dan kan je er misschien wat aan doen.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Tank Destroyer schreef: of doneer geld (en niet een tientje per jaar ofzo).
De vraag is: wat zullen ze daar dan met het geld doen? Als al het origineel stilletjes aan verkocht wordt, kunnen we ons dan geen vragen stellen bij het doel van sommigen in dat museum?
Vrijwilliger worden is dan een betere optie, dan zie je wat er met je energie gebeurt.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

En wat doe je als vrijwilliger?
Het is erg moeilijk voor de meesten van ons om daar regelmatig als vrijwilliger te komen werken. En wiens verantwoordelijkheid is het nu? De onze, van het museum of die van de overheid?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Ik ben totaal voor het actie voeren. Dit kan gewoon niet. Als het museum alleen maar plaats en verder niks, dan is dat gewoon schandalig. Dan verdient het ten eerste de naam WO2-museum niet!!! En ten 2de vind ik dat het alle waardevolle stukken die het nu heeft en die nu als het ware vernietigd worden in moet leveren of verkopen aan mensen die er wel goed mee om kunnen gaan!!! Dit laatste is natuurlijk niet waar te maken, maar overloon is een van de grootste wo2-musea's van Nederland, dus valt daar best wat te bereiken. Ik stel voor dat er een lijst wordt gemaakt, van alle instanties, site's, kranten enz; enz; die op de hoogte gesteld zijn van dit schandaal. Dan kan iedereen zien waar geen mailtjes meer naar toe hoeven en waar wel. Ik ga het denk ik maar eens bij de Gelderlander proberen. Ik stuur het stuk gewoon met tekst en uitleg in en dan zie ik wel wat ze er mee doen. Mijn steun heb je in ieder geval volledig Guido!!!! :x :x :x
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Tank Destroyer
Lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:35

Bericht door Tank Destroyer »

Ik heb al (te) vaak een soortgelijke discussie gehouden (oa op het Stiwot forum) en het eind van het liedje is toch dat het museum niks er aan doet, de mensen die het schandalig vinden er niks aan doen... kortom: dat er dus niks gebeurt.

Die Panther hebben ze toch wel netjes opgeknapt?? :roll:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou ja ik vind wel dat nu erg oude koeien uit de sloot worden gehaald hier. maar er is al enig sinds veranderd, qua plannen dan. maar ik wil eerst eens zien wat er gaat gebeuren. want nu zal je toch als reactie krijgen dat er aan wordt gewerkt! dus nu geen actie onder nemen maar over een tijdje. aanmelden als vrijwilliger is dan nog het beste! de panther is nu wel "opgeknapt" maar hij kon kompleet zijn. maar ik denk dat we over een jaar weer eens moeten kijken.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Owkay, jah was misschien laat met mijn reactie, maar misschien weet je dat ik bij alle, en dan bedoel ik ook echt alle berichten zie staan dat ze geplaatst zijn op 16-09-04 20.15 ik heb dus geen idee hoe oud topic's zijn. Vandaar...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

eerste post : Geplaatst: 09-11-2003 21:30 Onderwerp: teloorgang van oorlogsmuseum

dat is al bijna een jaar geleden!

maar ja zoals ik al zei.. afwachten wat er van die plannen terrecht komt
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Weinig zin om geld te stoppen in een museum wat onderhands spullen verkoopt, om er zelf beter van te worden. het is trouwens een "normaal " verschijnsel echte stukken te vervangen door een kopie, maar dan worden de echte delen geconserveerd, en voor het nageslacht bewaard. nu denk ik niet dat dit hier het geval is. zonde om er tijd, en geld in te steken, dat hebben reeds vele voorgangers gedaan, en je ziet het, korte termijn wordt er gecasht, en het blijft een zooitje daar, echt doodzonde, beter wass het dat de stuken in prive eigendom kwamen, en onder voorwaarden aan musea worden uitgeleend. Maar dat is te nieuw voor die fossielen.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

nou geld aan dat museum geven??
dat gaat toch in de zak van de directeur omdat het hem geen ene bal uitmaakt wat er met zijn museum gebeurt.
het enige waarom er nu een beetje aan word gewerkt is omdat
er veel kritiek is maar krijgen ze daarmee alle orginele spullen trug??
nee.

mijn mening is toch dat er daar iets drastisch moet veranderen
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ouwe discussie inderdaad waarbij ik wel wil aantekenen dat de nadruk van het museum te Overloon vooral ligt op de verschrikking aller oorlogen en steeds minder op de tweede wereldoorlog, hoewel die ook een belangrijk onderwerp blijft. Dat het materiaal teloorgaat is vooral te wijten aan de huidige tijdsgeest: het moet conform de marktwerking en mag vooral niet te veel geld kosten! Op deze wijze is reeds veel cultuur- en historisch goed verloren gegaan.....
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

alle voertuigen moeten gewoon naar binnen en bepaalde mensen geen toegang geven tot militaria en andere directie.. met andere woorden : onmogelijk
Plaats reactie