Bewerken van foto's voor tentoonstellen van je collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

sobel schreef:kan je dat ook ergens downloaden, dat photoshop?
Kopen! })
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Photoshoppen

Bericht door asjemenou »

Guido schreef:
asjemenou schreef: Ik raad toch aan om eens een boek te kopen. Tenminste, als je serieus met het programma aan de slag wilt. Dan kan je ook lezen of wat er allemaal mogelijk is in dit programma. Zoals al eerder gezegd, het is onmogelijk om in een paar woorden te vertellen of wat dit programma allemaal kan. Ik gebruik dit programma al jaren beroepsmatig en nog steeds durf ik niet te beweren dat ik het programma voor de volle 100% ken.
In dit boek staan daar ook bepaalde aspecten hoe je veel dingen kan combineren? Ik neem aan dat dan een érg dik boek is? en is die er voor elke versie? want er komen vaak nieuwe delen uit, betekend dit dat je elke keer nieuwe boeken moet kopen?
Moeten behoef je niets. Bij elke nieuwe Photoshop of Adobe CS versie verschijnen er ook nieuwe boeken die dan de nieuwe mogelijkheden ook weer uitleggen.
Zoals eerder gezegd, Photoshop is een professioneel beeldbewerkingsprogramma en geldt als standaard bewerkingsprogramma voor de grafische en communicatie industrie. Er zitten vele druktechnische mogelijkheden in dit programma. Iets wat velen nooit zullen gebruiken. Zelf werk ik al jaren beroepsmatig met Photoshop en kan dus goed met dit programma overweg.
Mensen die ook graag foto's willen bewerken maar dit niet beroepsmatig behoeven te doen raad ik aan om gewoon iets anders te kopen. Vaak kunnen deze overige programma's net zoveel alleen hebben ze geen druktechnische mogelijkheden.

Sobel vroeg of dat het programma ook ergens te downloaden is. Zal best wel maar ik meen dat er wel een trial versie van Photoshop is te downloaden op http://www.adobe.nl . Uiteraard is Photoshop ook te koop. Ik meen dan het Adobe CS2 pakket waar Photoshop ook in zit, voor zowel de Apple als de PC (Windows) rond de 1600 Euro ligt.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

De eenvoud zelve. :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Skylighter schreef:
sobel schreef:kan je dat ook ergens downloaden, dat photoshop?
Kopen! })
oke oke :P
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

hier ook mijn eerste...
Ben er zelf best tevreden over.

slaan jullie altijd onder jpeg op?

Afbeelding
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

jah, neemt veel minder ruimte in beslag
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie