Bewerken van foto's voor tentoonstellen van je collectie
- Guido
- Lid
Dat is een leerproces! Veel tijd in steken en blijven proberen komt dat allemaal goed! Ik had wel het geluk van een broer die mij welles kon helpen!
Laatst gewijzigd door Guido op 23 aug 2005, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Hier mijn eerste poging, heb het bij een eenvoudig object gehouden
Wat probleempjes die ik tegenkwam:
- een goede foto nemen van het item blijf ik nog steeds moeilijk vinden, je ziet hier ook wat weerkaatsing van het licht. Aan 200 watt belichting ben ik ook niet geraakt en ik kreeg nog het beste resultaat met de flash van mijn camera - wellicht niet een aan te raden manier?
- bestaat er geen gemakkelijker manier om zo'n zwarte kader te maken? Nu moet je elk balkje apart doen, deze kunnen dan verschillend zijn van dikte, of er kan nog een streepje wit te zien zijn aan de buitenkant enz enz

Wat probleempjes die ik tegenkwam:
- een goede foto nemen van het item blijf ik nog steeds moeilijk vinden, je ziet hier ook wat weerkaatsing van het licht. Aan 200 watt belichting ben ik ook niet geraakt en ik kreeg nog het beste resultaat met de flash van mijn camera - wellicht niet een aan te raden manier?
- bestaat er geen gemakkelijker manier om zo'n zwarte kader te maken? Nu moet je elk balkje apart doen, deze kunnen dan verschillend zijn van dikte, of er kan nog een streepje wit te zien zijn aan de buitenkant enz enz

-
- Lid
Tim schreef: - bestaat er geen gemakkelijker manier om zo'n zwarte kader te maken? Nu moet je elk balkje apart doen, deze kunnen dan verschillend zijn van dikte, of er kan nog een streepje wit te zien zijn aan de buitenkant enz enz
Yep, die is er:
- nieuwe laag maken
- alles selecteren (ctrl-A)
- edit - stroke
- en dan kan je de dikte van de lijn aanpassen, of de lijn buiten, binnen, of in het midden van het geselecteerde kader moet komen etc.
Succes!
- Tim
- Lid
- Contacteer:
- jeroen1944
- Lid
- Guido
- Lid
Thanks! ja zou niet verkeerd zijn, een boek als dat! (je hebt me aan t denken gezetjeroen1944 schreef:Guido,
Dat zijn prachtige foto`s vooral met de witte achtergrond om bv de uitrustingen en kleren te benadrukken in een boek over ww2, van bv Boxmeer..

Tim, ziet er al zeker goed uit! maar aan de 200 watt per sec. kom je ook niet zonder paar honderd euro voor neer te leggen:P je kan het licht altijd wat aanpassen door "layer > adjustment layer > Curves [dan wat kloten met de curve]", "layer > adjustment layer > Contrast" etc.
- Tim
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- GliderRider
- Lid
- Contacteer:
Blijft toch leuk zo wat hobbieën.
Ik heb ondertussen wel gemerkt dat je een hele vaste hand nodig hebt om zoiets netjes te kunnen maken

Mocht je niet zo'n vaste hand hebben en als ik dan kun je bijv. ook dit doen.

Dit vond ik ook wel leuk om eens te maken.

Ik heb ondertussen wel gemerkt dat je een hele vaste hand nodig hebt om zoiets netjes te kunnen maken

Mocht je niet zo'n vaste hand hebben en als ik dan kun je bijv. ook dit doen.

Dit vond ik ook wel leuk om eens te maken.

"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."
http://www.tommy-talk.com
http://www.tommy-talk.com
- sobel
- Lid
[img=http://img395.imageshack.us/img395/8008/p819000550lp.th.jpg]
en dit kan natuurlijk ook met foto's van diorama's.
en dit kan natuurlijk ook met foto's van diorama's.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''