Ik snap dit draadje wel, en het zou inderdaad wat moeten veranderen, ik zal er in elk geval op letten

Wat een geweldige reactie! Sterk hoor! Ik denk door mensen als Peter dat dit forum nu zo uitgebreid en jou dus de mogelijkheid geeft om met veel mensen te communiceren over je interesse. Mensen die dit niet bespreken komen denk ik niet zo ver met een forum. Dit lijkt mij de beste manier naar een "perfect" forum. Zie dit als feedback, iets waar je aan kan werken!Jelle H. schreef:Komop zeg, dit is nou een typisch voorbeeld van de 'vergadercultuur' ofwel zeikcultuur waarmee we in NL en kennelijk ook BE te maken hebben.
Dit draadje gaat echt NERGENS OVER en dit is tevens mijn laatste bericht in dit draadje. Lator.
Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Enkele mensen denken wel van : "Oh, verzamelaar met zo'n collectie weet wel wat die doet!" (Waaronder ik denk dat) Maar er zijn tal van mensen op dit forum (vooral een periode geweest) die toch bepaalde mensen proberen te corrigeren, of de gedupeerde nu een grote collectie heeft of niet.Guido schreef:Maar ik denk dat er toch iets over het hoofd wordt gezien, de kennis over bijvoorbeeld de FJ helm is op dit forum erg laag, en verwacht je wel van iemand die al een uitgebreide collectie thuis heeft staan dan hij wel zijn voorkennis heeft gedaan voor de aankoop. Dus je verwacht dat het orgineel is, maar over de eigenschappen weet je niet veel en houd je het dus bij "mooi!, prachtig! etc." Zeker wat naief van veel mensen maar leren ze inderdaad veel van! En dat moet denk ik wel wat aangescherpt worden, maar dat zal het dan ook zijn.
Tuurlijk is dit wel persoonlijk bedoeld! Hij post dit toch aan iedereen die hier serieus zijn mening wilt delen met de rest. Zelf denk ik dat zijn post ook 3 keer nergens op slaat! Het is feedback wat Peter hier over wilt brengen, zijn taak als Moderator!gilles schreef:owla owla relichunter en simon, het is niet persoonlijk bedoelt hé !
ja natuurlijk maar het zou nogal stom zijn moest je mooi zeggen op een 'indianenmedaille van de **** clan van in 1894' om zo een onozel voorbeeld te stellen.Simon schreef:Dat zeg ik niet gilles, maar ik zal er op letten, maar als ik zeg mooi! dan meen ik het wel, bijvoorbeeld, iemand plaatst een mussettebag, niet echt speciaal, maar toch mooi! terwijl ik er zelf ook wel één zou willen hebben...
dus zeg ik mooi, ik kan moeilijk bij elk item gaan zeggen, dat staat ook nog op het verlanglijstje hé...
Hij zegt niet of JIJ het persoonlijk bedoelt of niet. Hij zegt dat wat Peter schrijft wel persoonlijk opgevat moet worden door bepaalde mensen.gilles schreef:Hoe kan jij nu weten of ik dat persoonlijk bedoel!!!????!!!!
Er waren mensen die de helm eerst schitterend vonden en daarna niets meer van hun lieten weten.
Ik zei toch niet dat dat simon en relichunter waren?
Als je nu iets dik drukt en quote, doe het dan goed!Jurryt schreef:Nou, ben ik niet helemaal met je eens. Enkele mensen denken wel van : "Oh, verzamelaar met zo'n collectie weet wel wat die doet!" (Waaronder ik denk dat) Maar er zijn tal van mensen op dit forum (vooral een periode geweest) die toch bepaalde mensen proberen te corrigeren, of de gedupeerde nu een grote collectie heeft of niet.Guido schreef:Maar ik denk dat er toch iets over het hoofd wordt gezien, de kennis over bijvoorbeeld de FJ helm is op dit forum erg laag, en verwacht je wel van iemand die al een uitgebreide collectie thuis heeft staan dan hij wel zijn voorkennis heeft gedaan voor de aankoop. Dus je verwacht dat het orgineel is, maar over de eigenschappen weet je niet veel en houd je het dus bij "mooi!, prachtig! etc." Zeker wat naief van veel mensen maar leren ze inderdaad veel van! En dat moet denk ik wel wat aangescherpt worden, maar dat zal het dan ook zijn.
Bij bepaalde mensen weet je gewoon wel wat hij doet, dus wat hij koopt en dan word het soms toch eens geprobeerd om het tegendeel te bewijzen of erg achterdochtig te doen.
inderdaad, als niemand het zich aantrekt wat hier gepost word, staan we nergens...Jurryt schreef:Hij zegt niet of JIJ het persoonlijk bedoelt of niet. Hij zegt dat wat Peter schrijft wel persoonlijk opgevat moet worden door bepaalde mensen.gilles schreef:Hoe kan jij nu weten of ik dat persoonlijk bedoel!!!????!!!!
Er waren mensen die de helm eerst schitterend vonden en daarna niets meer van hun lieten weten.
Ik zei toch niet dat dat simon en relichunter waren?