metaaldetector advies

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Nickk8
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2014, 20:16

Re: metaaldetector advies

Bericht door Nickk8 »

Goedenavond allemaal.
Ik ben net begonnen met de metaaldetector hobby en ben vooral geintresseerd in de 2de wereldoorlog zoals zovelen van jullie.
Nou zou ik graag bij mij in de buurt beginnen met zoeken in de omgeving van Leiden/Valkenburg ZH ik weet dat er op en rond het vliegveld zwaar gevochten is maar het is daar lastig zoeken ivm beveiliging.
Iemand ervaring in deze omgeving?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: metaaldetector advies

Bericht door Erik »

Nickk8 schreef:.... maar het is daar lastig zoeken ivm beveiliging.
Het zou zo maar kunnen zijn dat ze er dan liever geen mensen hebben rondlopen.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: metaaldetector advies

Bericht door Der Blitz »

Nickk8 schreef:Goedenavond allemaal.
Ik ben net begonnen met de metaaldetector hobby en ben vooral geintresseerd in de 2de wereldoorlog zoals zovelen van jullie.
Nou zou ik graag bij mij in de buurt beginnen met zoeken in de omgeving van Leiden/Valkenburg ZH ik weet dat er op en rond het vliegveld zwaar gevochten is maar het is daar lastig zoeken ivm beveiliging.
Iemand ervaring in deze omgeving?
lijkt mij wel logisch dat een vliegveld beveiligd is ja... en dat je daar niet mag zoeken en graven lijkt mij ook logisch. probeer maar eerst eens in je lokale bossen, zo heb ik al veel gevonden met mijn detector.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Division
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2015, 03:12

Re: metaaldetector advies

Bericht door Division »

Ligt eraan waar je bij het vliegveld wilt zoeken, misschien bij de nog bestaande barraken. Ik wil er zelf ook graag een keer gaan zoeken, maar ik moet eerst uitzoeken van wie deze zijn. Waarschijnlijk zijn er een aantal anti kraak. Gr. P.s een goede raad....kijk uit in de amsterdamse waterleiding duinen, staats bosbeheer is niet zo blij met ons. Hahaha ben er zelf net ook weggestuurd, 1e waarschuwing gehad.
Plaats reactie