Reichswald metaaldetector

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Nick U »

Misschien als ze het ridderkruis van Göring gevonden hebben ofzo. Maar ik denk dat een bodemvondst tank nog niet eens weggaat voor 2000 euro.

Dat artikel is gewoon een mooi voorbeeld van een stukje sensatie journalistiek. De realiteit valt allemaal reuze mee. Doch zeker ontken ik niet dat er rotte appels tussen zitten in het wereldje.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Willie van Koolwijk
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 okt 2012, 00:02

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Willie van Koolwijk »

Prive bericht.
Mvg,
Willie van Koolwijk
martijn123a
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jun 2017, 11:18
Locatie: Enschede

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door martijn123a »

ippie schreef:Hallo iedereen,

Vandaag ben ik met mijn metaaldetector in het Reichswald geweest.
Naast een aantal patroonpunten, hulsen en scherpe minutie (deze liggen inmiddels 4x zo diep onder de grond) helaas niets noemenswaardig gevonden.

Binnenkort ben ik weer van plan om het Reichswald te betreden, maar alleen zoeken is ook maar zo saai:
Zijn er mede forumleden die ook wel eens met zijn/haar metaaldetector het Reichswald in gaan en die dan een 'zoekmaatje' kunnen gebruiken?
Ik heb wel interesse om een keer mee te gaan :wink:
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door phendriks82 »

Ik ook wel,mag het daar nu wel of niet?
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Erik »

Uit de krant 'de Gelderlander':
De Gelderlander schreef:In de omgeving van Groesbeek en in het Reichswald is tijdens het Rijnlandoffensief in september 1944 twee weken lang onophoudelijk met 2.000 stuks geschut gevuurd. Detectiebedrijven zoals ECG hebben nog jaren lang werk om de munitie uit de grond te vissen. De politie van de Kreis Kleef roept de hulp van burgers in om schatzoekers te pakken te krijgen. Zoeken met metaaldetectoren is in Duitsland verboden. Door mazen in de wet is het bekeuren van schatzoekers in ons land niet eenvoudig.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Plaats reactie