Reichswald metaaldetector

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
ippie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2013, 16:51

Reichswald metaaldetector

Bericht door ippie »

Hallo iedereen,

Vandaag ben ik met mijn metaaldetector in het Reichswald geweest.
Naast een aantal patroonpunten, hulsen en scherpe minutie (deze liggen inmiddels 4x zo diep onder de grond) helaas niets noemenswaardig gevonden.

Binnenkort ben ik weer van plan om het Reichswald te betreden, maar alleen zoeken is ook maar zo saai:
Zijn er mede forumleden die ook wel eens met zijn/haar metaaldetector het Reichswald in gaan en die dan een 'zoekmaatje' kunnen gebruiken?
_Arthur

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door _Arthur »

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.3063428

Zoeken met metaaldetectoren is in Duitsland verboden.
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Der Blitz »

_Arthur schreef:http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.3063428

Zoeken met metaaldetectoren is in Duitsland verboden.

Klopt niet, in duitsland mag je wel zoeken, maar niet in alle delen, bv hurtgenwald is indd verboden, maar in 13 staten mag het wel.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Nick U »

Meld je aan op oorlogsvondsten.nl.

Zul je genoeg lui vinden die dat misschien wel willen.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Rikkert »

Dat forum kost tegenwoordig al geld.
Gr Rikkert
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door dg1983 »

OVO vragen ze geld om op het forum te komen daar, 1 van de zeer weinige fora waar je voor MOET betalen. Je komt anders daar gewoon niet op het forum
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door kevin15 »

OvO is wel een leuk forum, opna dat het lidmaatschapgeld kost.
als je meer wil weten over zoeken met de metaaldetector en vondstend van anderen wilt bekijken zou ik als ik jou was je aanmelden op OvO.
Het is die 3,90 euro per jaar ofzo wel waard.
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door soldaat »

Maak alleen geen spellings fouten op dat forum en vergeet zeker niet de punten en komma's dan krijg je al waarschuwingen dat je bij meerdere malen verbannen word
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door ammo »

soldaat schreef:Maak alleen geen spellings fouten op dat forum en vergeet zeker niet de punten en komma's dan krijg je al waarschuwingen dat je bij meerdere malen verbannen word

Dat valt ook wel mee.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door kevin15 »

soldaat schreef:Maak alleen geen spellings fouten op dat forum en vergeet zeker niet de punten en komma's dan krijg je al waarschuwingen dat je bij meerdere malen verbannen word
Heb ik ervaring mee gehad. :|
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door soldaat »

ammo schreef:
soldaat schreef:Maak alleen geen spellings fouten op dat forum en vergeet zeker niet de punten en komma's dan krijg je al waarschuwingen dat je bij meerdere malen verbannen word

Dat valt ook wel mee.
Nee valt echt niet mee ik heb er meerdere malen ervaring mee gehad en ook enkele zoekmaten van mij hij is zelfs verbannen van het forum voor spelfouten ik zit er ook niet meer op
Bedee
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2013, 23:45

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Bedee »

http://www.derwesten.de/staedte/nachric ... 36886.html

Redelijk recent bericht, in Duitsland moet je echt de wet kennen. Overal is een verbod op.
Je kunt dit bos vergelijken met Hoog Soerense bos, hier worden ook nog dagelijks diverse soorten munitie gevonden.
Alleen staan er GELUKKIG in het Reichswald niet overal van de verbods-borden.

Het is verboden, voor wat dat waard is, maar vooral gevaarlijk.
dg1983
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 okt 2012, 15:42
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door dg1983 »

kevin15 schreef:OvO is wel een leuk forum, opna dat het lidmaatschapgeld kost.
als je meer wil weten over zoeken met de metaaldetector en vondstend van anderen wilt bekijken zou ik als ik jou was je aanmelden op OvO.
Het is die 3,90 euro per jaar ofzo wel waard.
Vind het belachelijk dat daarvoor geld durven te vragen voor in principe een vrij forum. Heb het idee dat ze daar achter doodsbang zijn voor hun eigen zoekstek (wat mij verder weinig boeit)
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door Nick U »

Dat bedrag moet betaald worden om de server draaiende te houden. Hoe dan ook. Ik vind het niet erg om 3 euro te moeten betalen per jaar. Ovo is er een stuk beter door op geworden.

Word bovendien een stuk minder door leden uit hun nek geluld. Mensen komen over het algemeen om informatie over de hobby te delen dus de leden die niets met metaaldetectie hebben en vaak alleen maar wijze verhalen kwamen verkondigen zijn nu wel weg.

Over dat spellingsgedoe. Dat sloeg inderdaad een beetje door maar is al een tijd terug rechtgezet. Bovendien. Iedereen die overweg kan met het internet kan ook rustig even een spellingscontrole toepassen als hij weet dat hij het ABN niet helemaal beheerst.

Het zou je verbazen wat een paar euro lidmaatschap per jaar ten positieve veranderd aan het niveau van een forum.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Reichswald metaaldetector

Bericht door asjemenou »

_Arthur schreef: http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.3063428

Zoeken met metaaldetectoren is in Duitsland verboden.

...Granaten worden door de hobbyisten als bijvangst beschouwd. De munitie wordt meestal achtergelaten op de zoekplek. Oorlogsbuit brengt veel geld op. Op de zwarte markt wordt grif 2.000 euro neergeteld voor een medaille. De meeste oorlogstrofeeën worden verkocht in de Verenigde Staten en in Engeland...
2.000 Euro voor een medaille?! Dat mag dan wel iets zijn.
Ik blijf mij er over verbazen dat er soms grif betaald wordt voor dit schroot. Ik zie het ook steeds meer verkocht worden op militariabeurzen. Niets zwarte markt dus. Helaas is dit gewoon een geval van vraag en aanbod. Ik zelf heb er niets mee. Het vervelende van dit fenomeen vind ik dat het het imago van de militaria verzamelwereld geen goed doet.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie