Afgelopen week drie dagen naar duitsland gegaan, naar het hürtgenwald, met de mobilhome, op de parking gaan staan te Simmonskall op 5 km van vossenack.
Ik ben twee dagen gaan zoeken op verschillende plekken in simmonskall. de derde dag ben ik afgereist richting huis maar gestopt bij de parking oschenkopf om daar te gaan zoeken op een duitse stelling. Hier even een verslag je van het zoeken, uiteraard heb ik ook andere dingen gedaan zoals westwall wandelingen naast verschillende bunkers. Heb in totaal een honderd tal foto's, de tochten zullen op een andere dag uitgebreid aan bod komen.
Het zoeken dus:
mijn materiaal:

de zoekplek van dag 1:

de zoekplek van dag 2:

de zoekplek van dag 3:

Heel wat uren met de pieper rond gelopen en een 58 keer mogen graven naar vanalles, gelukkig geen gevaarlijke spullen gevonden, anderzeids wel mooi spul maar ook niet echt spectaculair. Maar ben er blij mee.
hier wat foto's van de vondsten:

bomscherf groot kaliber:

granaatscherfjes:

kogelpunt beschadigd:

een klipje van iets, nog uitzoeken wat:

nog wat metalen plaatjes, stukjes van uniformen denk ik, is nog aant drogen om straks het droge zand er makkelijker af te krijgen:

Voor de rest waren het scrapnels.
zo dit waren de foto's van het zoeken. Het was heel tof en interesant, ga er zeker nog terug, en naar gelang men zegt dat ze daar streng controleren heb ik geen enkele boswachter gezien. Al was ik de laatste dag op de duitse stelling bekan de lucht in gevlogen, pffff. was juist aant graven, heel geconcentreerd. tikt daar ene duitser op mijn schouder en vroeg meteen nog voor ik kon reageren of ik iets gevonden had, i scared the hell out of me!! verdikke zeg, dacht dak gepakt was... bleek dat iemand te zijn die daar zelf regelmatig ging zoeken. en geintreseerd was in wat ik vond. vriendelijke man wel, zeker vijf keer geexcuseerd dat hij mij liet schrikken.
dit was het voor vandaag, hopelijk kan het wat boeien.
groeten