Wij zijn vandaag alweer een paar uurtjes met de metaal detector op pad gegaan. Het was best succes vol voor een tweede keer vond ik. Het zou leuk zijn als we weten van welk leger en periode. (ik vermoed geallieerd)
Ook hebben wij onderstaand gevonden. Omdat ik het niet vertrouw heb ik deze daar gelaten en ingegraven maar weet nog waar hij is.
Het projectiel is 12 cm lang en 4 cm dik. Ik vind het echter wel van belang dat niemand hem kan vinden, mocht iemand weten wat dit precies is en mij kan vertellen of deze gevaarlijk is dan ga ik meteen actie ondernemen zodat er niets kan gebeuren.
Alvast bedankt!
tweede keer met detector, ADVIES DRINGEND NODIG
-
- Lid
- michiel01
- Lid
Re: tweede keer met detector, ADVIES DRINGEND NODIG
op de bovenste foto rechts in het midden is het binnenstuk van een fietsventiel.
je 2e foto is een projectiel, zo te zien een exemplaar dat nog kan klappen, de vorm doet vermoeden dat hij nog intact is.
je 2e foto is een projectiel, zo te zien een exemplaar dat nog kan klappen, de vorm doet vermoeden dat hij nog intact is.
2e foto is een afgeschoten 37 mm APCBC/T projectiel (Amerikaans)
Waarvan de ballistische windkap is verdwenen.
Waarvan de ballistische windkap is verdwenen.
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
hahaha
dat er een fietsventiel bij zit, dat wist ik.
Dat het een amerikaanse 37 mm APCBC/T is,waag ik te betwijfelen. De rotating bands die bij een 37 mm APCBC/T normaal rondom zitten zijn in dit geval niet rond erom heen. Na veel zoeken heb ik deze vorm bij een APCBC nog niet gevonden.
Wat belangrijker is, is deze nog aktief?

Dat het een amerikaanse 37 mm APCBC/T is,waag ik te betwijfelen. De rotating bands die bij een 37 mm APCBC/T normaal rondom zitten zijn in dit geval niet rond erom heen. Na veel zoeken heb ik deze vorm bij een APCBC nog niet gevonden.
Wat belangrijker is, is deze nog aktief?
- Der Blitz
- Lid
Helemaal juist ammo! ongevaarlijk dus.
groeten
groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen