Twee avonden Twee emblemen

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Twee avonden Twee emblemen

Bericht door kevin15 »

Afgelopen zaterdagavond hebben we maar weer eens de metaaldetector uitgelaten in Duitsland.
Na een uur niks gevonden te hebben vond ik ineens een neus van een Duits gasmasker.
Toen maar verder gelopen naar een andere zoekplek en daar was het na een tijdje raak.
Tussen de tientallen 303 patronen vond ik mijn eerste embleem, een baret embleem, Canadian infanrty corps acer.
Ik was natuurlijk helemaal happy maar we hebben toch maar besloten om huiswaards te keren.

Zondags vroeg vader of ik zin had om weer even te gaan zoeken op dezelfde plek, dat hoef je mij geen 2 keer te vragen.
Snel omgekleed en bewapend met een detector,schep, drinken en heel veel zin terug naar het bos.
Ik zette de detector aan en had direct een groot signaal rondom een boom.
Ik stak de schep in de grond en haalde een schep vol met patronen naar boven.
Naja, patronen zijn niet leuk meer om te vinden en keren altijd netjes terug hun graf in.
Maar omdat ik het embleem die dag ervoor ook tussen de patronen heb gevonden ging ik toch maar graven.
Minuten verstreken en de berg patronen werd steeds groter totdat mijn vader ineens yessss zegt.
Ik stopte met graven en liep direct naar hem toe, 3 meter van waar ik aan het graven was vond mijn vader ook zijn eerste Canadese baret embleem, ditmaal een embleem van de Highland light infantry of canada.

We waren allebei helemaal door het dolle heen en keren binnenkort terug om dit stukje bos even grondig uit te kammen.
Bijlagen
20150621_083327.jpg
20150621_083340.jpg
20150622_104900.jpg
20150622_104946.jpg
20150622_105040.jpg
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Twee avonden Twee emblemen

Bericht door soldaat »

Gave vondsten en met de metaaldetector op pad blijft spannend
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Twee avonden Twee emblemen

Bericht door Haplo »

2 emblemen die mij wel kunnen bekoren.
Ook leuk om te zien dat van de Infantry corps de oogjes en ook nog de cotterpin aanwezig is.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: Twee avonden Twee emblemen

Bericht door Rikkert »

Mooie vondsten. :D
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Twee avonden Twee emblemen

Bericht door Jan m »

Heel mooie vondsten.
GBL
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 apr 2015, 14:28

Re: Twee avonden Twee emblemen

Bericht door GBL »

toppers!
Plaats reactie