vliegtuig antenne gevonden van een blackburn

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

vliegtuig antenne gevonden van een blackburn

Bericht door soldaat »

Gisteren even mijn nieuwe aanwinst de vallon uitproberen op een plaatsje waar ik al vaker gezocht had kwam deze vliegtuig antenne nog naar boven bij het schoonmaken kwamen eerst de cijfers en letters naar boven cw 5/8 dit gegoogld bleek een zendfiquentie te zijn bij verdere schoonmaak stond er ook nog blackburn op toen was het snel gevonden het vermoede had ik wel dat het om een antenne ging op deze plaats heb ik al vaker vliegtuigonderdelen gevonden
Bijlagen
Blackburn B-24 Skua 001.jpg
Blackburn B-24 Skua 001.jpg (17.1 KiB) 1324 keer bekeken
004.JPG
002.JPG
002.JPG (28 KiB) 1325 keer bekeken
007.JPG
007.JPG (21.15 KiB) 1325 keer bekeken
003.JPG
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: vliegtuig antenne gevonden van een blackburn

Bericht door patrickh »

Topvondst!
DvdW
Lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jul 2015, 10:48

Re: vliegtuig antenne gevonden van een blackburn

Bericht door DvdW »

Zou je iets meer details kunnen geven? In welke omgeving heb je het gevonden? En waarom zou de stempel 'Blackburn' automatisch moeten betekenen dat het om een antenne van een super zeldzaam Blackburn Skua vliegtuig is? Je weet dat het vliegtuig alleen vanaf carriers opereerde en daarom bijna uitsluitend boven zee vloog? Wil de pret niet bederven hoor, maar ik ben wel erg benieuwd naar verdere onderbouwing.
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: vliegtuig antenne gevonden van een blackburn

Bericht door soldaat »

DvdW schreef:Zou je iets meer details kunnen geven? In welke omgeving heb je het gevonden? En waarom zou de stempel 'Blackburn' automatisch moeten betekenen dat het om een antenne van een super zeldzaam Blackburn Skua vliegtuig is? Je weet dat het vliegtuig alleen vanaf carriers opereerde en daarom bijna uitsluitend boven zee vloog? Wil de pret niet bederven hoor, maar ik ben wel erg benieuwd naar verdere onderbouwing.
heb je een pb gestuurd en als er andere suggesties zijn dan hoor ik het graag ik heb deze info ook maar gekregen
Plaats reactie