zoeken op stranden normandië

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jossertje
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2014, 20:36

zoeken op stranden normandië

Bericht door Jossertje »

Beste allen,

na het doorzoeken van het internet en het forum heb ik geen duidelijk antwoord kunnen krijgen op de vraag of het nou wel of niet verboden is om met de metaaldetector op de stranden van normandië te zoeken. het leek mij gewoon een openbare plek(met een bijzondere geschiedenis) waar je zover ik weet gewoon mag graven om een zandkasteel te bouwen op een kuil te graven dus waarom dan niet met de metaaldetector. reis naar normandië in de planning vandaar.
hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: zoeken op stranden normandië

Bericht door Der Blitz »

In frankrijk zijn ze streng daarop, je mag enkel zoeken op stranden, behalve de stranden van normandië, die zijn streng verboden. Als ze je pakken, kan je zelfs een verbod krijgen voor het betreden van het franse grondgebied. je kan dus op alle stranden gaan zoeken buiten de noord franse kustlijn (normandië) en wanneer je toestemming hebt van een landeigenaar.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
stukaf
Lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 19 jan 2014, 16:21

Re: zoeken op stranden normandië

Bericht door stukaf »

Als dit toegelaten was zou je een nieuwe invasie zien; dit keer met detectors.
Laat die plekken toch met rust, voor de gewone mens (lees; de niet verzamelaar) is dit storend!
Gebruikersavatar
Königstiger
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 20 jan 2015, 10:47

Re: zoeken op stranden normandië

Bericht door Königstiger »

Ik heb er zelf mensen zien zoeken, maar geloof me. Op het strand vind je niks spannends
Verzamelaar van Wehrmacht/SS
Swan
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 jun 2016, 20:15

Re: zoeken op stranden normandië

Bericht door Swan »

Als je dan toch wilt gaan zoeken zijn er veel meer plaatsen dan Normandie en Frankrijk alleen, na veel opzoekwerk kom je wel veel plaatsen te weten en kan je altijd el iets vinden
Plaats reactie