Estland en Letland zoekervarng

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
johnniefrost
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 apr 2008, 15:43

Estland en Letland zoekervarng

Bericht door johnniefrost »

Wie heeft ervaring met metaaldetectoronderzoek in de Baltische staten en wil mij daar wat over vertellen?? Mijn oom is ,naar alle waarschijnlijkheid ,ln Estland of Letland gesneuveld in de winter-het voorjaar van 1945. Mijn moeder is Duitse.... Zou graag eens gaan zoeken maar wil graag wat nadere nformatie hebben m.b.t. de slagvelden daar. (Narva. Stettin etc.). Mijn oom vnden gaat niet meer gebeuren maar zou graag "zijn" gevechtsgebieden willen bezoeken! Wie wil mij verder helpen of kent mensen die hier zijn geweest? Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Estland en Letland zoekervarng

Bericht door Der Blitz »

stettin is toch pools nee? polen is fijn zoeken, mag daar ook dus. ik ben in stettin geweest, niet gezocht maar door gereden, mooi streek.

groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
wukko
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 aug 2005, 09:32
Locatie: Heerlen

Re: Estland en Letland zoekervarng

Bericht door wukko »

Hallo,
Ik had je al een pm gestuurd. Neem even contact met mij op daar ik denk dat ik je wel een b-tje op weg kan helpen.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Estland en Letland zoekervarng

Bericht door jurgen »

Narva is in Estland maar Stettin is net over de Duitse grens in Noord-West Polen.
Interessant detail is dat Stettin oorspronkelijk net ten westen van de nieuwe Pools-Duitse grens zou liggen, maar begin juli 1945 (een maand nadat het verdrag/deze grenzen ingingen)beslisten de Sovjets dit toch nog aan Polen toe te voegen om zo de Odermonding volledig in handen te hebben.
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Estland en Letland zoekervarng

Bericht door Erik »

Stettin is een oude Hanzestad en de voormalige hoofdstad van het Duitse Pommeren.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
DarkEagle
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:21

Re: Estland en Letland zoekervarng

Bericht door DarkEagle »

Zelfde? viewtopic.php?f=90&t=40016

Heb gezocht in beide landen. Narwa en Kurland. Speciale ervaring maar laat je niet gek maken door alle fotos welke er rond gaan. Voorwerk en lezen is 90%. Veldwerk het overige. Dus ga eerst eens uitzoeken bij welke regiment hij zat. Welke eenheid en ga daarna op zoek naar gevechts handelingen van deze eenheid.
Plaats reactie