Hoe zoek toestemming krijgen?

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Merijn1234
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 sep 2017, 18:39

Hoe zoek toestemming krijgen?

Bericht door Merijn1234 »

Ik loop tegen het probleem aan dat ik eigenlijk wel toestemming van een boer wil hebben om op een weiland te gaan zoeken, maar dat ik van bijna geen enkel weiland weet van welke boer het is. Hoe regelen jullie toestemming om op een weiland te mogen zoeken?

Btw ben opzoek naar een zoekmaatje (stuur ff pb) zoek het liefst naar militaria, maar vind anderen dingen ook super leuk om te vinden :)
Gebruikersavatar
davy
Lid
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jan 2005, 23:02
Locatie: België
Ontvangen: 2 keer

Re: Hoe zoek toestemming krijgen?

Bericht door davy »

Boeren op velden aanspreken als ze aan het oogsten zijn.
De meesten vinden het wel goed dat je op hun velden zoekt, je haalt er tenslotte toch ijzerrommel vanaf.
Ik heb er eens eentje geholpen die stukken kwijt was van zijn materiaal (bouten gelost), had alles teruggevonden en was hij heel blij mee.
Wel ook navragen of ze wel eigenaar zijn van de grond. Soms pachten ze de grond van iemand anders.
Ik had zo een aantal velden van een paar boeren en ging dan af en toe eens langs met een flesje wijn en eens laten zien wat ik van hun veld gehaald had, vonden ze ook heel tof (wel de mooiste vondsten niet laten zien, ik ben eens een mooie munt kwijtgespeeld toen de boer zij : mijne grond, mijne munt)
Plaats reactie