Voor de zoveelste maal en toch leert men het niet

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Voor de zoveelste maal en toch leert men het niet

Bericht door uniformverzamelaar »

Laat het nogmaals een waarschuwing zijn !! :(

https://www.gva.be/cnt/dmf20180525_0352 ... s-in-tielt
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Uncle Goose
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 jul 2009, 20:41
Locatie: Gentbrugge (België)
Contacteer:

Re: Voor de zoveelste maal en toch leert men het niet

Bericht door Uncle Goose »

Tja, die kan best genomineerd worden voor Darwin Award, hoe dom kan je zijn om een explosief met een slijpschijf te lijf te gaan?
Verzamelaar van gasmaskers, alle landen en alle tijden. Momenteel ongeveer 400 verschillende gasmaskers in de collectie.
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: Voor de zoveelste maal en toch leert men het niet

Bericht door svdwal »

Het spijt me voor de nabestaanden, maar dan vraag je er toch wel een beetje om.
Dit is toch een dringend verzoek aan onze schepper om je vroegtijdig tot zich te nemen.

Triest...
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Voor de zoveelste maal en toch leert men het niet

Bericht door uniformverzamelaar »

De reden hoe dit is gebeurd speelt in principe geen rol.(Man zou al 38 jaar geweest zijn)
Ik durf misschien ook te veronderstellen dat dergelijk bedrijven (grond- en afbraakwerken) in die streek al meerdere van die zaken hebben blootgelegd en dat hij misschie ook niet aan zijn proefstuk toe was.
Dit zal het onderzoek wel uitwijzen, als men er nog iets van hoort.

Alleen maar een waarschuwing dat je dergelijk zaken moet laten liggen en dadelijk de nodige diensten ervan op de hoogte brengen.

Ik lees toch regelmatig dat men zaken boven graaft en ze gaat manipuleren, verplaatsen en zelfs mee naar huis nemen. (tja het zijn allemaal expert als men ze bezig hoort, woon ook in een streek waar nog veel in de grond zit (maar dan WW II).
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Voor de zoveelste maal en toch leert men het niet

Bericht door Charly1975 »

Hoe het ongeval kon gebeuren, is nog niet duidelijk. De politie doet onderzoek.
Een zin ervoor:
De man probeerde de obus met een slijpschijf te openen, waarna het ding ontplofte, meldt VTM Nieuws.
De man probeerde de obus met een slijpschijf te openen
Inderdaad, lijkt me ook niet duidelijk.

We (hebben of) doen allemaal weleens iets doms (gedaan) waarbij we ons toch ook wel wat sterker dan normaal voelen. Ik kan alleen maar voor me zelf spreken dat ik bij het vinden van zo'n ding mezelf zeker niet sterker zal vinden....mijn reactie zou zijn...wegwezen en alarmeren.

Het is alleen erg spijtig voor zijn nabestaanden.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie