Tripje met de politiewagen @Groesbeek ;)

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Tripje met de politiewagen @Groesbeek ;)

Bericht door ww2 freak »

Lekker vakantie en de vrouw moest werken vandaag dus ik dacht laten we maar eens een tripje maken naar het altijd goed belovende Groesbeek! De laatste keer Groesbeek was niet zo een succes ivm detector die er mee stopte en de vondsten waren minimaal sinds dien eigenlijk niet meer in nederland wezen zoeken terwijl Groesbeek vtv voor mij altijd een succes was. Maar vandaag toch nog maar eens geprobeerd en ja hoor het begon weer zoals altijd simpel hulsje hier simpel granaat scherfje daar :r op het begin is da leuk maar heb nu bekans mijn hele kast er al mee vol liggen dus zo spannend is het niet meer helaas. IK WIL HELMEN ZIEN!!!!! Haha gegevens moment werd het al laat in de middag en ik denk dat we het vandaag wel allemaal hebben meegemaakt , met 34 graden is nie zo fijn om te schoffele. :lol: maar zoals altijd doe onderweg terug naar de auto toch lekker blijven zwiepen met mn detectortje en ineens... ja een signaal wat ik vandaag nog niet hard gehoord en ik denk yes dit is iets groots moet wel. Maar omdat ik het idee had dat het groot, zeldzaam, en mooi zou zijn pakte ik het kleine schepje inplaats van de grote.. zou zonde zijn om die mooie SS helm te beschadigen he :o haha maar na 3x te hebben geschept nog biks dus pinpointertje erma bij gepakt en beetje door de modder er mee gespeelt en ineens.. BAM! Een bigmac met dubbel kaas en 9nuggets menu! Lekkkkeeermann!! Nee sorry hou nie eens van kaas maja effe terug naar mn story. Ja ineens BAM! Ik herkon hem direct! Een K98 gewehrgranate! Dat zijn linke jonges, wipte hem zo eruit met mijn pinpointer eruit. Wist niet wat ik zag had zelf nog nooit zo eentje gevonden dus vond hem wel cool maar wist ook gelijk dat ik ervan moest afblijven. Maar ondertussen bleef mijn pinpointer gek doen waarbij ik dacht hey volgens mij ligt er nog eentje?? Voorzichtig hier en daar wat zand weg geveegd pfffff dat meenjeniet deze is gewoon 4x zo groot! Apart dat deze 2 zo op elkaar lagen?? Iniedergeval niet teveel er mee gespeeld geen borsteltje of staalborsteltje gebruikt niks, gewoon lekker netjes politie gebeld en deze melde dat er binnen een half iemand met verstand ervan zou komen kijken. In dat half uurtje zat ik ondertussen nogsteeds aan mijn bigmac te denken :P dus politie terplaatse volgens mij had hij haast want schijnbaar was er ook eentje in milsbeek gevonden?? Dus ome agent nodige mij uit in zijn mooie wagentje en reden naar de plaats van bestemming. De laatse 250 meter toch een moeten lopen en zwoegen door het ruig terein haha. Bij aankomt mete hij ze op en bevestigde idd dat die kleine een geweergranaat was. Ma omdat dit de eerste keer was van mij met zon joekel en de politie erbij vroeg ik me toch een beetje af hoe het in werking ging. Schijnbaar omdat ze op een afgelegen plek lagen waar amper iemand komt? Behalve ik dus haha worden ze binnen 7 dagen opgehaald door de EOD. Wat ik best wel apart vind en gevaarlijk voorral omdat ik toch best wel wat kinder in het gebied eromheen heb gezien. Maja there call. We hebben samen nog even alles netjes gemarkeerd en afgezet en ik vroeg of ik nog wat fototjes mocht schieten en vervolgens ging ome agent verder naar de volgende in milsbeek. Denk zelf dat ik wel goed heb gehandeld vandaag vooral omdat ik het vaak genoeg tegen kom op internet en hier op het forum dat die dingen gewoon worden meegnomen naar huis wat gewoon levensgevaarlijk is! Weetje niet wat het is gewoon laten liggen!! Dames en heren, ik ga eten!
F883CD2F-B180-4ADE-91CB-7CF5E793B6BB.jpeg
9B659442-C66D-4E8A-BDDC-3C3C2DA38F93.jpeg
2D6E80FC-D359-472C-B56E-FF957F7960CD.jpeg
093E7544-429A-436A-83F5-D9FFB25043E4.jpeg
C7D9284F-0C2D-414D-B680-11078EC56DBA.jpeg
0A91B8B6-234E-480C-9F19-D651215B3269.jpeg
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Tripje met de politiewagen @Groesbeek ;)

Bericht door patrickh »

Politie niet boos? Daar geldt toch een zoekverbod?
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Tripje met de politiewagen @Groesbeek ;)

Bericht door ww2 freak »

patrickh schreef:Politie niet boos? Daar geldt toch een zoekverbod?
Nee totaal niks over gezegd, ikzelf wist dat sinds 2013 dat zoekverbod niet meer is in groesbeek. Heb het zo op internet gevonden bij de plaatselijke avp of apv of wat is het
MemyselfandI
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 sep 2017, 18:43

Re: Tripje met de politiewagen @Groesbeek ;)

Bericht door MemyselfandI »

Apv is het: algemene plaatselijke verordening. Er is inderdaad geen verbod meer: in 2013 is het verbod op metaaldetectie in groesbeek verlopen en niet verlengt. Het gebied van staatsbosbeheer is wel een no go area, hoewel de meeste het gokje wel durven te nemen.(:
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Tripje met de politiewagen @Groesbeek ;)

Bericht door patrickh »

Ok, weer wat geleerd!
Plaats reactie