Hulp van verenigingsleden

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
engeld
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018, 11:29

Hulp van verenigingsleden

Bericht door engeld »

Beste leden van detectorbeoefenaars,
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen bij het volgende. Ik heb een colombage huis in de Ardennen uit ca. 1750-1800 dat ik aan het renoveren ben. In de kelder van het huis ligt een vreemde platte steen, waarvan zelfs de stadsarchivaris de herkomst niet kent. Onder de steen bevindt zich droge aarde (dus geen waterput). Mijn wiskundeleraar heeft de plek uitgependeld en beweert dat er zich iets bevindt. Ik heb zelf geen verstand van detectiemethoden, maar ik zou dolgraag willen dat iemand die dat wel heeft eens komt kijken, voordat ik de keldervloer weer afsluit. Eventuele kostenvergoeding is mogelijk.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Hulp van verenigingsleden

Bericht door asjemenou »

Hallo engeld,

Je topic heb ik verplaatst naar deze rubriek (Metaaldetector & zoekervaringen). Je topic lijkt mij hier beter op zijn plaats staan.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
engeld
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018, 11:29

Re: Hulp van verenigingsleden

Bericht door engeld »

Hallo asjemenou,
Lijkt me prima!
Voor eventueel geïnteresseerden kan ik er nog aan toevoegen dat zo ongeveer voor mijn deur de opmars van het Duitse leger bij hun overtocht over de Amblève tot staan is gebracht door de Amerikanen; onder meer ook door het opblazen van het Duitse benzinedepot in de Haut Vagnes, hier zo'n 3 km vandaan.
Kortom, heel veel WOII historie voor de liefhebber - een week geleden was hier nog een commandoregi-ment van het Nederlandse leger om zich te laten rondleiden!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Hulp van verenigingsleden

Bericht door Erik »

Zou je hier eens een foto van kunnen maken? Ben wel nieuwsgierig...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
engeld
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018, 11:29

Re: Hulp van verenigingsleden

Bericht door engeld »

Geen probleem, Erik. Ik ben juist weer in Stavelot aangekomen, en wacht op een vriend die nakomt om me met het stucken en verven van de keldermuren te helpen. We kunnen dan straks de boel even vrijmaken en een paar foto's nemen. Alleen heb ik geen idee hoe ik die foto's dan op de site krijg, daar zul je me even mee moeten helpen; gaat dat via "Bijlagen" onderaan? (of je kan me ook je e-mailadres geven, dan is het geen probleem - maar ik weet niet of dat is toegestaan; ik ben helemaal nieuw op de site.).

Trouwens, op je foto mis ik wel die prachtige snor van 'Oh dear, how sad, never mind!'

engeld
engeld
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018, 11:29

Re: Hulp van verenigingsleden

Bericht door engeld »

SAM_4940.JPG
SAM_4945.JPG
SAM_4944.JPG
SAM_4943.JPG
SAM_4947.JPG
SAM_4947.JPG
SAM_4946.JPG

Hallo Erik,
Ik hoop dat het zo gelukt is, ik ben geen held in die dingen.
Wat je op de foto's ziet zijn de steen die in de hoek op de grond lag en de steen die met een haak aan de staande muur bevestigd was (dus los van de muur). Verder zie je de aarde die onder de liggende steen lag en de muur waartegen de staande steen met een haak bevestigd was.
Zo, nu moet ik als een haas gaan stukadoren etc., want we moeten om 18.00 uur weer naar Nederland terug.
Ik hoor graag van je.
engeld
engeld
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2018, 11:29

Re: Hulp van verenigingsleden

Bericht door engeld »

Beste Erik,
Ik bemerkte dat de toegezonden foto's niet zijn gelukt, dat wil zeggen, ze zijn wel toegezonden, maar blijken niet te openen. Wat ik heb gedaan is: klikken op "Bijlagen" -> daarna op "Bestanden toevoegen" -> de bestanden zoeken in My Documents -> openen, zoals ik dat ook doe voor attachments bij een email.
So far so good, zou je zeggen, maar daarna komt er de optie "Plaatsen in de tekst": die heb ik voor de 6 foto's aangeklikt, met als resultaat wel de foto-benaming, maar niet de mogelijkheid om ze te openen.
Ik heb het zojuist weer een paar keer geprobeerd (o.a. met 'slepen'), maar telkens met idem resultaat. Dus kennelijk doe ik iets verkeerd, zoveel is duidelijk. Zou jij me uit de brand willen helpen hoe het wel moet?
Alvast bedankt! En sorry voor mijn onkunde hier.
engeld
Plaats reactie