Zonnig dagje ardennen

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Zonnig dagje ardennen

Bericht door ww2 freak »

Gisteren weer de deur uit geweest met leSkittle onderweg naar de Belgische ardennen. Het weer was perfect en hadden allebei goede gevoelens over deze spot! Helaas begon het een beetje somber, granaat scherfje hier granaat scherfje daar maja zoals altijd niet te snel opgeven en ma denken dat die mooie vondst nog wel komt. Vervolgens een flink stuk gewandeld door flink begroeid bos met als bestemming de spot waar we van dachten dat we hier wel de mooiste items gingen vinden. En ja hoor eerste vondst gelijk een mooie timefuze met kop en alles erbij(wel leeg uiteraard) erna nog enkele gevonden vervolgens wat mooie .50 casings ook altijd leuk daarna nog een deel van de kop van een m24 steelhandgranaat! En ga zo maar door. En ja hoor toen kwam de tegenvaller nummer 2 :bonk: begon ineens allebei onze detectors rare prakteiken uit te halen alsof het zo had moeten zijn, na wat enkele batterijen te hebben vervangen en nog niks daar maar besloten om rustig terug te lopen naar de auto. Tot ik op een gegeven moment mn zoekmaatje hoor roepen. Had hij wat enkele hulzen gevonden aan de bosrand maar daar zaten ook mg34/42 schakels bij hmm bosrand? Mg nest? :shock: ik zeg uitgraven die hap! Voor dat we het wisten zaten we al op +- 150 stuks pfff haha maaar we gingen niet na huis voordat ie leeg was, en naar anderhalf uurtje was dat zo. Natuurlijk het zijn maar wat basic hulzen die denk ik de meeste ook gewoon vinden maar de kick zat er goed in bij ons en dat was vooral omdat we onze research goed hadden gedaan en we wisten dat ergens op die plek een Amerikaanse divisie in een hinderlaag was gelopen van een Duitse SS divisie. Wat het toch gewoon wat extra maakt. Wat er op het eerste oog heel mooi uitziet als een mooi uitzicht over een vallei schuilt er ook gewoon een nare geschiedenis. Zo onze dag zit er weer op op na zu hause! Met een topdag achter de rug!
B914F759-7319-44FB-9A47-E3F3BC3374F8.jpeg
0AAB60F5-5189-4071-A14B-4E46399AB434.jpeg
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Zonnig dagje ardennen

Bericht door WO2NLLzoeker »

Mooi! Gave vondsten ik kan hier van dromen want dat vind je helaas niet zoveel hier
:+ :+
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Zonnig dagje ardennen

Bericht door Jan m »

Kijk toch lekker buiten bezig geweest. Mooi ook dat de research wat oplevert. XP`s zijn ook top detectors trouwens, gaan lekker diep. Ik vind ze zelf fijner dan de garret`s, al heb ik daar weinig mee gelopen.
phendriks82
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 14 jun 2014, 11:55

Re: Zonnig dagje ardennen

Bericht door phendriks82 »

Top! Sinds kort ken ik get gevoel van die kick :) ook een nog ongegraven siupply point gevonden. Stuk radio VEEL hulzen en ander cool spul
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Zonnig dagje ardennen

Bericht door Kugelblitz »

Gaaf, leuk dat je er hier verslag van doet. Kan me voorstellen dat het veelvoldoening geeft om na grondig research ook beloond te worden; zo gaat de geschiedenis ineens leven!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie