Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door ww2 freak »

Hoi alle

Nu toch al een lange tijd aan zoeken met mijn XP naar relics van wo2 ben ik ook een instagram er over begonnen. Zal hem constant up to date houden met nieuwe tripjes en nieuwe vondsten dus volgen aub! :) hopelijk vinden jullie het wat!

_WW2relichunter_
F0676826-9F78-43D3-A44A-92561889C3E8.png
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door WO2NLLzoeker »

Hey jij volgt mij en had mijn post geliked dan doe ik wel ff een followback
:+ :+
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door ww2 freak »

WO2NLLzoeker schreef:Hey jij volgt mij en had mijn post geliked dan doe ik wel ff een followback
Did i??? Hoe heet je op instagram ook alweer?
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door WO2NLLzoeker »

ww2 freak schreef:
WO2NLLzoeker schreef:Hey jij volgt mij en had mijn post geliked dan doe ik wel ff een followback
Did i??? Hoe heet je op instagram ook alweer?
Metaldetectingin
:+ :+
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door Der Blitz »

oostfront? waar wil je gaan miss? is niet gemakkelijk daar. als je het niet kent daar ga je hoogst waarschijnlijk met nikske terug naar huis keren he. ik ben er al verschillende keren geweest en heb mooi vondsten gedaan, maar heb contacten en dat scheelt.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door ww2 freak »

Der Blitz schreef:oostfront? waar wil je gaan miss? is niet gemakkelijk daar. als je het niet kent daar ga je hoogst waarschijnlijk met nikske terug naar huis keren he. ik ben er al verschillende keren geweest en heb mooi vondsten gedaan, maar heb contacten en dat scheelt.
Ja heb hier en daar wel goede plekken ben al een lange tijd goed met mn research bezig ik ga er in december zowieso heen zonder detector gewoon een berlijn tripje en omstreken en pas in het voorjaar van 2019 een aantal dagen met de detector :)
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door Der Blitz »

ah berlijn, oost duitsland, zie maar dat ze je niet pakken, zijn opt moment zwaar aant controleren op metaaldetectoristen.
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door WO2NLLzoeker »

Die plekkn weet iedereen daar moet je echt lang voor onderzoeken wil je daar een goede plek vinden
:+ :+
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door ww2 freak »

Een plek vinden waar nog niemand is geweest is bijna wel ongmogelijk, in de jaren 50-60 was dat nog wel mogelijk maar we zitten nu al op bijna 80 jaar en genoeg relic zoekers later. Wat veel mensen niet zien is dat zo een gebied vaak gigantisch groot is en nog genoeg spots zijn waar iets kan liggen, je kan zomaar met je detector langs een paar helmen af lopen en de volgende keer pikt iemand anders ze wel op. Hetzelfde wat vaak beginnende zoekers krijgen te horen “ga niet naar de ardennen dat is al leeg gezocht”.... trust me heb zelf al genoeg gevonden op bekende plekken naar bijna 80 jaar kan ik je wel vertellen dat de grond nog steeds vol ligt. En wat de controles betreft.. tjeh beetje spanning hoort erbij haha nee maar we zijn vaak genoeg ook bezig met toestemming te krijgen van land eigenaren.
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door Jan m »

Ik ben ook niet zo bang voor controles maar rond regio Halbe wil je niet gepakt worden. Is volgens mij bestempeld als oorlogskerkhof.
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door WO2NLLzoeker »

ww2 freak schreef:Een plek vinden waar nog niemand is geweest is bijna wel ongmogelijk, in de jaren 50-60 was dat nog wel mogelijk maar we zitten nu al op bijna 80 jaar en genoeg relic zoekers later. Wat veel mensen niet zien is dat zo een gebied vaak gigantisch groot is en nog genoeg spots zijn waar iets kan liggen, je kan zomaar met je detector langs een paar helmen af lopen en de volgende keer pikt iemand anders ze wel op. Hetzelfde wat vaak beginnende zoekers krijgen te horen “ga niet naar de ardennen dat is al leeg gezocht”.... trust me heb zelf al genoeg gevonden op bekende plekken naar bijna 80 jaar kan ik je wel vertellen dat de grond nog steeds vol ligt. En wat de controles betreft.. tjeh beetje spanning hoort erbij haha nee maar we zijn vaak genoeg ook bezig met toestemming te krijgen van land eigenaren.
Voor controles ben ik niet bang ben ook een keer in hurtgen geweest geen mense tegen gekomen en iedereen zei zo van ga niet naar hurtgen daar liggen overal landmijnen en word streng gecontroleerd die onzin praatjes zijn allemaal niet waar
:+ :+
Gebruikersavatar
Der Blitz
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 09 mei 2014, 19:59

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door Der Blitz »

je kan oost duitsland en vooral halbe, seelow en zossen absolute niet vergelijken met hurtgen en zeker niet met ardennen. word je daar gesnapt ben je klaar. Kga je even een real life verhaal vertellen van twee personen die gesnapt zijn in halbe, ze hadden het niet eens door.

als ze auto aan bos zien staan met buitenlandse platen, kan het heel goed zijn dat plaatselijke bevolking de boswachter gewoon weg op belt, die boswachter heeft kenteken genoteerd en foto's gepakt. dan tevoet bos in gegaan, graafsporen gevolgd en bij die gasten uitgekomen. niet aangesproken, nee vanop afstand ongezien gevolgd foto's gepakt van alles wat ze deden. heeft hen ook gewoonweg naar huis laten vertrekken zonder dat ze nog maar iets door hadden. foto's en nummerplaat is als bewijs doorgegeven geweest aan duitse politie, die dat op hun beurt doorgespeeld hebben aan nederland waarna nederlandse politie die gasten thuis zijn gaan opzoeken, met de vraag zijn jullie daar gaan zoeken? ze antwoorden nee, en kregen toen de foto's voor hun neus incluus een huiszoekingsbevel, en zijn daarna naar duitsland gevoerd, paar dagen hotel. geloof me vrij, die twee zijn nooit meer gaan zoeken...
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door WO2NLLzoeker »

Der Blitz schreef:je kan oost duitsland en vooral halbe, seelow en zossen absolute niet vergelijken met hurtgen en zeker niet met ardennen. word je daar gesnapt ben je klaar. Kga je even een real life verhaal vertellen van twee personen die gesnapt zijn in halbe, ze hadden het niet eens door.

als ze auto aan bos zien staan met buitenlandse platen, kan het heel goed zijn dat plaatselijke bevolking de boswachter gewoon weg op belt, die boswachter heeft kenteken genoteerd en foto's gepakt. dan tevoet bos in gegaan, graafsporen gevolgd en bij die gasten uitgekomen. niet aangesproken, nee vanop afstand ongezien gevolgd foto's gepakt van alles wat ze deden. heeft hen ook gewoonweg naar huis laten vertrekken zonder dat ze nog maar iets door hadden. foto's en nummerplaat is als bewijs doorgegeven geweest aan duitse politie, die dat op hun beurt doorgespeeld hebben aan nederland waarna nederlandse politie die gasten thuis zijn gaan opzoeken, met de vraag zijn jullie daar gaan zoeken? ze antwoorden nee, en kregen toen de foto's voor hun neus incluus een huiszoekingsbevel, en zijn daarna naar duitsland gevoerd, paar dagen hotel. geloof me vrij, die twee zijn nooit meer gaan zoeken...
Oow dat klinkt niet fijn :shocked: Maar ik vind het wel een klein beetje overdreven aan de ene kant maar aan de andere kant snap ik ook wel dat ze niet blij zijn dat iedereen daar is aan het graven en (soms) de gaten open laat (daar stoor ik mij ook heel erg aan als mensen dat doen)
:+ :+
Jan m
Lid
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 jun 2013, 17:45
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door Jan m »

Ik zei al dat gebied staat gewoon bekend als oorlogskerkhof..
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: Volg mijn instagram over metaaldetectie!

Bericht door ww2 freak »

Ja klopt het gaat hun daar niet echt om de kuilen die je achterlaat of de rotzooi wat sommige ook doen. In het hurtgen of ardennen lachen de mensen vriendelijk naar je als ze je zien of vinden het zelf gaaf, maar idd omgeving halbe en die kanten weet 95% de geschiedenis ervan en willen gewoon niet dat jij dat komt verstoren. En ook natuurlijk ivm de tonnen aan granaten en bommen wat er nog in de grons liggen.
Plaats reactie