Inleiding

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Moni
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2005, 19:32
Locatie: België

Inleiding

Bericht door Moni »

Hallo!

Ik moet een eindwerk maken over het concentratiekamp in Vught. Ik wilde vragen of iemand twee minuutjes tijd heeft om heel even de inleiding te lezen. Bedankt alvast!

1. Inleiding

Tijdens de zomer van 2004 ben ik met mijn familie naar Theresienstadt geweest, een getto uit de Tweede Wereldoorlog. Sinds dat ogenblik hield alles mij bezig wat met de Tweede wereldoorlog te maken had. Toen we een tijd geleden de opdracht kregen om een onderwerp voor ons eindwerk te kiezen, besloot ik iets te zoeken dat met dit onderwerp te maken had.

In de eerste instantie wilde ik graag Hitlers tactieken bespreken, vooral wat hem aanspoorde om de mensheid zoveel leed te berokkenen. Naarmate ik met andere mensen over dit onderwerp sprak, veranderde ik als snel van gedachten. Op een dag had ik een gesprek met mijn oma die vertelde dat haar nicht in een concentratiekamp gezeten had.

Vanaf dat moment wist ik zeker dat ik het over het concentratiekamp in Vught wilde hebben. Mijn oma en tante regelden een interview met deze nicht en samen zijn we naar het concentratiekamp gegaan. Daar kregen we een uitgebreide uitleg van het personeel en zij lieten ons ook een DVD zien met getuigenissen.

Met dit eindwerk wil ik aantonen dat, ook al was het een klein concentratiekamp, het leed hier erg groot was. We moeten dit dagelijks blijven gedenken en het moet een les voor de mensheid zijn.


Alle suggesties zijn welkom en commentaar geven mag ook!

Groetjes, Monica
Gesloten