Mijn Duits Zomer uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Peter schreef:Daar gaan we weer..... als Guido zegt dat het echt is hoef ik er niet aan te twijfelen. :
:lol:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Whehe idd, maar hoe bedoel je als guido zegt? Ik vind het toch vrij belangrijk als je weet of het uniform origineel is of niet... post hem anders is op WH awards..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

RelicHunter44 schreef:Whehe idd, maar hoe bedoel je als guido zegt? Ik vind het toch vrij belangrijk als je weet of het uniform origineel is of niet... post hem anders is op WH awards..
Volgens mij heeft Guido zijn uniform hier gepost om te laten zien, wilde hij een beoordeling op echtheid had hij het wel in #As-Mogendheden geplaatst. Als je in dit onderdeel aan de athenticiteit van een getoond stuk twijfelt kan je dat via pb doen of in overleg met de eigenaar van het stuk plaatsen in het daarvoor bestemde onderdeel.

Genoeg gezegd lijkt me.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

RelicHunter44 schreef:Whehe idd, maar hoe bedoel je als guido zegt? Ik vind het toch vrij belangrijk als je weet of het uniform origineel is of niet... post hem anders is op WH awards..
Een verzamelaar die zijn hobby serieus neemt zal niet aan zelfbedrog doen. Een stuk als authentiek presenteren terwijl hij weet dat het repro is zonder het te willen verkopen is zelfbedrog naar mijn mening. Dát is wat ik ermee bedoel! Ik vind het nog steeds getuigen van paranormale begaafdheid dat men aan de hand van foto's de echtheid van een notabene privé vervaardigd stuk kan bepalen. Bij sommige repro's is het zo dat men ook aan de hand van foto's echt van repro kan onderscheiden, maar dan heb je wel veel ervaring en kennis nodig van zowel echt als repro. Het is de laatste tijd gangbaar dat men met allerlei vage argumenten de echtheid van een item dat iemand presenteert betwijfelt en daarbij iemand krenkt die trots is op zijn/haar aanwinst. De reacties die men geeft geeft ook geen aanleiding om vrolijk van te worden. Ik heb geen "uniformologie" gestudeerd, jullie wel? Ik ben van mening dat bescheidenheid past, in de eerste plaats bij mezelf maar ook bij anderen.
Daar is 'ie weer!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

antwerpx schreef:
RelicHunter44 schreef:Whehe idd, maar hoe bedoel je als guido zegt? Ik vind het toch vrij belangrijk als je weet of het uniform origineel is of niet... post hem anders is op WH awards..
Volgens mij heeft Guido zijn uniform hier gepost om te laten zien, wilde hij een beoordeling op echtheid had hij het wel in #As-Mogendheden geplaatst. Als je in dit onderdeel aan de athenticiteit van een getoond stuk twijfelt kan je dat via pb doen of in overleg met de eigenaar van het stuk plaatsen in het daarvoor bestemde onderdeel.

Genoeg gezegd lijkt me.
Dat is waar Peter, maar hij vroeg me voor meer uitleg, en die krijgt hij :wink:
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

tsjee wat een ophef over een mooie jas.
Ik verzamel nu al ruim 25 jaar van alles wat met Wo2 te maken heeft en ik lees hier sommige zaken die totaal nergens op slaan.

De jas ziet er perfect uit. Mooie prive aanmaak en inderdaad heeft het de duidelijke Italiaanse snit (vergelijk het maar eens met Italiaanse uniformen uit die tijd). Of de adelaar er in Wo2 op is genaaid of na kan je niet zien aan het naaisel. Inderdaad de stik is niet standaard Duits voorschrift. Maar bkeijk eens goede foto's uit Wo2 waar deze adelaars op staan en je zal zien dat er heel wat vaker niet volgens voorschrift werd genaaid (ook bij de Geallieerden overigens).

Nee hoor, mooi jasje. In mijn ogen perfect uit Wo2.
Maar ja als je aangeeft dat je iets goedkoop hebt is het voor sommige mensen al gelijk naamaak. Zal wel een vorm van jaloezie zijn.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Peter schreef:
RelicHunter44 schreef:Whehe idd, maar hoe bedoel je als guido zegt? Ik vind het toch vrij belangrijk als je weet of het uniform origineel is of niet... post hem anders is op WH awards..
Een verzamelaar die zijn hobby serieus neemt zal niet aan zelfbedrog doen. Een stuk als authentiek presenteren terwijl hij weet dat het repro is zonder het te willen verkopen is zelfbedrog naar mijn mening. Dát is wat ik ermee bedoel! Ik vind het nog steeds getuigen van paranormale begaafdheid dat men aan de hand van foto's de echtheid van een notabene privé vervaardigd stuk kan bepalen. Bij sommige repro's is het zo dat men ook aan de hand van foto's echt van repro kan onderscheiden, maar dan heb je wel veel ervaring en kennis nodig van zowel echt als repro. Het is de laatste tijd gangbaar dat men met allerlei vage argumenten de echtheid van een item dat iemand presenteert betwijfelt en daarbij iemand krenkt die trots is op zijn/haar aanwinst. De reacties die men geeft geeft ook geen aanleiding om vrolijk van te worden. Ik heb geen "uniformologie" gestudeerd, jullie wel? Ik ben van mening dat bescheidenheid past, in de eerste plaats bij mezelf maar ook bij anderen.
Ik vind dat je van foto's perfect een besluit kan trekken! Wel uniformologie is een groot woord, maar als je veel boeken koopt en leest, en veel naar beurzen gaat op te kijken naar uniformen (natuurlijk ook komen :D ), musea bezoeken... dan leer je veel bij, en weet je veel van type's unifromen :wink:
Ik blijf bij mijn Besluit dat dit geen Duits is!
Tenzij je me een foto kan tonen waar dit opstat met duitse elemeneten van wo2...maar daar vrees ik voor
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Wilco Vermeer schreef:tsjee wat een ophef over een mooie jas.
Ik verzamel nu al ruim 25 jaar van alles wat met Wo2 te maken heeft en ik lees hier sommige zaken die totaal nergens op slaan.

De jas ziet er perfect uit. Mooie prive aanmaak en inderdaad heeft het de duidelijke Italiaanse snit (vergelijk het maar eens met Italiaanse uniformen uit die tijd). Of de adelaar er in Wo2 op is genaaid of na kan je niet zien aan het naaisel. Inderdaad de stik is niet standaard Duits voorschrift. Maar bkeijk eens goede foto's uit Wo2 waar deze adelaars op staan en je zal zien dat er heel wat vaker niet volgens voorschrift werd genaaid (ook bij de Geallieerden overigens).

Nee hoor, mooi jasje. In mijn ogen perfect uit Wo2.
Maar ja als je aangeeft dat je iets goedkoop hebt is het voor sommige mensen al gelijk naamaak. Zal wel een vorm van jaloezie zijn.
Italiaans, ja dat vind ik ook! Maar geen duits! eu jaloezie.... :?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

sander vw schreef:
antwerpx schreef:
RelicHunter44 schreef:Whehe idd, maar hoe bedoel je als guido zegt? Ik vind het toch vrij belangrijk als je weet of het uniform origineel is of niet... post hem anders is op WH awards..
Volgens mij heeft Guido zijn uniform hier gepost om te laten zien, wilde hij een beoordeling op echtheid had hij het wel in #As-Mogendheden geplaatst. Als je in dit onderdeel aan de athenticiteit van een getoond stuk twijfelt kan je dat via pb doen of in overleg met de eigenaar van het stuk plaatsen in het daarvoor bestemde onderdeel.

Genoeg gezegd lijkt me.
Dat is waar Peter, maar hij vroeg me voor meer uitleg, en die krijgt hij :wink:
Dat was me even ontgaan, maar ik denk dat je de uitleg inderdaad via PB moet doen ( zoals AntwerpX zegt ), anders kan men het idee krijgen dat iemand aan de schandpaal wordt genageld. Hoe dan ook: het is naar mijn mening erg moeilijk om de echtheid van een tailormade zomerjasje te bepalen aan de hand van een foto. Ik twijfel niet aan de integriteit van Guido, hij is per slot van rekening een eerlijke verzamelaar die net als wij allemaal ontzettend veel tijd én geld ( ai, als ik over m,n hobby begin kijkt mijn vrouw al moeilijk :lol: ) in z,n hobby steekt! Ik mag dan ook aannemen dat voordat hij een X-bedrag in een item steekt wel even het item aan een onderzoek onderwerpt! Doen we allemaal, net als fouten maken! ( Ben ooit serieus genaaid met een repro m34 helm uit NL vóór '40, bleek een opgeleukte politiehelm te zijn :oops: was wel erg goed gedaan... ) Om op het jasje terug te komen: het is een mooi jasje, en ik geloof Guido wat de echtheid betreft.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

sander vw schreef:
Wilco Vermeer schreef:tsjee wat een ophef over een mooie jas.
Ik verzamel nu al ruim 25 jaar van alles wat met Wo2 te maken heeft en ik lees hier sommige zaken die totaal nergens op slaan.

De jas ziet er perfect uit. Mooie prive aanmaak en inderdaad heeft het de duidelijke Italiaanse snit (vergelijk het maar eens met Italiaanse uniformen uit die tijd). Of de adelaar er in Wo2 op is genaaid of na kan je niet zien aan het naaisel. Inderdaad de stik is niet standaard Duits voorschrift. Maar bkeijk eens goede foto's uit Wo2 waar deze adelaars op staan en je zal zien dat er heel wat vaker niet volgens voorschrift werd genaaid (ook bij de Geallieerden overigens).

Nee hoor, mooi jasje. In mijn ogen perfect uit Wo2.
Maar ja als je aangeeft dat je iets goedkoop hebt is het voor sommige mensen al gelijk naamaak. Zal wel een vorm van jaloezie zijn.
Italiaans, ja dat vind ik ook! Maar geen duits! eu jaloezie.... :?
Het is een jasje die schitterend staat in de collectie van een as-mogendheden verzamelaar! Ik zou jaloes zijn! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Petje af voor al de jonge verzamelaars onder ons, zij hebben op hun jonge leeftijd al een kennis van Militaria daar wordt ik bang van!!
Hebben ook zeker veel geld te besteden voor hun hobby,verbluffend dat zij in die korte tijd zoveel spul in hun handen hebben gehad en de kennis hebben van al de fabrikanten, gebruikte stempels, verschillende type's uniform of kleding, de gebruikte garen, en dan ook nog de manier van bevestigen kunnen zien of het in de oorlog is gedaan of er voor of te wel erna.
Bij het zien van een enkele foto kunnen zij direct beslissen of het origineel is of repro of na oorlogs, tevens zijn ze ook bekend met alle feiten wat beteft de laatse oorlogsjaren en de kledingsvoorschriften.
Veel wordt van uit boeken bestudeert maar ik weet dat niet elk boek historisch accuraat is/zijn, maar die zullen zij vast niet gekocht hebben met hun wijsheid der militaria.
De hele uniformen lijn hebben zij in hun handen gehad en van uitrusting weten zij ook meer dan je zou zeggen!!
Ook op het internet zijn zij actief te vinden op de welbekende WW2 forums,waar tevens ook vaak leeftijdgenoten te vinden zijn.
In veel musea staan tegenwoordig ook repro stukken maar haha deze heren pikken deze stukken er zo uit.
Dus al bij al de top der militaria kenners lopen hier rond, luistert en huivert..............................

Sorry hoor maar de laatste weken zie ik zulke bullshit voorbij komen in bepaalde topics die gepaard gaan met grove onbeschoftheid dat ik nu echt pissed begin te worden.
In de paar jaar tijd dat deze jongens verzamelen denken zij al zo'n kennis te hebben van militaria dat onbegrensd is.
Al ben je in 20 musea's geweest dat wil nog niet zeggen dat je daar alle kneepjes van het verzamelen leert meeste staat achter glas immers dus aanraken en binnenste buiten keren zit er ook niet bij, al de geschreven boeken zijn in de meeste gevallen ook niet 100% accuraat!
En de voorschriften waren in de laatse 2 jaar van de oorlog helemaal zoek want men droeg wat ie goed gebruiken kon en praktisch was of het nou Italiaans spul was of Duits.
Op de beurzen zie ik tegenwoordig ook genoeg troep liggen dat voor echt verkocht wordt.
Ik verzamel nu 10 jaar en geloof me ik weet lang nog niet alles, ik leer bijna dagelijks iet's bij en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.
Sorry als dit verkeerd over komt bij jullie maar zo denk ik er over en moest het nu kwijt...........
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

sander vw schreef:
Peter schreef:Daar gaan we weer..... als Guido zegt dat het echt is hoef ik er niet aan te twijfelen. :
:lol:

Interpeteren is lastig ik weet het!

sander vw schreef: maar hij vroeg me voor meer uitleg, en die krijgt hij


jij bent echt een verwaand ******* ik heb helemaal NIETS meer aan jou te melden. Als jij op deze manier met andere mensen omgaat hoef jij niet meer aantekloppen! ik hoop door deze onzin ook niet meer bij andere verzamelaars! trouwens petje af als je inderdaad gelijk hebt! gezien jou lange verzamelcarriere! (gezien je dit vast als een compliment zal opvatten... dit is puur sarcasme :|

Sluit dit topic maar! mensen die nog iets te melden hebben hoop ik op een PB!

Maar in ieder geval mijn gemeende dank naar de mensen die op mijn woord vertrouwde!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

hej, ik heb nooit een woord verkeert gezegt tegen jouw guido, het gaat om de jas :wink:

weet je hoe lang ik al verzamel?
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Maj.Cain schreef:Petje af voor al de jonge verzamelaars onder ons, zij hebben op hun jonge leeftijd al een kennis van Militaria daar wordt ik bang van!!
Hebben ook zeker veel geld te besteden voor hun hobby,verbluffend dat zij in die korte tijd zoveel spul in hun handen hebben gehad en de kennis hebben van al de fabrikanten, gebruikte stempels, verschillende type's uniform of kleding, de gebruikte garen, en dan ook nog de manier van bevestigen kunnen zien of het in de oorlog is gedaan of er voor of te wel erna.
Bij het zien van een enkele foto kunnen zij direct beslissen of het origineel is of repro of na oorlogs, tevens zijn ze ook bekend met alle feiten wat beteft de laatse oorlogsjaren en de kledingsvoorschriften.
Veel wordt van uit boeken bestudeert maar ik weet dat niet elk boek historisch accuraat is/zijn, maar die zullen zij vast niet gekocht hebben met hun wijsheid der militaria.
De hele uniformen lijn hebben zij in hun handen gehad en van uitrusting weten zij ook meer dan je zou zeggen!!
Ook op het internet zijn zij actief te vinden op de welbekende WW2 forums,waar tevens ook vaak leeftijdgenoten te vinden zijn.
In veel musea staan tegenwoordig ook repro stukken maar haha deze heren pikken deze stukken er zo uit.
Dus al bij al de top der militaria kenners lopen hier rond, luistert en huivert..............................

Sorry hoor maar de laatste weken zie ik zulke bullshit voorbij komen in bepaalde topics die gepaard gaan met grove onbeschoftheid dat ik nu echt pissed begin te worden.
In de paar jaar tijd dat deze jongens verzamelen denken zij al zo'n kennis te hebben van militaria dat onbegrensd is.
Al ben je in 20 musea's geweest dat wil nog niet zeggen dat je daar alle kneepjes van het verzamelen leert meeste staat achter glas immers dus aanraken en binnenste buiten keren zit er ook niet bij, al de geschreven boeken zijn in de meeste gevallen ook niet 100% accuraat!
En de voorschriften waren in de laatse 2 jaar van de oorlog helemaal zoek want men droeg wat ie goed gebruiken kon en praktisch was of het nou Italiaans spul was of Duits.
Op de beurzen zie ik tegenwoordig ook genoeg troep liggen dat voor echt verkocht wordt.
Ik verzamel nu 10 jaar en geloof me ik weet lang nog niet alles, ik leer bijna dagelijks iet's bij en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.
Sorry als dit verkeerd over komt bij jullie maar zo denk ik er over en moest het nu kwijt...........
heb ik ooit gezegt dat ik alles weet, ik zeg als je al die dingen doet dat je bij leert :wink:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

eerlijk gezegt boeit het me niet hoe lang je verzameld! maar met jou leeftijd zal het niet lang zijn! stel nu dat je dadelijk 5 jaar zegt zal ik het nog niet serieus nemen! wat weet je nu op je 8e, dan kan je nog niet eens abstract denken! laat staan dat je vakliteratuur las!
Gesloten