Mijn Duits Zomer uniform

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Boroskov
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 feb 2005, 12:23
Locatie: Vlaardingen

Bericht door Boroskov »

Als ik me er ook nog even tegen aan mag bemoeien: ~Respecteer elkaars verzameling~ (onderbouwde) kritiek is denk ik bij iedere serieuze verzamelaar welkom, maar hou het wel gezellig. Wanneer iemand trots zijn nieuwst aanwinst laat zien is het, denk ik, gepast enthousiast te zijn voor deze persoon, ookal vind je het zelf niks. Nogmaals, kritiek ... _/-\o_ , maar wel gegrond.
En Guido, ik vind het een mooie jas!
Hic manebimus optime
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Bedankt Koen!

Feedback ontvangen en geven krijg er zelfs les in, maar je kan verwachten dat ik na reacties als dat mijn geduld op was ! maar dat terzijde!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Maj.Cain schreef:Petje af voor al de jonge verzamelaars onder ons, zij hebben op hun jonge leeftijd al een kennis van Militaria daar wordt ik bang van!!
Hebben ook zeker veel geld te besteden voor hun hobby,verbluffend dat zij in die korte tijd zoveel spul in hun handen hebben gehad en de kennis hebben van al de fabrikanten, gebruikte stempels, verschillende type's uniform of kleding, de gebruikte garen, en dan ook nog de manier van bevestigen kunnen zien of het in de oorlog is gedaan of er voor of te wel erna.
Bij het zien van een enkele foto kunnen zij direct beslissen of het origineel is of repro of na oorlogs, tevens zijn ze ook bekend met alle feiten wat beteft de laatse oorlogsjaren en de kledingsvoorschriften.
Veel wordt van uit boeken bestudeert maar ik weet dat niet elk boek historisch accuraat is/zijn, maar die zullen zij vast niet gekocht hebben met hun wijsheid der militaria.
De hele uniformen lijn hebben zij in hun handen gehad en van uitrusting weten zij ook meer dan je zou zeggen!!
Ook op het internet zijn zij actief te vinden op de welbekende WW2 forums,waar tevens ook vaak leeftijdgenoten te vinden zijn.
In veel musea staan tegenwoordig ook repro stukken maar haha deze heren pikken deze stukken er zo uit.
Dus al bij al de top der militaria kenners lopen hier rond, luistert en huivert..............................

Sorry hoor maar de laatste weken zie ik zulke bullshit voorbij komen in bepaalde topics die gepaard gaan met grove onbeschoftheid dat ik nu echt pissed begin te worden.
In de paar jaar tijd dat deze jongens verzamelen denken zij al zo'n kennis te hebben van militaria dat onbegrensd is.
Al ben je in 20 musea's geweest dat wil nog niet zeggen dat je daar alle kneepjes van het verzamelen leert meeste staat achter glas immers dus aanraken en binnenste buiten keren zit er ook niet bij, al de geschreven boeken zijn in de meeste gevallen ook niet 100% accuraat!
En de voorschriften waren in de laatse 2 jaar van de oorlog helemaal zoek want men droeg wat ie goed gebruiken kon en praktisch was of het nou Italiaans spul was of Duits.
Op de beurzen zie ik tegenwoordig ook genoeg troep liggen dat voor echt verkocht wordt.
Ik verzamel nu 10 jaar en geloof me ik weet lang nog niet alles, ik leer bijna dagelijks iet's bij en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.
Sorry als dit verkeerd over komt bij jullie maar zo denk ik er over en moest het nu kwijt...........
Treffender dan dit kán het niet gezegd worden. Ik deel Major Cain's mening, dit is ook wat ik poogde te zeggen met het begrip bescheidenheid en het al dan niet oordelen vanaf foto's. Er is nogmaals veel ervaring en kennis nodig voor deze hobby! Ik,in elk geval schaam me er niet voor dat ik van mijn verzamelgebied ( wat sinds kort US ETO is.. ) relatief weinig weet!!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Oja, het is en blijft een mooie jas! ;)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Peter schreef:Oja, het is en blijft een mooie jas! ;)
Dat is hij zeker!! :cheer:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

sander vw schreef:
Peter schreef:
RelicHunter44 schreef:Whehe idd, maar hoe bedoel je als guido zegt? Ik vind het toch vrij belangrijk als je weet of het uniform origineel is of niet... post hem anders is op WH awards..
Een verzamelaar die zijn hobby serieus neemt zal niet aan zelfbedrog doen. Een stuk als authentiek presenteren terwijl hij weet dat het repro is zonder het te willen verkopen is zelfbedrog naar mijn mening. Dát is wat ik ermee bedoel! Ik vind het nog steeds getuigen van paranormale begaafdheid dat men aan de hand van foto's de echtheid van een notabene privé vervaardigd stuk kan bepalen. Bij sommige repro's is het zo dat men ook aan de hand van foto's echt van repro kan onderscheiden, maar dan heb je wel veel ervaring en kennis nodig van zowel echt als repro. Het is de laatste tijd gangbaar dat men met allerlei vage argumenten de echtheid van een item dat iemand presenteert betwijfelt en daarbij iemand krenkt die trots is op zijn/haar aanwinst. De reacties die men geeft geeft ook geen aanleiding om vrolijk van te worden. Ik heb geen "uniformologie" gestudeerd, jullie wel? Ik ben van mening dat bescheidenheid past, in de eerste plaats bij mezelf maar ook bij anderen.
Ik vind dat je van foto's perfect een besluit kan trekken! Wel uniformologie is een groot woord, maar als je veel boeken koopt en leest, en veel naar beurzen gaat op te kijken naar uniformen (natuurlijk ook komen :D ), musea bezoeken... dan leer je veel bij, en weet je veel van type's unifromen :wink:
Ik blijf bij mijn Besluit dat dit geen Duits is!
Tenzij je me een foto kan tonen waar dit opstat met duitse elemeneten van wo2...maar daar vrees ik voor
Ik blijf van mening dat men geen conclusies kan trekken over de autheniciteit van een item na het zien van een foto! Je reinste waanzin! Het beste is en blijft een item aan te kopen met het recht deze terug te zenden als het item "vals" blijkt te zijn. Eerst rustig het item bekijken, al dan niet met een naslagwerk. Het is onmogelijk om alle finesses te kennen.... daarvoor is ervaring en kennis nodig. De Hollanders hebben de polders per slot van rekening óók niet in één nacht drooggelegd!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

idd, ook al ben ik nog jong, ik deel de mening van mj cain voledig.
niemand weet alles in deze hobby, en als je dan van een foto even gaat zeggen dat de jas niet orgineel is ofzo dan denk ik niet dat iemand dat gelooft....
en eigenlijk ben ik het ook best beu dat bijna elk topic word afgebroken omdat er iemand is die zegt dat het niet orgineel is.

en guido, het is een prachtige jas!

mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Maj.Cain schreef:Petje af voor al de jonge verzamelaars onder ons, zij hebben op hun jonge leeftijd al een kennis van Militaria daar wordt ik bang van!!
Hebben ook zeker veel geld te besteden voor hun hobby,verbluffend dat zij in die korte tijd zoveel spul in hun handen hebben gehad en de kennis hebben van al de fabrikanten, gebruikte stempels, verschillende type's uniform of kleding, de gebruikte garen, en dan ook nog de manier van bevestigen kunnen zien of het in de oorlog is gedaan of er voor of te wel erna.
Bij het zien van een enkele foto kunnen zij direct beslissen of het origineel is of repro of na oorlogs, tevens zijn ze ook bekend met alle feiten wat beteft de laatse oorlogsjaren en de kledingsvoorschriften.
Veel wordt van uit boeken bestudeert maar ik weet dat niet elk boek historisch accuraat is/zijn, maar die zullen zij vast niet gekocht hebben met hun wijsheid der militaria.
De hele uniformen lijn hebben zij in hun handen gehad en van uitrusting weten zij ook meer dan je zou zeggen!!
Ook op het internet zijn zij actief te vinden op de welbekende WW2 forums,waar tevens ook vaak leeftijdgenoten te vinden zijn.
In veel musea staan tegenwoordig ook repro stukken maar haha deze heren pikken deze stukken er zo uit.
Dus al bij al de top der militaria kenners lopen hier rond, luistert en huivert..............................

Sorry hoor maar de laatste weken zie ik zulke bullshit voorbij komen in bepaalde topics die gepaard gaan met grove onbeschoftheid dat ik nu echt pissed begin te worden.
In de paar jaar tijd dat deze jongens verzamelen denken zij al zo'n kennis te hebben van militaria dat onbegrensd is.
Al ben je in 20 musea's geweest dat wil nog niet zeggen dat je daar alle kneepjes van het verzamelen leert meeste staat achter glas immers dus aanraken en binnenste buiten keren zit er ook niet bij, al de geschreven boeken zijn in de meeste gevallen ook niet 100% accuraat!
En de voorschriften waren in de laatse 2 jaar van de oorlog helemaal zoek want men droeg wat ie goed gebruiken kon en praktisch was of het nou Italiaans spul was of Duits.
Op de beurzen zie ik tegenwoordig ook genoeg troep liggen dat voor echt verkocht wordt.
Ik verzamel nu 10 jaar en geloof me ik weet lang nog niet alles, ik leer bijna dagelijks iet's bij en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.
Sorry als dit verkeerd over komt bij jullie maar zo denk ik er over en moest het nu kwijt...........
Idd, hier kan ik me volledig in vinden.....
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Peter schreef:
Maj.Cain schreef:Petje af voor al de jonge verzamelaars onder ons, zij hebben op hun jonge leeftijd al een kennis van Militaria daar wordt ik bang van!!
Hebben ook zeker veel geld te besteden voor hun hobby,verbluffend dat zij in die korte tijd zoveel spul in hun handen hebben gehad en de kennis hebben van al de fabrikanten, gebruikte stempels, verschillende type's uniform of kleding, de gebruikte garen, en dan ook nog de manier van bevestigen kunnen zien of het in de oorlog is gedaan of er voor of te wel erna.
Bij het zien van een enkele foto kunnen zij direct beslissen of het origineel is of repro of na oorlogs, tevens zijn ze ook bekend met alle feiten wat beteft de laatse oorlogsjaren en de kledingsvoorschriften.
Veel wordt van uit boeken bestudeert maar ik weet dat niet elk boek historisch accuraat is/zijn, maar die zullen zij vast niet gekocht hebben met hun wijsheid der militaria.
De hele uniformen lijn hebben zij in hun handen gehad en van uitrusting weten zij ook meer dan je zou zeggen!!
Ook op het internet zijn zij actief te vinden op de welbekende WW2 forums,waar tevens ook vaak leeftijdgenoten te vinden zijn.
In veel musea staan tegenwoordig ook repro stukken maar haha deze heren pikken deze stukken er zo uit.
Dus al bij al de top der militaria kenners lopen hier rond, luistert en huivert..............................

Sorry hoor maar de laatste weken zie ik zulke bullshit voorbij komen in bepaalde topics die gepaard gaan met grove onbeschoftheid dat ik nu echt pissed begin te worden.
In de paar jaar tijd dat deze jongens verzamelen denken zij al zo'n kennis te hebben van militaria dat onbegrensd is.
Al ben je in 20 musea's geweest dat wil nog niet zeggen dat je daar alle kneepjes van het verzamelen leert meeste staat achter glas immers dus aanraken en binnenste buiten keren zit er ook niet bij, al de geschreven boeken zijn in de meeste gevallen ook niet 100% accuraat!
En de voorschriften waren in de laatse 2 jaar van de oorlog helemaal zoek want men droeg wat ie goed gebruiken kon en praktisch was of het nou Italiaans spul was of Duits.
Op de beurzen zie ik tegenwoordig ook genoeg troep liggen dat voor echt verkocht wordt.
Ik verzamel nu 10 jaar en geloof me ik weet lang nog niet alles, ik leer bijna dagelijks iet's bij en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.
Sorry als dit verkeerd over komt bij jullie maar zo denk ik er over en moest het nu kwijt...........
Treffender dan dit kán het niet gezegd worden. Ik deel Major Cain's mening, dit is ook wat ik poogde te zeggen met het begrip bescheidenheid en het al dan niet oordelen vanaf foto's. Er is nogmaals veel ervaring en kennis nodig voor deze hobby! Ik,in elk geval schaam me er niet voor dat ik van mijn verzamelgebied ( wat sinds kort US ETO is.. ) relatief weinig weet!!
Ik sluit me volledig bij jullie aan! Duidelijker had dit niet gezegt kunnen worden.

Ik verzamel nu ruim 9 jaar en durf nu nog steeds niet met volledige 100% te oordelen over bepaalde zaken die ik al 9 jaar lang verzamel. Gewoon omdat ik van mezelf vindt dat ik nog lang niet genoeg heb om over die dingen te kunnen oordelen. Ik bel nog regelmatig met verzamelaars uit mijn buurt om wat te weten te komen. Die verzamelen al 15 tot 35 jaar. Dat zijn voor mij de mensen die veel kennis hebben en ook die spullen vaak genoeg in de hand hebben gehad om er over te kunnen oordelen.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Even tussendoor, ik verzamel medailles en abzeichen, en juist door foto's te nemen en te bekijken, kan je zien of sommige goed of slecht zijn. Met de stelling van "je kan niets van foto's besluiten" is totaal verkeerd (tenzij de foto's op niets trekken natuurlijk) volgens mij
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

een jas is iets helemaal anders....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Giel schreef:Even tussendoor, ik verzamel medailles en abzeichen, en juist door foto's te nemen en te bekijken, kan je zien of sommige goed of slecht zijn. Met de stelling van "je kan niets van foto's besluiten" is totaal verkeerd (tenzij de foto's op niets trekken natuurlijk) volgens mij
Medailles en abzeiches zijn een verhaal apart, net als munten en penningen! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Kijk begrijp me niet verkeerd want wat ik wel prachtig vindt is dat veel jonge Nederlanders en Belgen op die jonge leeftijd al zo met de oorlog bezig zijn door het te gaan verzamelen!!
Dit zijn de toekomstige verzamelaars en eventueel historici, jullie moeten straks ervoor zorgen dat jullie kinderen ook verteld wordt wat er in die verschrikkelijke oorlog gebeurd is.
Ik stond laatst ook versteld van het feit dat jonge jongens van rond de 16/17 British Airborne reenacten en veel over de uitrusting wisten maar als je vragen over de slag begon te stellen wisten ze bitter weinig, maar dat terzijde voor nu, ik vond het gaaf om te zien, toen ik zo oud was dacht ik alleen maar aan vlees en al m'n geld ging uit aan stappen.
Dus jonge mede verzamelaars ga vooral zo door met verzamelen, maar let er voortaan gewoon even op hoe je het brengt als jou intuitie zegt dat er iet's niet klopt stuur de beste persoon dan een mailtje met je onderbouwde feedback.
Ik vind het juist erg goed dat ik op dit forum met jullie medeverzamelaars jong en oud kan praten over militaria, but let's keep it civilised!!

Maj.Cain out!!
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Maj.Cain schreef:Kijk begrijp me niet verkeerd want wat ik wel prachtig vindt is dat veel jonge Nederlanders en Belgen op die jonge leeftijd al zo met de oorlog bezig zijn door het te gaan verzamelen!!
Dit zijn de toekomstige verzamelaars en eventueel historici, jullie moeten straks ervoor zorgen dat jullie kinderen ook verteld wordt wat er in die verschrikkelijke oorlog gebeurd is.
Ik stond laatst ook versteld van het feit dat jonge jongens van rond de 16/17 British Airborne reenacten en veel over de uitrusting wisten maar als je vragen over de slag begon te stellen wisten ze bitter weinig, maar dat terzijde voor nu, ik vond het gaaf om te zien, toen ik zo oud was dacht ik alleen maar aan vlees en al m'n geld ging uit aan stappen.
Dus jonge mede verzamelaars ga vooral zo door met verzamelen, maar let er voortaan gewoon even op hoe je het brengt als jou intuitie zegt dat er iet's niet klopt stuur de beste persoon dan een mailtje met je onderbouwde feedback.
Ik vind het juist erg goed dat ik op dit forum met jullie medeverzamelaars jong en oud kan praten over militaria, but let's keep it civilised!!

Maj.Cain out!!
I Rest my case your honour! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Maj.Cain schreef:Kijk begrijp me niet verkeerd want wat ik wel prachtig vindt is dat veel jonge Nederlanders en Belgen op die jonge leeftijd al zo met de oorlog bezig zijn door het te gaan verzamelen!!
Dit zijn de toekomstige verzamelaars en eventueel historici, jullie moeten straks ervoor zorgen dat jullie kinderen ook verteld wordt wat er in die verschrikkelijke oorlog gebeurd is.
Ik stond laatst ook versteld van het feit dat jonge jongens van rond de 16/17 British Airborne reenacten en veel over de uitrusting wisten maar als je vragen over de slag begon te stellen wisten ze bitter weinig, maar dat terzijde voor nu, ik vond het gaaf om te zien, toen ik zo oud was dacht ik alleen maar aan vlees en al m'n geld ging uit aan stappen.
Dus jonge mede verzamelaars ga vooral zo door met verzamelen, maar let er voortaan gewoon even op hoe je het brengt als jou intuitie zegt dat er iet's niet klopt stuur de beste persoon dan een mailtje met je onderbouwde feedback.
Ik vind het juist erg goed dat ik op dit forum met jullie medeverzamelaars jong en oud kan praten over militaria, but let's keep it civilised!!

Maj.Cain out!!
I Rest my case your honour! :wink:
Daar is 'ie weer!
Gesloten